0

No products in the cart.

Return To Shop

اشتباهات رایج برای بازسازی خانه

بازسازی خانه به منزل شما چهره ای دیگر می بخشد و روح تازه ای در فضا می دمد. اما اگر در هنگام بازسازی به برخی موارد توجه کافی نداشته باشید، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و باعث صدمات و آسیب هایی در طراحی جدید منزل تان شود. از این رو، برای بازسازی خانه باید به جنبه های مختلف نظر داشت و با دقت و برنامه ریزی این کار را انجام داد تا از اشتباهات احتمالی پیشگیری شده و در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود. در این مقاله ، اشتباهات رایج برای بازسازی خانه را مرور خواهیم کرد.

خانه هایی که مدت زیادی از ساختشان می گذرد احتمالاً دچار فرسودگی ها و کاستی هایی می شوند که ظاهر و عملکرد فضای منزل را تحت الشعاع قرار می دهد. از این جهت، بازسازی هر چند پرزحمت اما ضروری به نظر می رسد.

بازسازی منزل بازسازی بی دلیل و مداوم

برای بازسازی ساختمان باید از پیش هدف خود را مشخص کنید و با در نظر داشتن چشم انداز مدنظر اقدام به بازسازی نمایید؛ بنابراین لازم است دلیل بازسازی برای هر بخش را تعیین کنید.

گاهی افراد شتاب‌زده و بدون دلیلِ روشن یا با توقعاتی فراواقعی برای بازسازی منزل شان اقدام می کنند که نتیجه آن معمولاً چندان جالب از آب در نمی آید. بهتر است قبل از شروع فرآیند بازسازی ساختمان، به یک جمع بندی در ارتباط با طرح خود برای بخش های مختلف برسید و در یک پروژه به صورت اصولی منزل تان را نوسازی نمایید. پروژه های کوتاه و مداوم معمولاً تنها به سردرگمی بیشتر و نا‌هم‌خوانیِ عناصر مختلف خانه ختم می شود.

    برآورد اشتباه هزینه پروژه

یکی از دلایلی که افراد به سراغ پروژه های کوتاه بازسازی می روند نبود بودجه کافی است. اصولاً برای اینکه بازسازی موفقیت آمیز باشد و اشتباهات به حداقل برسد، باید بودجه مورد نیاز برای پروژه تخمین زده شود. بدین منظور، از پیش ابعاد و متریال و مصالح بازسازی خانه را مشخص کنید و فهرستی از هزینه ها به دست آورید. برای این کار می توانید از کمک مشاوران بازسازی منزل نیز استفاده نمایید. در هر صورت، در طول انجام پروژه بهتر است به این بودجه پایبند بمانید.

مصالح و متریال ارزان قیمت

گاهی کمبود بودجه باعث می شود افراد به سراغ متریال های ارزان تر بروند، اما این کار ریسک بالایی دارد و بسیاری از متریال های ارزان قیمت کیفیت خوبی ندارند و به زودی آسیب دیده یا جلوه مناسب را ایجاد نمی کنند. بنابراین، یا متریال مرغوب را انتخاب کنید یا به دنبال مصالحی باشید که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار باشند.

 مدگرایی بدون توجه به نیاز و پسند شخصی

هر سال ایده های جدیدی برای طراحی و دکوراسیون منزل پیشنهاد می شود؛ اما منزل در نهایت محل زندگی شماست و سبک طراحی در وهله اول باید نیازهای روزانه تان را برطرف نماید. از این رو، برای بازسازی طرح های جدید را بررسی کنید ولی از پیرویِ کورکورانه از مدهای جدید خودداری نمایید و سلیقه و سبک زندگی تان را در اولویت قرار دهید.

 درست تعریف نشدن فضاها و توجه نکردن به موقعیت مکانی

 در انتخاب رنگ و نوع متریال، پیش از هر چیز باید به فضای مورد نظر توجه کرد. اگر هر فضا به درستی تعریف شود و کاربرد محیط در نظر گرفته شود، آنگاه می توان متریال مناسب را انتخاب کرد و حال و هوای ایده آل را برای محیط فراهم نمود.

به عنوان مثال، پارکت های چوبی بسیار زیبا هستند اما همین نوع کفپوش اگر برای اتاقی استفاده شود که در معرض آسیب و رطوبت است به زودی ظاهر زیبای خود را از دست داده و خراب می شود. در نتیجه، ابتدا فضای خود را ارزیابی کنید و بعد طرح و رنگ و جنسِ مناسب برای آن فضا را انتخاب کنید.

بازدیدها: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *