0

No products in the cart.

Return To Shop

طراحی آشپزخانه اروپایی

اروپا مهد استایل ها و سبک های مختلف دکوراسیون داخلی است. آشپزخانه هایی که براساس طراحی اروپایی پیاده سازی شده باشند از سبک های مدرن تا کلاسیک را در بر می گیرند. با این حال، در عمده ی آشپزخانه های اروپایی می توان پیروی از اِلمان های سبک مدرن را مشاهده کرد. در برخی از این آشپزخانه ها، عناصر سبکی چنان با ظرافت با یکدیگر ادغام شده اند که طرح هایی حیرت انگیز پدیدار گشته است.

البته باید در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که اروپا کشورها و سنت های مختلفی را شامل می شود و نمی توان ویژگی هایِ طراحی آشپزخانه در این قاره را تحت چند عنوانِ کلی خلاصه کرد. با وجود این، برخی تفاوت هایِ شاخص در شیوه مرسوم دکوراسیون اروپایی مشخص است که توجه ما در این جا به این موارد معطوف خواهد بود.

آشپزخانه به شیوه اروپایی

آشپزخانه های اروپایی اکثرا به صورت اپن و با پلان باز طراحی می شوند. در این آشپزخانه‌ها به کاربردی بودنِ فضا توجه زیادی می شود و سعی بر این است که نیاز و پسند کاربر در طراحی آشپزخانه لحاظ شود.

از المان هایِ سبکیِ این شیوه از طراحی، استفاده از اشکال هندسی و خمیدگی های ظریف است. این اِلمان‌ ها بیشتر در صندلی ها و سطح کانتر خود را نشان می دهد. در عوض، سطوح صاف زیادی نیز در بخش های کابینت و کانتر دیده می شود. به طور کلی، ترکیبی از خطوط صاف و زوایای خمیده را در آشپزخانه های اروپایی می توان مشاهده کرد.

کابینت آشپزخانه

در آشپزخانه های اروپایی کابینت معمولا ساده و بدون تزئینات ساخته می شود. کابینت های جدید را معمولا بدون فریم و با دستگیره هایِ مخفی طراحی می کنند تا سطحی یکدست را در آشپزخانه ایجاد نماید. از این رو، می‌توان گفت که بسیاری از کابینت های اروپایی با تبعیت از سبک مینیمال و به صورت مدرن طراحی شده اند.

از دیگر نکات جالب توجه در بعضی از این آشپزخانه ها، عدم استفاده از کابینت هوایی است که برای جبران آن، ممکن است کابینتِ زمینی کمی بلندتر از حالت عادی در نظر گرفته شود.

قفسه های آویز

برخلاف شیوه مرسوم که بنا بر پوشیدگی و جلوگیری از خاک خوردگی است، در آشپزخانه هایِ امروزی گاهی شاهد استفاده از قفسه هایِ بازِ آویز به جایِ کابینت ‌های هوایی هستیم. این قفسه ها از جنس چوب یا استیل و به گونه ای بسیار شیک طراحی می شوند و فضایی برای ذخیره سازیِ لوازم و به نمایش گذاشتنِ اشیاء دکوری فراهم آورده اند.

متریال های رایج

متریال های مورد استفاده در آشپزخانه اروپایی محدوده گسترده ای از متریال های طبیعی تا متریال های مهندسی شده را در بر می گیرد.

در این آشپزخانه ها استفاده از متریال طبیعی یک روال مرسوم است و در رادیکال ترین نمونه ها نیز احتمالا چیزی طبیعی به چشم می خورد.

چوب از اصلی ترین متریال های طبیعی در خانه های اروپایی است که فضایی گرم و دل نشین را برای آشپزخانه پدید می آورد.

برای صفحه کابینت، متریال هایی مثل مرمر، کوارتز، لمینت، چوب و … از متریال های رایج به کار رفته است.

جزیره در آشپزخانه مدرن

کانتر جزیره در آشپزخانه هایِ مدرن یک بخش همه کاره است که برای آن امکاناتی مثل سینک ظرف شویی و اجاق گاز فراهم شده است. از فضای جزیره در طراحی هایِ جدید برای کاربردهایِ مختلف مثل آماده کردنِ غذا، صرف وعده های خوراکی، ذخیره اقلام آشپزخانه و … استفاده می شود.

بازدیدها: 8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *