0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی برای محیط های اداری

طراحی محیط کار بسیار بیشتر از آن چه که به نظر می رسد در بازدهی و اثربخشی کسب و کارها تاثیرگذار است. دکوراسیون محل کار باید به صورتی چیدمان و اجرا شود که هم راحت و در دسترس بوده و هم وجه رسمی و اداری آن حفظ شده باشد؛ در این حالت اعتماد مشتری بیشتر جلب می شود و کارمندان نیز رضایت شغلی بیشتری را احساس خواهند کرد. برای طراحی فضای جذاب و کاربردی در ادارات و سازمان ها، رعایت برخی اصول و قواعد لازم است.در این مقاله، با برخی اصول دکوراسیون داخلی برای محیط های اداری آشنا خواهیم شد.

فضای اداری مناسب

فضای اداری مناسبدر طراحی و دکوراسیون داخلی برای محیط های اداری، یکی از مهم ترین موضوعات، تطبیق محیط با هدف و ماهیت کسب و کار است. این محیط بر عملکرد و کیفیتِ کارآیی کارمندان و رضایت مشتریان، تاثیری عمیق بر جا می گذارد. با در نظر داشتن اهمیت فضای کار، پرسش اصلی چگونگی انجام دکوراسیون داخلی است که در راستای بهره وری شرکت باشد.

رنگ در فضای اداری

فضای اداریاز مواردی که در طراحی شرکت ها بسیار از آن غفلت می شود، تاثیرگذاری و روان شناسی رنگ هاست. رنگ ها هر کدام بر مخاطب، به صورت ناخودآگاه، تاثیر می گذارند.

رنگِ لوگو و برندی که شرکت با آن معرفی شده است از اولین انتخاب هایی است که به صورت مقتضی در محیط کار می توان استفاده کرد. با محور قرار دادن رنگ برند، می توان به سراغ رنگ های دیگر نیز رفت و به تلفیق و ترکیب رنگ ها پرداخت. حتی اگر سه رنگ اصلی نیز برای دکور اداره در نظر بگیرید، طیف متنوعی از ترکیب ها و رنگ بندی ها را می توان پیاده سازی کرد. در شرکت های بزرگ مثل گوگل و مایکروسافت، به کمک روان شناسی رنگ، سعی می شود محیط فعالیت از هر نظر راحت و کاربرپسند باشد.

به طور کلی، فضای کار نباید خشک و بی روح باشد و خسته کننده به نظر برسد. در رنگ بندی باید تلاش کرد که از رنگ های انرژی بخش استفاده شود تا محیط کار شیک و سرشار از شور و نشاط شود. رنگ زرد برای مثال از انواع رنگ انرژی بخش است که باعث تحریک ذهن و جسم می شود و مثبت اندیشی را القاء می کند. رنگ سفید نیز برای محیط های اداری از انتخاب های رایج است که هم نشاط انگیز است و هم فضایی روشن و دل باز را در نظر می آورد و اطمینان خاطر را افزایش می دهد.

نوع پلان و چیدمان فضای اداری

محیط اداری

در بسیاری از اداره ها و شرکت های بزرگ، محیط کار به حالت نیمه باز طراحی می شود، به این معنی که فضای کارِ کارمندان پارتیشن بندی شده است تا هم حریم خصوصی کارکنان رعایت شود و هم ارتباط و تعامل در محیط کار وجود داشته باشد. با این حال، این موضوع جای بحث دارد و مخالفان و موافقان درباره پلان باز و بسته نظراتی را مطرح کرده اند. شرکت ها باید با توجه به اهدافِ کلان خود و نوع همکاری و تعاملی که در محیط کار لازم است، نوع چیدمان فضای کار را تعیین کنند.

محیط و سلامت کارمندان

فضای اداری

برای حفظ سلامت کارمندان، نوع چیدمان و دکوراسیون میز و صندلی در ادارات بسیار حائز اهمیت است. کارمندان مدت زمان زیادی را در محیط کار به سر می برند و از این نظر باید به سلامت و آسایش آنها توجه شود. برای مثال، صندلی ها باید براساس اصول ارگونومیک طراحی شوند تا سبب خستگی و فرسودگی کارمندان نشوند. در این مورد، استفاده از گیاهان و فضای سبز نیز می تواند راهگشا و آرام بخش باشد.

بازدیدها: 27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *