0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

بسیاری برای طراحیِ داخلیِ فضاهای خود ترجیح می دهند ذوق و سلیقه‌ی شخصی‌شان در اولویت باشد و هنرمندِ درون‌شان مجال بروز یابد. برای این دسته از افراد، سبکِ دوست داشتنیِ بوهو یا بوهمین از بهترین انتخاب های موجود است.سبک بوهمین مناسب کسانی است که می خواهند شور و سرزندگیِ فرهنگ و اقلام مختلف را از گوشه و کنار جهان به خانه خود بیاورند.اگر شما هم تصاویر اتاق‌هایی به سبک بوهو را دیده باشید حتما به این فکر افتاده‌اید که چطور چنین دکوراسیونی را در خانه خود پیاده کنید. در این مطلب، به سبک بوهو در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

سبک بوهو چیست؟

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی بدون ساختار محوری است و به جای آن، لایه ها، الگوها، بافت ها و رنگ های گوناگون، به صورت آزاد و طبق سلیقه‌ی شما در کنار هم چیده می شود. نکته اساسی در سبک بوهو، شخصی بودن و راحت بودن فضاست. در واقع این سبک گلچینی از لایه ها و الگوهایِ مختلف است که احساس صمیمت را در خانه به ارمغان می آورد.

این سبک ابتدا در قرن نوزدهم به عنوان یک پادفرهنگ شکل گرفت، و سپس در دهه ی ۶۰ و ۷۰ قرن بیستم، با مد و شیوه ی زندگی هیپی ها ارتباط پیدا کرد. با این حال، ریشه‌ی اصلیِ سبک بوهو را باید در رسم و روشِ زندگیِ کولی ها جست‌و‌جو کرد.

امروزه دکوراسیون بوهمین ترکیبی از عناصر طبیعی و نقوش و منسوجاتِ طرح دار است و سرشار از جزئياتِ زنده و پرشور می‌باشد.

سبک دکوراسیون بوهمین چه ویژگی هایی دارد؟

هرچند در سبک بوهو لایه‌ها و اِلمان‌ های گوناگونی استفاده می شود، اما در یک نظر می توان عناصر اصلی این سبک را تشخیص داد. در طراحی داخلی بوهو، عموما ویژگی های زیر به چشم می خورد:

ماکسیمالیستی و انبوه از جزئیات است

برخلافِ سبکِ مینیمالیست یا کمینه گرا که اساسِ کار آن، زدودنِ جزئیات و رسیدن به هسته ی اصلی است، در سبک بوهو شاهد انبوهیِ ریزه کاری‌ها هستیم، به گونه ای که می توان گفت مهم ترین ویژگیِ این سبک، ماکسیمالیستی بودن یا بیشینه‌گرایی است. این خصوصیت از فرهنگِ کولی ها سرچشمه می گیرد و رنگ ها و تزئینات فراوانی دارد.

غنی از رنگ‌های گرم است

در پالت رنگی دکوراسیون بوهمین، رنگ‌های گوناگونی دیده می‌شود و رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای، یاقوتی، پرتغالی، سبز و … در کنار رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود.

هنرمندانه است

سبک بوهو را به تزئیناتِ دست سازِ هنرمندانه می شناسند و خلاقیتِ هنری در آن نقشی تعیین کننده دارد. آثار هنری مختلف از جمله کتاب ها، تابلوها، عکس ها، سازهای موسیقی، انواع صنایع دستی و پارچه های رودوزی شده، در دکوراسیون بوهمین به‌کرات دیده می شود.

از حرکت و سفر الهام گرفته است

زندگی کولی وار و کوچ نشینی از تم های اصلی سبک بوهمین است و معمولا کسانی که این سبک را دوست دارند از علاقه‌مندان سفر نیز محسوب می شوند. بنابراین، در طراحی اتاق های بوهو، سوغاتی ها و زیورآلاتی که از سفرها به دست آمده اند نیز مشاهده شده یا اشاراتی به سیر و سیاحت وجود دارد.

دوستدار طبیعت است

در سبک بوهمین علاقه و احترام زیادی به طبیعت موج می زند و انواع گیاهان و طرح های چوبی، ظروف سفالی، پارچه های کتانی، حصیر و … استفاده می‌شود.

راحت و بی‌دغدغه است

در سبک بوهو، از آن‌جا که از زندگی هیپی‌ها تاثیر گرفته است، سعی می‌شود فضا آسوده‌خاطر و رها طراحی شود.

دردسترس و مقرون‌به‌صرفه است

زندگی کولی‌ها ساده و به‌ دور از هزینه‌های گزاف است و همین امر در سبک بوهو نیز جاری است و تزئینات غالبا دست‌ساز و شخصی است.

 

بازدیدها: 75

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *