0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی

برای دکوراسیون داخلی، سبک های گوناگونی در گذر زمان در بخش های مختلف دنیا شکل گرفته است. سبک فرانسوی یکی از این سبک های جذاب برای طراحی فضای داخل خانه بوده که براساس زیبایی شناسی خاصی پدید آمده است. این سبک ممکن است لوکس و تجملاتی یا ساده و اصیل باشد، ولی در هر حال، از ظرافت و زیبایی چیزی کم ندارد. با ما همراه باشید تا با سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی آشنا شویم.

در سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی چه ویژگی هایی دیده می شود؟

در فرانسه نیز خانه ها به صورت های مختلفی طراحی می شوند و شاید هیچ دو خانه ای در این کشور به یک شکل دیزاین نشوند. با این حال، برخی خصوصیات ویژه در فضای خانه های فرانسوی دیده می شود که سبک فرانسوی را تعیین کرده و آن را از دیگر سبک های طراحی متمایز می کند. این خصوصیات گاهی تلفیقی از سبک های مختلف مانند باروک، روکوکو و … است.

  • سبک فرانسوی در طراحی جزئیات و مبلمان و … نمایی گران بها و پر هزینه دارد.
  • انواع پارچه در این سبک به طور گسترده مورد استفاده می باشد و شاهد نمونه های مختلف پارچه مخمل، ابریشم و … هستیم. این پارچه ها الگوها و طرح های گوناگونی دارند و به عنوان پرده، آویز، رومیزی، دستمال سفره و … به کار می روند.
  • اشیاء عتیقه و وسایل قدیمی در سبک باروک و روکوکوی فرانسوی فراوان کاربرد دارد و از خطوط برجسته و پیچ خورده و طرح های تزئینی، به ویژه برای اتاق نشیمن، به وفور استفاده می شود. بنابراین، در خانه ای با دکوراسیون فرانسوی، ممکن است لوازم لوکس و آنتیک مثل کریستال ها، چلچراغ و شمعدانی ها، بشقاب های چینی، نقاشی های دیواری، پرده ها و پارچه های طلاکوب، گلدان ها و تندیس ها، سنگ های مرمر و تراورتن، مبلمان چوبی با تزئینات فلزی و … به کار برده شود.
  • آینه ها نقش مهمی در سبک فرانسوی دارند و معمولا طرح های تزئینی و بزرگ آن با قاب های چوبی، نقره ای و طلایی مورد استفاده می باشد.
  • رنگ های خیلی روشن و براق در پالت رنگی سبک فرانسوی کم تر دیده می شود و به جای آن رنگ هایی نظیر سفید عاجی، نقره ای، یاسی، آبی، سبز زمردین، سبز خاکستری و انواع سایه های پاستلی پرکابرد است.
  • فضای اتاق خواب در خانه فرانسوی حالتی رومانتیک دارد و در آن معمولا تخت های بزرگ و میز پیشدستی چوبی قرار داده می شود.
  • مبلمان و میز و صندلی نیز در این سبک جزئیات و تزئینات خاصی دارند و اگر چوبی باشند معمولا با حکاکی های زیبا ساخته شده اند.
  • در بسیاری از خانه های فرانسوی، به جای فرش از کف پوش های چوبی یا طرح چوب استفاده می شود. برای این منظور، رنگ های روشن پارکت مناسب تر است.
  • از ترکیب سبک های باروک و روستیک، سبک کانتری فرانسوی شکل می گیرد که در آن سادگی طبیعی با تجملات باروک تلفیق شده است. طرح های چوب حکاکی شده و رنگ های زرد و آبی و ارغوانی در سبک کانتری فرانسوی رایج می باشد.

 

بازدیدها: 65

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *