0

No products in the cart.

Return To Shop

طراحی دکوراسیون خانه با سقف بلند

سقف بلند فضای زیادی برای پیاده‌سازی ایده های طراحی داخلی به وجود می آورد. خانه هایی که دیوارهای بلند دارند ممکن است بسیار شیک و لوکس طراحی شوند یا خالی و سرد به نظر برسند. از این نظر، دکوراسیونِ صحیحِ اتاق هایی با سقف بلند، چالش برانگیز و حساس است. با این حال، لازم نیست نگران باشید، با کمی خلاقیت می‌توانید سقف های بلند را به اتاق هایی شیک و منحصر به فرد تبدیل کرد.در این مقاله طراحی دکوراسیون خانه با سقف بلند آشنا خواهیم شد.

 ابعاد و تناسب طراحی دیوارها؛ قانون یک سوم

دکوراسیون داخلی

در خانه هایی که سقف مرتفع ساخته شده است، دیوارها بیش از هر چیز به چشم می آیند. بنابراین، باید به اندازه و تناسبِ تقسیم بندی سطوح دیوار توجه کرد.

طبق قانون یک سوم در زیبایی شناسی بصری، هر دیوار به سه بخش مساوی تقسیم می شود که نقاط طلایی دیوار به شمار می روند.

یکی از روش ها برای ایجاد تناسب در دیوارهای بلند، تمرکز بر بخش میانی است. بخش پایینی دیوار معمولاً با اسباب و اثاثیه پوشش داده می شود و از این بابت مشکل چندانی ندارد. اما بخش میانی، به دلیل فاصله زیاد با سقف، ممکن است خالی به نظر برسد. از این رو، با تزئیناتی مثل تابلوهای نقاشی یا انواع دیوارآویز می توان به این بخش وزنِ بصریِ بیشتری بخشید.

سقف را کمی پایین‌تر نشان دهید

برای اینکه سقف پایین تر به نظر برسد، می توانید از انواع گج بری ها و برجسته کاری ها استفاده کنید. در ضمن، رنگ های تیره نیز سقف را پایین تر نشان می دهند.

پنجره و پرده را متناسب انتخاب کنید

پنجره و پردهاگر سقف شما بلند است ولی درها و پنجره ها به اندازه معمولی است، شاید بهتر باشد با ترفندهایی کمی ارتفاع در و پنجره را بیشتر کنید. برای پنجره ها مثلاً می توانید چوب پرده را کمی بالاتر نصب کنید تا بلندتر به نظر برسد. حتی در برخی خانه ها توصیه می شود پرده ها از سقف آویزان باشد تا هیچ فضایِ منفی‌ای در بالای پرده به وجود نیاید. برای این گونه از پرده هایِ سرتاسری بهتر است از انواع تک رنگ استفاده کنید، چون در این ابعاد، نقش و نگار پرده فضا را بیش از اندازه شلوغ می کند.

اصولاً برای اتاق های مرتفع بهتر است از پنجره های بزرگ استفاده کنید که هم نورگیر است و هم با فضای اتاق تناسب دارد. همچنین، پنجره های فرانسوی نیز برای چنین اتاقی می تواند مناسب باشد. پنجره فرانسوی به پنجره‌ای گفته می شود که از سقف تا کف اتاق امتداد یافته است. اگر این پنجره رو به باغچه ای شخصی باز شود، ارتباطی دلنشین بین فضای داخلی و خارجی ایجاد خواهد شد.

نقش قفسه ها و کتابخانه ها

قفسه ها و کتابخانه هابه طور کلی در اتاقی با ارتفاع بلند، سعی بر این است دیوارها بیش از اندازه خلوت و بی روح نباشند. با استفاده از قفسه ها و شلف های بلند می توان هم محلی برای نگهداری وسایل به وجود آورد و هم فضای خالی دیوار را پوشش داد. برای این کار استفاده از کتابخانه ها و کمدهای مرتفع کاملاً مناسب خواهد بود.

یک دیوار متمایز

برای تغییر در حال و هوای اتاق، می توانید یک دیوار را با کیفیتی متمایز طراحی کنید. بدین منظور می توانید یک دیوار را به رنگی دیگر رنگ آمیزی کنید یا از پوسترهای دیواری استفاده نمایید. دیواری که متفاوت از سایر دیوارها باشد، چشم گیر در نظر می آید و به کانون توجه تبدیل می شود.

استفاده از لوستر

لوسترهمچنین، برای فراهم کردن روشنایی و تزئین اتاق های نشیمن با سقف بلند، می توان از انواع لوستر مجلل و شیک استفاده کنید.

بازدیدها: 83

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *