0

No products in the cart.

Return To Shop

سبک لاکچری دکوراسیون داخلی

برای توصیفِ طراحیِ داخلیِ بسیاری از ساختمان های امروزی از صفت «لاکچری» استفاده می شود، که به فضایی زینت یافته، پر زرق و برق، تجملی، راحت، گران و لذت بخش اشاره دارد. با این حال، ایده ی لاکچری بودن هم، به تصورات هر فرد بستگی دارد و مثلا همان قدر که خانه ای در سبک کلاسیک، با چراغ دان و لوستر و حکاکی های چوبی، ممکن است لاکچری در نظر گرفته شود، ویلایی مدرن با سقف بلند، پنجره های بزرگ شیشه ای و مبلمان راحت هم می تواند لوکس و لاکچری باشد.در این مقاله، سبک لاکچری دکوراسیون داخلی را بررسی خواهیم شد.

 وقتی از لاکچری بودن سبک صحبت می کنیم، منظورمان این است که پروژه ی دیزاین در بالاترین سطح انجام شده و طراح به جرئیات کار خود نهایت دقت را داشته است.

این دکوراسیون مخصوص آن کسانی است که به پرستیژ فضا اهمیت می دهند و طرح های لوکس را می پسندند، کسانی که می‌خواهند گوشه گوشه ی خانه شان آن وقت و هزینه ای که خرج جزئیات شده است را به نمایش بگذارد.

طراحی داخلی لاکچری

معمولا در سبک لاکچری دکوراسیون داخلی ، به جزئیات هر فضا اهمیت زیادی داده می شود و لایه ها و بخش های مختلفی در عمق و ارتفاع طراحی می شود.

در اتاق خانه ای که به سبک لاکچری طراحی شده باشد، احساسی لوکس موج می زند و معمولا متریال های گران قیمت و آنتیک، مثل مرمر و لوازم برنجی و طلایی، دیده می شود. در آمبیانس چنین اتاق هایی، اشکال و رنگ های گوناگون با هم ترکیب شده و فراوان و چشم نواز به نظر می رسند.

از فریبندگیِ طرح نیز در دکور اتاق های لاکچری نمی توان به راحتی گذشت و طراحی به گونه ای است که شکوه در آن نمایان است.

با وجود این، همیشه لازم نیست تمامی دکور با لوازم پر زرق و برق تزئین شده باشد تا آنگاه بتوان آن را لاکچری نامید. گاهی جنبه های پراکنده ی یک اتاق، مثل نوع یک پارچه یا جنس یک سطح، می تواند کیفیتی خاص و لوکس را به ارمغان بیاورد.

اتاق نشیمن لاکچری

وجود پنجره های بزرگ که نورگیر باشند و نور طبیعی را به میزان زیادی به داخل اتاق وارد کنند، از ویژگی های مهم اکثر نشیمن‌های لاکچری است. این اتاق ها معمولا سقف های بلندی دارند و سعی می شود برای دیوارهای آنها از والپیپر و طرح‌های دکوری در ابعاد بزرگ تر استفاده شود.

مبلمان اتاق نشیمن نیز می تواند به گونه های مختلفی باشد، و بنا به شیوه‌ی طراحی، از کاناپه های خطی تا مبلمان سلطنتی، فرانسوی و … قابل استفاده است

چطور یک اتاق خواب لاکچری داشته باشیم؟

برای طراحی لوکس اتاق خواب، معمولا تخت به عنوان فضای مرکزی در نظر گرفته می شود و پیرامون آن با لایه های دکوری پوشش داده می شود. تخت های لاکچری در انواع شکل ها و سایزها موجود هستند و ممکن است باکس‌دار و با تاج و هد‌بورد باشند.

علاوه بر این، وجود نورپردازیِ مناسب و آباژور و آینه در کنار تخت هم می تواند احساس لوکس بودن را در اتاق خواب افزایش دهد.

برای داشتن خانه لاکچری از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

پاسخ سریع این است که تقریبا هر رنگی ممکن است برای یک پروژه مناسب باشد و خانه ی لوکس به چند رنگ مشخص محدود نمی شود، و اتفاقا، خاص بودن فضا از همین تنوع طرح ها و رنگ ها سرچشمه می گیرد. با این حال، می توان گفت که در خانه های لوکس، رنگ ها در تناسب خیره کننده ای هستند و معمولا از استایل هایِ پر تجمل با رنگ هایِ چشم گیر، مثل طلایی، سفید، نقره ای، کرم استخوانی و … استفاده می شود.

 

بازدیدها: 57

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *