0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی

برای کسانی که به دنبال ایده های نوآورانه و جذاب هستند، سبک تلفیقی دکوراسیون بهترین انتخاب است. سبک تفلیقی از ادغام و در هم آمیزی سبک های مختلف خلق می شود و به نوعی خود بنیان گذار سبکی جدید در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. آزادی عمل در این سبک بیشتر از سایر سبک های طراحی است و از عناصر گوناگون هر سبک چیزی در خود دارد. سبک تلفیقی امضای شما را پای خود خواهد داشت و شخصیتی خاص را به نمایش می گذارد. ترفندهای زیادی برای ترکیب سبک ها و رسیدن به ایده های نو وجود دارد که در این مطلب برخی از آنها را بررسی کرده ایم.پس در این مقاله همراه ما باشید تا با سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

تلفیق سبک‌های دکوراسیون داخلی در  یک چهارچوب جدید

در فضایی که به صورت تلفیقی آراسته شده باشد دیگر لازم نیست همه آیتم ها را از یک سبک ثابت استفاده کنید. در خانه ای که به سبک تلفیقی در دکوراسیون داخلی طراحی شده است، المان‌ها و عناصری از سبک های کلاسیک، مدرن، روستیک و ساحلی و غیره ممکن است ترکیب شوند. در این خانه هر گوشه و رنگی اثری از یک سبک دکوراسیون را نشان می‌دهد. با این حال، هنوز هم حدی از هماهنگی و کلیتی از اجزاء پراکنده باید شکل بگیرد. اینکه سبک شما تلفیقی است به معنای شلختگی و در هم ریختگیِ دکوراسیون منزل نیست. باید با دقت و آشنایی نسبت به سبک‌هایِ مختلف که در زمینه طراحی داخلی منزل وجود دارد اقدام به تلفیقِ دکوراسیون خود کنید تا عناصری که قابلیتِ در هم آمیزی دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

با وجود این، مسئله دیگری نیز در این رابطه مطرح است، و آن اینکه برخی از تلفیق هایِ سبکی فقط زمانی که به چشم آمده باشند اثربخشی خود را نشان می دهند. به هر حال، در رابطه با دکور منزل، سلیقه تا حد زیادی دخیل است و برخی هم‌نشینی‌ها تا زمانی که در ذهن باشد چندان امکان پذیر به نظر نمی رسد. ظرافت هایی که در عمل به کار می رود، بخش زیادی از کیفیتِ نهاییِ تلفیق را تعیین می کند.

سبک تلفیقی درباره ادغام بهترین‌های هر سبک است

 

تلفیق سبک‌های دکوراسیون داخلیدر طراحی تلفیقی نباید هر چیزی را بدون هدف و تصادفی از یک سبک برداشت و در بستر سبکی دیگر گنجاند. برای اینکه تلفیق شما موفق باشد باید المان‌هایی از یک سبک را برگزینید که با طراحی منزل شما هم‌خوانی داشته باشد. این ادغام سبکی اگر به درستی انجام شود، مخاطب بی آنکه متوجه باشد از سبکی به سبک دیگر هدایت می شود. انتقالِ آرام و حساب شده آن چیزی است که باید بیش از همه در سبک تلفیقی به آن توجه داشته باشید. سبک تلفیق شده نباید توی ذوق بزند و نامربوط جلوه کند، وگرنه مخاطب را پس می زند.

برای انتقالِ بی نقصِ سبکی، به سبک پایه طراحی‌تان توجه کنید. برای مثال سبک های سنتی و معاصر کاملاً با هم در تضادند، باید مشخص کنید کدام یک انتخاب پایه شما برای طراحی یک فضاست. آنگاه براساس آن می‌توانید المان‌های سبک‌های دیگر را که با هم در تضاد هستند با دقت و وسواس به سبک داخلی خود اضافه کنید. آن هنگام است که مثلاً کابینت هایِ شیکر آشپزخانه می تواند رابطه ای دو سویه با سنگ جزیره مدرن داشته باشد و تقویت‌کننده یک‌دیگر باشند.

نکته ‌ای نیز درباره‌ی انتخاب رنگ در سبک تلفیقی مهم است. سعی کنید رنگ‌هایِ بخش‌هایِ مختلف را با رنگ‌مایه‌هایِ یکسان ولی با سایه‌هایِ تیره‌تر یا روشن‌تر استفاده کنید. همچنین، چندین نقطه مرکزیِ چشم‌گیر نیز در رنگ‌هایِ دیگر به کار بگیرید تا فضا بی‌ روح و تکراری نشود.

بازدیدها: 62

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *