0

No products in the cart.

Return To Shop

تفاوت کابینت کلاسیک با مدرن

شیوه استفاده از کابینت در طراحی داخلی می‌تواند متناسب با سلیقه شما و در قالب‌های مختلف به اجرا گذاشته شود. امروزه برای طراحی و اجرای کابینت‌‌ دو سبک مختلف را به کار می برند. به طور کلی، کابینت‌ها را براساس دیزاین و نقش‌شان در فضاسازی، در دو گروهِ کابینت‌های‌ مدرن و کابینت‌های‌‌ کلاسیک قرار می دهند.

بین این دو سبک از طراحی تفاوت‌ها چشم‌گیر است. در واقع، کابینت‌های مدرن در نقطه‌‌ی مقابل کابینت‌های کلاسیک دسته‌بندی می‌‌شوند.

طراحی کابینت‌

در نگاه اول بنیادین‌ترین تفاوت بین کابینت کلاسیک و مدرن در میزان استفاده از تزئینات و جزئیات است. در سبک مدرن از سادگی و رویکردی مینیمال پیروی می شود و طرح گونه‌‌ای یک‌دستیِ خاص دارد. در مقابل در شیوه کلاسیک، طراحی شلوغ‌تر است و از نقش و نگارها، ابزارهای برجسته کردن و قرینه‌سازی بیشتر استفاده می شود.

در کابینت مدرن، میزان استفاده از اکسسوری‌ها کاهش یافته است. سطح کابینت مدرن تخت است و دستگیره‌‌ ندارد، یا دستگیره مخفی است و به صورت شیاری در بدنه‌ی کابینت تعبیه شده است.

در کابینت کلاسیک اما ظرافت‌کاری‌ها زیاد است، دستگیره‌ها را برجسته می‌سازند و برای زیبایی چوب را حکاکی کرده و از تاج و زیرچراغی استفاده می‌کنند.

جنس کابینت

متریال به کار رفته در کابینت‌های مدرن و کلاسیک نیز با یکدیگر متفاوت است.

در کابینت مدرن سطحی یکپارچه و صاف مطلوب است. برای این کار بیشتر از متریال ام دی اف، های گلاس و فلز استفاده می کنند. البته طرح‌های چوبی نیز در برخی کابینت‌های مدرن دیده شده است.

های گلاس (high gloss) نوعی از ام دی اف است که درخشندگی و براقیت بالایی دارد و به همین دلیل جلوه‌ای مناسب برای طراحی‌ مدرن ایجاد ‌می‌ کند.

در سبک کلاسیک، کابینت معمولا ترکیبی از ام دی اف و چوبِ طبیعی است، یا از متریالِ ممبران و با روکش وکیوم و پی‌وی‌سی ساخته شده است.

کابینت‌ کلاسیک می‌تواند تماما چوب‌ یا فقط روکش چوب باشد. در بدنه‌ی کابینت‌ کلاسیک از چوب‌های طبیعی مثل چوب بلوط، راش و گردو استفاده می ‌کنند.

نورپردازی و رنگ کابینت

رنگ‌‌های به کار رفته برای کابینت‌ مدرن بسیار متنوع است و انواع طرح‌های ساده و فانتزی را در بر می‌گیرد. در طراحی مدرن یک هارمونیِ سرتاسری ایجاد می‌ شود. از این رو، در انتخاب رنگ کابینت‌ مدرن، یک یا دو رنگِ خاص به عنوان رنگ‌ محوری در نظر گرفته می‌شود. در بیشتر طراحی‌های مدرن بافت رنگ‌پردازی صنعتی است.

در کابینت‌های کلاسیک انواع رنگ‌های روشن و تیره را می‌توان رنگ‌آمیزی کرد، اما به دلیل استفاده از چوب و ممبران، رنگ قهوه‌ای بسیار رایج است.

نورپردازی در کابینت‌‌های مدرن، به صورت نور مخفی است و از لامپ ال ای دی و چند منبع نوری مختلف استفاده می شود. در حالی که در سبک کلاسیک، معمولا نور به صورت مرکزی و از یک لوستر سقفی است.

 

بازدیدها: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *