0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی محیط اداری

نمی توان از تاثیر محیط کار بر روحیه و حس و حالِ افراد چشم پوشی کرد. یک دفتر کار شیک، ترکیبی از جدیتِ حرفه ایِ محیط کار و راحتیِ خانه است. اگر فضایِ کسب و کار از دکوراسیون داخلی محیط اداری ایده آل برخوردار باشد، هم مدیران، هم کارمندان و هم مشتریان، از مزیت هایِ بالقوه‌ی آن بهره مند می شوند. در نهایت، طراحیِ خوب، موجب بهره وریِ حداکثری و جلب اعتماد مشتری خواهد شد.

سبک دکوراسیون اداره و دفترکار

دکوراسیون محیط اداری

اینکه چه سبکی برای محیط اداری مناسب تر است به عوامل زیادی بستگی دارد و برای این کار می توان از انواع الگوهای کلاسیک، مدرن، مینیمال و غیره استفاده کرد.

برخلاف سابق که ادارات اغلب دکوری خنثی و خسته کننده داشتند، در دفاتر کار امروزی، توجه ویژه ای به جزئیات و نقش آن‌ها در بهبود عملکرد کارمندان می شود، و گاهی در نگاه اول، اصلا مشخص نیست به محیطی رسمی و کاری وارد شده ایم. با وجود این، شاید این قبیل طراحی ها بیشتر به شغل هایی مربوط شود که با امور خلاقه سروکار دارند، و برای یک دفترکار معمولی، همچنان سادگی در اولویت باشد.

در انتخاب سبک طراحی دفاتر کار، باید به این نکته توجه داشت که دکوراسیون در جهتِ اهداف و هویتِ برند، و نیز بهبودِ شرایطِ نیروی کار، انجام شود.

پارتیشن بندی دکور محل کار

پارتیشن بندی دکور محل کار

از ملزوماتی که ضرورت دارد برای کارمندان در طراحی داخلی رعایت شود، ایجاد فضایی است که در آن آرامش داشته باشند و با تمرکز بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

پارتیشن بندی از روش های خوب برای جدا کردن اتاق ها و بخش های مختلف اداره و همچنین ایجاد فضاهای خصوصی و نیمه خصوصی در محل کار است.

پارتیشن ها دیوارهایی کاذب هستند که از جنس های مختلف مثل ام دی اف، کاردبورد، آلومینیوم و شیشه و … ساخته می‌شوند و در طرح های مختلف امکان پیاده سازی دارند.

رنگ و نورپردازی اداره

رنگ و نورپردازی اداره

رنگ و نحوه ی نورپردازی از عوامل مهمی است که در دکوراسیون محیط اداری باید به آن توجه داشت. برای رنگ دیوارهای دفتر کار، مایه های روشن، مثلا آبی و سبز کم رنگ، مناسب محسوب می شوند. همچنین، از آثار هنری یا تصاویر مربوط نیز برای ایجاد تاکیدهایِ موضعی میتوان استفاده نمود.

از سوی دیگر، نورپردازی نیز نقشی کلیدی در بهره وریِ محیط کار دارد و از خستگی و خواب آلودگی جلوگیری می نماید. با چیدمانِ صحیحِ منابع نوری و استفاده از لامپ های کم مصرف، هم در مصرفِ انرژی صرفه جویی خواهد شد و هم اتمسفر مناسبی در دفتر کار پدید خواهد آمد. با تغییر نورپردازی اداره، با کم ترین هزینه، روحی تازه در فضای کسب و کار دمیده شده و حال و هوایی بانشاط ایجاد می شود.

مبلمان اداری ارگونومیک

ساعت های متمادی کار کردن و پشت میز نشستن، قطعا ممکن است با خستگی و کمردرد همراه شود. بنابراین، در مبلمان و طراحی داخلیِ چنین فضاهایی سعی می شود اصول ارگونومیک لحاظ شود. از جمله مواردی که می توان ارگونومیک بودن را در محیط کار فراهم کرد، صندلی های راحت و قابل تنظیم، میز استاندارد، سینی صفحه کلید و امثالهم است که به حفظ حالت طبیعی بدن کمک می کند.

رعایت اصول ارگونومیک و افزودن فضاهای سبز، موجب به تاخیر افتادنِ خستگی و کاهشِ دردهای جسمی شده و رضایت کارمندان را افزایش می دهد.

تجزیه و تحلیل دکوراسیون به کمک کارفرما

سرانجام، طراحی داخلی برای محیط های اداری، با مشاوره و هم‌فکریِ کارفرما یا نمایندگان‌اش صورت می گیرد، و ظاهر نهایی به پیش‌زمینه‌های مطرح شده بستگی زیادی خواهد داشت.

بازدیدها: 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *