0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی منازل کوچک

خانه های کوچک برخلاف آنچه که معمولا تصور می شود ممکن است بسیار هم دنج، صاحب سبک و دلنشین و راحت باشند. اندازه خانه هر قدر هم که کوچک باشد، باز راه های زیادی برای جذاب کردن فضا وجود دارد. شاید چالش اصلی برای دکور داخلی آپارتمان های کوچک، دل‌باز نشان دادن و استفاده مفید از فضا باشد. در این مقاله به راهکارهایی در دکوراسیون داخلی پرداخته ایم که برای خانه های کوچک مناسب به شمار می روند.

ترفندهایی برای بزرگتر نشان دادن فضا

وقتی خانه کوچک است هر ترفندی که به بزرگتر دیده شدن فضا کمک کند به کارتان می آید. بنابراین در طراحی داخلی خانه هوشمندانه عمل کنید و هر عنصری را که ممکن است باعث ایجاد احساس عمق شود به کار گیرید. گاهی یک نقاشی بزرگ از منظره ی آسمان یا دریا، احساس عمق و پهناور بودن را به خوبی القاء می کند.

به خطوط محیط توجه داشته باشید. خط‌ها هم باعث ایجاد کشیدگی و عمق در فضا می شوند و هم مرز میان اجزاء مختلف را مشخص کرده و ساختاری منسجم را در نظر می آورند.

استفاده بیشتر از آینه نیز باعث جلوه ی گسترده تری از محیط می شود. آینه ها خطوط را در خود امتداد داده و نور را منعکس می کنند و از این بابت بسیار برای فضاهای کوچک مناسب محسوب می شوند.

دیوار خاطرات

حالا که فضا کوچک است شما هم می توانید از دکورهای کوچک در تعداد زیاد استفاده کنید و بیشترین بهره را از فضای کوچک ببرید. یکی از راهکارهای جالب در نظر گرفتن یک دیوار (یا حتا درب یخچال!) به عنوان دیوار خاطرات است. در این دیوار می توانید تعداد زیادی عکس های کوچک از خود و خانواده‌تان را در کنار هم قرار دهید و یاد خاطرات خوش‌ را زنده نگه دارید.

کابینت های آشپزخانه کوچک

برای بزرگتر نشان داده آشپزخانه، انتخاب کابینت های سفید ایستاده یا کابینت های سفیدی که تا سقف را پوشش دهند، انتخاب مناسبی است. اصولا یک‌پارچگی و تمرکز بر یک رنگ محوری، در هر فضای کوچکی، درک ما را از آن فضا دگرگون کرده و احساس دل بازی و گستردگی را به ذهن متبادر می نماید. از این منظر، برای کابینت های سقفی، کابینت های شِیکر بدون دسته و تخت، که با رنگ دیوار و کاشی آشپزخانه هماهنگ انتخاب شده باشند، یکی از بهترین گزینه ها در طراحی آشپزخانه است. 

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

رنگ و طرح را به راه‌روی خانه بیاورید

در خانه کوچک اگر به فضای راه‌رو توجه نشود ممکن است خسته و دل مرده به نظر آید. برای این که محیط راه‌رو جذاب تر و شکیل تر شود، افزودن یک سری جزئیات می تواند به این فضا شکل دهد. برای روحیه بخشیدن به راه‌رو خانه، از آینه ها، قاب های عکس و قالیچه های طرح دار استفاده کنید. رنگ و طرح را در اجزاء و دکور محیط راه‌‌رو وارد کنید تا فضا زنده و سرشار از انرژی شود.

از سطوح مختلف استفاده کنید

در واقع در خانه ای با ابعاد کوچک هر سطحی ممکن است به کارتان بیاید. تا زمانی که دلایل قانع کننده دارید و ریتم و هماهنگی دکور به هم نمی خورد، هر سطحی قابل استفاده است. باکس های دیواری که به شکل های مختلف بر روی دیوار قابل نصب هستند، فضایی برای ذخیره و به نمایش گذاشتنِ کتاب ها، لوازم و اشیاء دکوری فراهم می آورند. افزودن جزئیات و انبوه کردن فضا با طرح های مینیاتوری، یکی از استایل‌های جذاب برای خانه های کوچک مقیاس است.

بازدیدها: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *