0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون اتاق کنفرانس

دکوراسیون اتاق کنفرانس

طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد تا فضایی مناسب برای تبادل ایده ها و تمرکز بر مسائل مختلف به وجود بیاید. از این رو، برای اتاق کنفرانس علاوه بر زیبایی محیط، سعی می شود به کاربردی بودن و راحتی فضا نیز توجه شود. در ادامه، نکاتی را در رابطه با دکوراسیون داخلی اتاق کنفرانس مطرح می کنیم.

اتاق مناسبی را انتخاب کنید

اگر برای انتخاب اتاق دست تان باز است، حتما سعی کنید اتاقی را به عنوان اتاق کنفرانس در نظر بگیرید که به اندازه کافی بزرگ و نورگیر باشد. همچنین، اگر اتاق مورد نظر به اتاق مدیریت شرکت نزدیک تر باشد معمولا بهتر است.

چیدمان اتاق کنفرانس

لوازم مشخصی در اتاق های کنفرانس ضروری است که از جمله آن یک میز مرکزی است که معمولا به صورت مستطیلی یا بیضی شکل می باشد و صندلی هایی که در اطراف آن قرار می گیرد و رو به سخنران جلسه چیده می شود.

از طرح های اصلی چیدمان میز و صندلی در اتاق کنفرانس به صورت u شکل یا مدور است.

معمولا بهتر است فضای اتاق کنفرانس به اندازه ای بزرگ باشد که رفت و آمد افراد به سهولت میسر باشد. اگر فضای اتاق مورد نظر شما کوچک است سعی کنید سایز میز و صندلی را طوری انتخاب کنید که فضای مناسب در پشت هر صندلی وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، در انتخاب میز و صندلی باید دقت کرد که امکان تعامل بین حاضرین فراهم باشد. معمولا سعی می شود میز و صندلی اتاق کنفرانس به صورت یکدست انتخاب شود تا رسمیت فضا حفظ شود.

این را نیز در نظر داشته باشید که در طراحی اتاق کنفرانس راحتی اصلِ اساسی است و هر آنچه که موجب حواس پرتی و آزردگی حاضرین شود بهتر است برطرف گردد. از این رو، در انتخاب میز و صندلی اتاق کنفرانس به ارگونومیک بودن نیز حتما توجه داشته باشید.

نورپردازی اتاق

نورپردازی در اتاق کنفرانس نیز باید به گونه ای انجام شود که چهره تمامی افراد قابل رویت باشد و سایه و کنتراست شدیدی به وجود نیاید. البته از طرف دیگر منابع نوری نباید زننده و خیره کننده باشند که چشم خسته شود. در نتیجه، بهترین حالت این است که نور کافی به طرز متعادل در محیط فراهم شود.

 امکانات موجود در اتاق کنفرانس

برای اتاق کنفرانس می توان انواع امکانات را فراهم کرد تا فضایی کاربردی تر برای انتقال و تبادل نظرات ایجاد شود. سیستم های صوتی و تصویری، پروژکتور، مانیتور، تجهیزات لازم برای شارژ تلفن همراه و لپتاپ و … برخی از امکانات مورد نیاز در اتاق های کنفرانس است.

اتاق آکوستیک

این نکته برای اتاق های کنفرانس ضروری است که حدالمقدور به صورت آکوستیک طراحی شوند تا از صداهای مزاحم جلوگیری شود. قطعا در فضای شلوغ و پر سروصدا امکان تمرکز و مکالمه مفید بسیار پایین تر می آید. در نتیجه، بهتر است دیوارها و پارتیشن های چنین اتاقی به صورت آکوستیک انتخاب شوند. برای این منظور، پارتشین های چوبی از بهترین متریال های موجود است که هم زیبا هستند و هم عایق صوتی مناسبی محسوب می شوند.

 

بازدیدها: 44

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *