0

No products in the cart.

Return To Shop

فرش های مناسب برای فضای مدرن

رنگ و نقش فرش

استفاده از فرش به عنوان زیرانداز قدمتی تاریخی دارد و همواره از آن استقبال شده است. فرش در خانه های ایرانی گرما و صمیمتی بی بدیل ایجاد می کند. در دکوراسیون مدرن شاید استفاده از کفپوش‌ها رایج‌تر باشد، اما فرش نیز جایگاهی ویژه دارد که به‌ کرات در طرح‌های مدرن به کار رفته است. فرش‌ها را می شود به دلیل تنوع طرح و رنگ، به طرزی در فضای مدرن ادغام کرد که به بخشِ جدایی‌ناپذیر آن تبدیل شوند. در ادامه به بررسی فرش های مناسب در طراحی خانه های مدرن امروزی خواهیم پرداخت.

فرش های پر نقش و نگار

فرش زمینه ی اصلی اتاق را تعیین می کند و به آن ظاهر و شخصیت می بخشد. فرش های ایرانی چون معمولا پر نقش و نگار هستند چندان با دکوراسیون مدرن هماهنگی ندارند. اما اگر شجاعت این کار را داشته باشید، ممکن است به طرح های خیره کننده و جذابی دست پیدا کنید. اگر فرش نقش و نگار فراوانی دارد، می توانید در باقی اجزا، از طرح‌ های مینیمالیستی و خلوت استفاده کنید، تا تضاد ایجاد شده تاثیرگذاری ویژه‌ ای خلق کند. البته بهتر است که رنگ محوریِ فرش با یکی دو جزء دیگر از دکور خانه، مثلا رنگ مبل‌ها، هماهنگ باشد. یک راهکار دیگر این است که به جای فرش های مستطیلی مرسوم، از فرش‌های کوچک‌تر و با اشکال متفاوت‌تر  استفاده کنید.

با این حال، فرشِ پر نقش، چشم را به خود جلب می‌ کند و نگاه را از سایر اجزاء دکور دور خواهد کرد، و این در طراحی مدرن چیز پسندیده ای به شمار نمی رود.

فرش های خنثی

فرش های خنثی و تک رنگ در طراحی مدرن بیشتر مورد پسند قرار می گیرند. این فرش‌‌ها زمینه ای برای سایر اجزاء دکور به شمار می روند و انسجام خاصی به طرح می بخشند. خوبی این طرح از فرش‌ برای دکوراسیون مدرن در این است که نگاه بیننده منحرف نمی شود و حتا در مدل‌ هایی که الگو و نقشی ساده دارند، باعث هدایت چشم و تاکید بیشتر بر نمای داخلی خانه می شود. در سبک مدرن طراحی، فرش‌هایِ بافته شده از الیاف طبیعی، نسبت به فرش‌های مصنوعی ترجیح داده می شوند.

چطور از فرش در فضای مدرن استفاده کنیم؟

نکته حائز اهمیت این است که تمام سطح زمین را با فرش نپوشانید و بگذارید قسمت قابل توجهی از کفپوش نمایان باشد. اینکه فرش زیر مبل قرار بگیرد یا نه، بستگی به اندازه ی فرش و سلیقه ی شما دارد. اگر خواستید می توانید پایه‌ های جلویی یا هر چهار پایه مبل را بر روی فرش بگذارید.

البته این نکته قطعی نیست و بیشتر در ارتباط با استفاده از فرش‌های نقش و نگاردار کاربرد دارد. اگر فرش‌های خنثی و با نقوشِ  الگو‌ محور را در فضای خانه به کار می برید، اتفاقا شاید بهتر باشد که فرش گسترده بوده و سطح بیشتری از زمین را بپوشاند.

از دیگر راه های جالب برای افزودن فرش به طراحی مدرن، استفاده از آن در قالبِ تابلو فرش و به عنوان دیوارآویز است.

در نهایت باید گفت که هیچ قانون جهان شمولی برای استفاده از فرش در فضای مدرن وجود ندارد. نحوه‌ی استفاده از فرش به انتخاب‌ شما و بافت طراحی خانه‌تان بستگی خواهد داشت.

بازدیدها: 85

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *