0

No products in the cart.

Return To Shop

اهمیت کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت از اجزاء مهم در دکوراسیون هر آشپزخانه است. شاید این موضوع امری بدیهی به نظر برسد اما اهمیت کابینت های آشپزخانه از نظر فضاسازی و دکور بسیار قابل توجه است. در خانه های جدید که آشپزخانه ها به صورت اوپن ساخته می شوند، فضای آشپزخانه اهمیت بالقوه بیشتری یافته است و فضای آشپزخانه تبدیل به بخشی از پذیرایی منزل شده است.

کابینت ها بستر اصلی آشپزخانه منزل را تشکیل می دهد و فضایی برای ذخیره و به نمایش گذاشتنِ وسایل و ابزارآلاتِ ضروری پخت و پز و سرو غذا به شمار می روند. بخش اعظم جذابیت آشپزخانه ها به طرح و دکور کابینت های آنهاست.

در این مقاله به اهمیت کابینت و جایگاه و کاربرد آن در آشپزخانه خواهیم پرداخت.

کابینت عنصر کلیدی در آشپزخانه

شکل و طرح کابینت ها هسته ی اصلی طراحی آشپزخانه را در بر می گیرد. آشپزخانه خود مرکز اصلی منزل است و کابینت رکن اصلی آن به شمار می رود. از این رو، انتخاب سبک مناسب برای کابینت می تواند فضای منزل را دگرگون کند.

کابینت های آشپزخانه معمولا در کنار سینک ظرفشویی و اجاق گاز نصب می شوند و یک قسمتی رویی و کانتر تاپ دارند که فضایی برای آماده سازی غذا و انجام کارهای روزمره است. همچنین کابینت ها ممکن است از نوع ایستاده، هوایی یا زمینی باشند.

اهمیت طراحی و نقش و رنگ کابینت

از نظر ظاهر، عواملی همچون رنگ و جنس و طرح، مهمترین فاکتورها در زیبایی کابینت های آشپزخانه است. انتخاب این موارد بستگی به سبک و سلیقه ی مورد پسند شما دارد و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت. البته برخی اصول بنیادین در طراحی کابینت هست که شاید بهتر باشد از آنها پیروی کنید تا فضایی متناسب‌ و درخور در آشپزخانه ‌تان ایجاد کنید.

از نظر چشم‌انداز و جلوه، دربِ کابینت اساسی ترین بخش است. در اکثر سبک های طراحی منزل نیز به دکور درب کابینت توجه خاصی می شود. درب‌ های کابینت در طراحی‌ های کلاسیک و نئو کلاسیک معمولا دارای نقش و برجستگی هستند.

کابینت های مدرن و مینیمال نیز درب را تخت و یکدست و بدون برجستگی و دستگیره طراحی می کنند. در برخی از مدل ها هم، درب کابینت به صورت شیشه ای است و اشیاء درون کابینت از بیرون دیده می شوند. مات و براق بودن و میزان درخشندگی سطح درب کابینت نیز از فاکتورهای مهم دیگر در نمود فضای آشپزخانه است.

جزئیات این موارد و انتخاب هر کدام از آنها ریتم خاصی ایجاد می کند و سیمای دیگری به آشپزخانه ی شما می دهد.

انتخاب کابینت مناسب می تواند فضای آشپزخانه را شیک‌ تر و بزرگ‌ تر از آن چیزی که هست نشان دهد. برای مثال کسانی که آشپزخانه ی کوچکی دارند می توانند با نصب کابینت های روشن و براق انعکاس نور را در فضای آشپزخانه بیشتر کنند تا فضا از نظر بصری تا حدی وسیع تر به نظر برسد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

ضرورت انتخاب کابینت مناسب

خرید و نصب کابینت هزینه‌‌بر است و در صورتی که سبک آن مورد پسندتان واقع نشود به سادگی نمی توانید آن را تعویض کنید. پس توصیه می کنیم در هنگام انتخاب کابینت به دوام، زیبایی و هم خوانی آن با فضای آشپزخانه و منزل، توجه کنید.

بازدیدها: 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *