0

No products in the cart.

Return To Shop

چیدمان قفسه های اداری

چیدمان قفسه های اداری

محیط کار زمانی از راندمان بالا برخوردار می شود که لوازم و فایل های مورد نیاز به خوبی در قفسه ها طبق قواعد دکوراسیون داخلی چیده شده باشند. برای اینکه فضای کاری از بی نظمی نجات پیدا کند از قفسه ها و شلف های اداری استفاده می شود که به گونه های مختلف قابل چیدمان و طراحی هستند. در این مطلب به روش های چیدمان قفسه های اداری می پردازیم.

قفسه های اداری به چه کار می آیند؟

اگرچه امروزه در بسیاری از اداره ها از سیستم های الکترونیکی برای ذخیره سازی پرونده ها استفاده می شود، اما هم‌چنان قفسه و شلف از ضروری ترین بخش های مورد نیاز است. از این قفسه ها به طور کلی برای نگهداری کتاب ها، پوشه ها، زونکن ها و سایر اکسسوری هایی که برای نظم بخشیدن و زیباسازیِ فضای اداری لازم هستند، استفاده می شود. قفسه های اداری اگر به خوبی چیدمان شوند، در بهبود کیفیتِ فضای ادارات، نقشی تعیین کننده بر عهده خواهند داشت.

دسترسی را راحت کنید

معمولا بخش زیادی از لوازمی که درون قفسه های اداری قرار داده می شود مورد نیاز کارمندان است و اگر به سهولت در دسترس باشند بهتر خواهد بود. بنابراین، قفسه ها را در جایی نصب کنید که رفت و آمد به آن آسان و بدون دردسر باشد.

حوزه کاری را مشخص کنید

اگر مشخص باشد هر قسمت از فضای اداری به چه منظور مورد استفاده است، بهتر می توان چیدمان را به شکل اصولی به انجام رساند. به طور مثال، چیدمانِ مناسب برای کشوهایِ میز کار با چیدمانِ مناسب برای شلف و قفسه‌ی بخش مرجع متفاوت خواهد بود. در نتیجه، بهتر است حوزه کاری هر بخش تعیین شده باشد تا از تجهیزات مناسب برای دسته بندی قسمت های مختلف استفاده شود.

لیبل گذاری را فراموش نکنید

برای تقسیم بندی قفسه های اداری، چندین دستگاه لیبل‌زن خریداری کنید که به سهولت قابل استفاده باشند. آنگاه کارمندان می توانند در کم ترین زمان هر قفسه، شلف، جعبه یا سبدی که مورد نظرشان است را علامت گذاری کنند تا بعدا خودشان و دیگران در پیدا کردن آن‌ها سردرگم نشوند.

از قفسه های دیواری استفاده کنید

برای سامان بخشیدن به اتاق های کار، علاوه بر کمد و میز، می توانید قفسه هایی را هم بر روی دیوارهای اتاق نصب کنید. بدین طریق، کارمندان فضای بیشتری برای نظم و ترتیب دادن به اسناد و وسایل دفتر کار در اختیار خواهند داشت و از شلوغی بیش از حد میز کار نیز جلوگیری می شود.

نوع شلف را با توجه به فضای مورد نظر انتخاب کنید

قفسه ها و شلف ها در انواع طرح ها و مدل ها موجود می باشند که بسیاری از آن ها برای استفاده در فضای اداری نیز مناسب هستند. اما سعی کنید هر قفسه را با توجه به کاربرد و فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، تهیه کنید. برای مثال، ممکن است برای یک اتاق شلف باز دیواری مناسب تر باشد، در حالی که برای اتاقی دیگر، قفسه های کشویی دربسته کاربردی تر محسوب شوند.

نگذارید قفسه ها بیش از حد شلوغ شوند

قفسه های شما چه پنهان باشند و چه در مقابل دیدگان ارباب رجوع، همواره سعی کنید از شلوغ شدن طبقات جلوگیری کنید. تراکم زیاد و بی‌نظمی در قفسه ها، باعث می شود فضای کار آشفته و درهم باشد و احساس ناخرسندی به وجود بیاید. بنابراین، سعی کنید شلف ها و تاقچه ها را خلوت نگه دارید و با استفاده از لوازم تزئینی کوچک به آن ها تنوع ببخشید.

بازدیدها: 39

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *