0

No products in the cart.

Return To Shop

انواع درب در بازسازی منزل

انواع درب در بازسازی منزل

درب در پروژه بازسازی منزل از قسمت های مهم و کاربردی است که باید به آن توجه ویژه کرد. چه پروژه بازسازی شما مربوط به نمای خارجی خانه باشد، و چه قصد داشته باشید دکوراسیون آشپزخانه یا حمام و سرویس بهداشتی منزل را تغییر دهید، یکی از بخش‌های اساسی که باید مدنظر داشته باشید، درب مورد استفاده است.در این مطلب،انواع درب در بازسازی منزل معرفی شده است.

درب ها، هم از نظر جنس و هم از نظر شیوه طراحی، در مدل های متفاوتی موجود می باشند. برای انتخاب درب مناسب، باید به فاکتورهایی نظیر محل قرار گرفتن، ابعاد، جنس و رنگ بدنه، امنیت، طرز باز و بسته شدن، طرح شیشه و … فکر کرد.علاوه بر این، امروزه درب ها به امکانات خاص و جدیدی نیز مجهز شده اند، و به طور مثال، می توان آنها را در مدل های دوجداره و ضد سرقت نیز تهیه نمود.

درب ورودی خانه

درب ورودی، گذرگاه حائل بین داخل و خارج خانه است، و از نظر زیبایی، امنیت، حریم شخصی و جلوگیری از ورود سرما و گرما اهمیت دارد. برای درب ورودی از درب‌های آهنی و چوبی، فرفورژه، ضد‌سرقت، ریلی و … استفاده می‌شود.

درب چوبی

چوب از دیرباز برای ساخت درب مورد استفاده بوده است و امروزه نیز درب‌های چوبی در انواع درب در بازسازی منزل موجود هستند.

درب های چوبی ممکن است تماماً چوب، ام‌دی‌اف و یا با روکش‌های پی‌وی‌سی، ملامینه، رزین ABS و … باشند.

از درب چوبی هم برای فضای داخلی و هم برای فضای خارجی استفاده می‌شود. با این حال، برای محیط‌های مرطوب باید توجه داشت که حتما چوب دارای روکش مناسب ضدآب باشد و در‌ صورت آسیب سریعاً تعمیر شود.

درب فایبرگلاس

درب‌های فایبرگلاسی را با نوعی الیاف شیشه‌ای و مواد پلیمری می‌سازند که مقاومت و استحکام بالایی دارند. این گونه از درب‌ها شبیه به درب‌های چوبی هستند، اما به‌دلیل به‌کار رفتنِ پشم شیشه، عایق حرارتی نیز محسوب می‌شوند.

درب‌ فرفورژه

درب‌ فرفورژه نوعی از درب حیاط است که با آهن و چدن و به‌صورت پیچ‌خورده و با طرح‌های گل‌نرده تولید می‌شود.

درب‌هایی با طرح‌های خاص و فانتزی

برخی درب‌ها با شکل‌و‌شمایلِ ويژه و با طرح‌های هندسی و شیشه‌های رنگی و … ساخته می شوند که از طرح های لوکس برای درب ورودی ساختمان به شمار می‌روند.

درب آهنی

درب‌های آهنی را معمولا به‌عنوان درب خارجی و با فلزهای سبک و مستحکم، نظیر استیل و فولاد، می‌سازند.

درب ضد سرقت

درب‌ ضدسرقت معمولا به عنوان درب ورودی ساختمان کاربرد دارد و دارای ساختاری متفاوت از قفل و لولا می باشد که در برابر دزدی ایمن شده است.

از مدل های ضدسرقت برای درب حیاط یا درب واحدهای آپارتمانی می‌توان استفاده کرد که موجب افزایش امنیت منزل می‌شود.

درب شیشه ای

از درب های شیشه ای عموما به عنوان درب تراس یا درب حیاط خلوت استفاده می شود. استفاده از پنل شیشه‌ایِ در اسکلتِ‌ چوبی، از طرح های لوکسی است که می توان برای نوسازی قسمت های داخلی منزل به کار برد.

درب آلومینیومی

آلومینیوم به‌دلیل سبک بودن از متریال‌های بسیار خوب برای ساخت درب بالکن و تراس است.

درب کشویی

درب کشویی هم برای درب ورودی و پارکینگ و هم برای درب‌های داخل ساختمان مورد استفاده است. مزیتِ درب‌هایِ کشویی، جاگیر نبودن و باز و بسته ‌شدن آسان است.

درب حمام و سرویس بهداشتی

درب حمام و سرویس در معرض رطوبت زیادی قرار دارد و معمولا انواع چوبی آن در فرآیند بازسازی تعویض می‌شوند. برای درب حمام و سرویس بهداشتی، از انواع درب‌های شیشه‌ای، فایبرگلاس، PVC و ABC استفاده می‌شود که ضدآب محسوب می‌شوند و دوام طولانی‌تری دارند.

بازدیدها: 36

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *