0

No products in the cart.

Return To Shop

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی

آن هایی که برای دکوراسیون داخلی به فکر ایده های جدید و طرح های نوآورانه هستند از رنگ های تیره غافل نمی مانند. با به کار بردنِ رنگ های تیره مثل انواع طیفِ سیاه و خاکستری و قهوه ای، جلوه ای بی اندازه لوکس برای خانه ها و اتاق هایِ کوچک می توان پدید آورد.در این مقاله، نگاهی به استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون داخلی خواهیم داشت.

استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون منزل نیازمند توجه و دقتِ زیادی است که مبادا فضا دلگیر شود. البته این بدان معنا نیست که از به کار بردن رنگ های تیره دچار ترس شوید. رنگ تیره اگر به طور اصولی استفاده شود محیطی بسیار چشم گیر و منحصر به فرد ایجاد خواهد نمود.

 کاربرد رنگ های تیره در دکوراسیون منازل امروزی که با توجه به رنگ شناسی و موقعیت شناسی صورت گرفته باشد، نه تنها کسل کننده نخواهد بود، بلکه به طرح هایی بسیار تماشایی، شکیل و جذاب منجر خواهد شد.

ایده های به کار بردن رنگ تیره در اتاق های خانه

به کار بردن رنگ تیره در اتاق های خانهدر طراحی اتاق های تیره، عناصری مثل نورپردازیِ محیط، نحوه چیدمان و ترکیبِ رنگی را باید مدنظر داشت.

از نکاتی که برای رنگ آمیزی اتاق های کوچک لازم است در نظر داشته باشید، توجه به یکپارچگیِ فضای اتاق است. برای مثال، استفاده از ترکیبات چوبیِ قهوه ای رنگ برای دیوارها، مبلمان و حتی سقف اتاق، یکپارچگیِ رنگی را القاء می کند و فضا را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه می دهد.

برخلاف این روش، برای اتاق و خانه ای دیگر، ممکن است تضاد رنگی مناسب تر باشد. در پلان های باز، استفاده از رنگ تیره برای دیوار یک بخش، که در تضاد با رنگِ روشنِ سایر قسمت ها باشد، می تواند محدوده ای خاص را مشخص کند و موجب تأکید بیشتر شود.

استفاده از نورهای موضعی در سقف نیز، باعث ایجاد قسمت هایِ سایه روشن می شود که به ویژه برای اتاقِ سینمای خانگی مناسب است.

اگر دیوارهای اتاق پذیرایی سیاه و خاکستری رنگ است، برای ایجاد کنتراستِ مناسب، مبلمان و کف پوش را از ترکیب رنگ های سفید یا شیری انتخاب کنید.

برای اینکه فضای خانه به تیرگی بیش از حد منجر نشود، لازم است به کنتراست رنگی محیط توجه داشته باشید و از سایر عناصر رنگی نیز بهره بگیرید. بدین منظور یکی از بهترین راهکارها استفاده از گیاهان تزئینی و گلدان های سرسبز است که نشاط را به محیط منزل می آورد.

بازگشت به طبیعت در چند سال اخیر از گرایش های رایج در طراحی داخلی بوده است. از این رو، بیشتر شاهد رنگ های تیره ای مثل سبز جنگلی، آبی اقیانوسی یا سرخ زعفرانی  بوده ایم.

اتاق خواب از محل هایی است که با آسودگی و خیال راحت می توانید به سراغ رنگ های تیره بروید. فضای اتاق خوابی که تیره باشد، شگفت انگیز  و به یادماندنی است.

رنگ تیره در آشپزخانه و حمام

به کار بردن رنگ تیره در اتاق های خانهبهره گیری از تضاد رنگی، در بخش های مختلف منزل می تواند خود را نشان دهد. به عنوان مثال، استفاده از کابینت های دو رنگِ سیاه و سفید در آشپزخانه طرفداران خاصی دارد؛ یا مثلاً در آشپزخانه ای که دیوارها سیاه است، کابینت های روشن و جزیره سفید رنگ می تواند بسیار متمایز و جذاب باشد.

اگر خانه شما کوچک است سعی کنید برای آشپزخانه یا سرویس بهداشتی، سطوح تیره‌ای را انتخاب کنید که نور را منعکس کند. برای این کار می توانید از فلزهای پولیش شده یا سنگ های جلادار استفاده کنید که بازتابش بسیار خوبی دارند.

بازدیدها: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *