0

No products in the cart.

Return To Shop

نکات مهم در انتخاب کاشی منزل

در بخش های مختلف منزل، همچون آشپزخانه و حمام و دستشویی، از کاشی به وفور استفاده می شود. کاشی علاوه بر اینکه طرح ها و رنگ های متنوعی دارد و زیبایی را برای خانه به ارمغان می آورد، موجب حفاظتِ دیوارها و کف منزل می شود. از این رو، کاشی یکی از بهترین متریال ها برای دیوار پوش و کف پوشِ سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. گستردگی و تنوع طرح انواع کاشی ها بسیار زیاد است و از این جهت انتخاب نوع مناسب آن برای خریداران کمی دشوار است. برای اینکه بتوانیم بهترین نوع کاشی را با توجه به نیازهای مدنظرمان خریداری کنیم، باید به بعضی اصول و نکات مهم توجه داشته باشیم. در این مطلب خصوصیاتی که در هنگام خرید کاشی مطرح است را به اختصار معرفی کرده ایم.

جنس کاشی

کاشی را براساس جنس به کار رفته به گونه های مختلفی می سازند که از جمله می توان به کاشی سرامیک، کاشی پرسلان، کاشی سنگی، کاشی بتنی و کاشی وینیل اشاره کرد. جنس کاشی با توجه به نحوه ساخت و فرآوریِ محصول مشخص می شود و هر نوع کاشی کیفیت های به خصوصی را سبب می شود.

کاشی پرسلان و کاشی سرامیک

کاشی پرسلان به نسبت کاشی سرامیک، در حرارت بیشتر و در مدت زمان طولانی تری تهیه می شود. در نتیجه، پرسلان در برابر ساییدگی از مقاومت خوبی برخوردار بوده و برای پوشش کف کاشی مناسبی به شمار می رود. کاشی سرامیک بر پایه حرارت دادن به خاک رس تهیه می شود و اگر لعاب دار باشد از مقاومت مناسبی در برابر خراش و ساییدگی برخوردار خواهد بود. معمولا کاشیِ سرامیکِ بدون لعاب ارزان تر است اما این نوع کاشی معایبی دارد و زودتر کثیف شده و به نگهداری بیشتر احتیاج خواهد داشت. در عوض، کاشی لعاب دار سرمایک زیباتر و البته مقداری هم گران‌تر است، و به دلیل به کار رفتن لایه لعاب، معمولا سطح لغزنده تری دارد.

رنگ کاشی

همان طور که گفته شد کاشی ها طرح ها و رنگ های بسیار گوناگونی دارند، و از این نظر، طیف متنوع سلیقه ها را پوشش می دهند. برای اینکه طرح خانه خود را دگرگون کنید و نمایی تازه بدان ببخشید، می توانید از چند طرح کاشی در ترکیب با هم استفاده نمایید؛ در این حالت یک رنگ یا الگویِ اصلی به عنوان طرح محوری و الگوهای دیگر به عنوان بخش هایِ تاکیدی و تکمیل کننده محسوب می شوند. همچنین، برای کاشی دیوار و کاشی کف نیز می توان دو طرح مختلف را به کار برد.

در انتخاب رنگ کاشی هم دقت لازم را داشته باشید. برای مثال، اگر کاشی را برای کف پوش یک راهرویِ شلوغ بر‌می‌گزینید بهتر است کاشی تیره رنگ و چرک تاب باشد. برای فضاهای کوچک نیز رنگ روشن مناسب تر است، چون فضا را بزرگ تر جلوه می دهد.

اندازه و شکل کاشی

کاشی ها همیشه موزائیکی و کوچک نیستند و گاهی در اندازه ها و شکل های دیگری نیز یافت می شوند. برای فضاهای گسترده، مثلا پوششِ کف یک آشپزخانه وسیع، می توانید از کاشی های در سایز بزرگ استفاده کنید؛ ولی برای فضاهای کوچک تر، مثلا برای کف پوشِ یک حمام نُقلی، موزائیک های کوچک مناسب ترند. شکل کاشی نیز لزوما نباید مربعی باشد، و در صورت پسند، می توانید اشکالِ جذابِ مستطیل و شش گوش را هم پیاده‌سازی نمایید.

بازدیدها: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *