0

No products in the cart.

Return To Shop

کاربرد سبک رترو در دکوراسیون داخلی

کاربرد سبک رترو در دکوراسیون داخلی

رترو یکی از سبک های طراحی داخلی است که با نگاه به گذشته شکل گرفته است. در این این سبک از محصولاتی استفاده می شود که احساسی نوستالژیک را در ما زنده می کنند. در ادامه با  کاربرد سبک رترو در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا می شویم.

سبک رترو چه ویژگی هایی دارد و در آن چه عناصری دیده می شود؟

سبک رترو از آن جا که به دوران گذشته نگاه دارد، دارای تنوع زیادی از طرح ها می باشد که براساس بازه ای که در گذشته به آن ارجاع دارد مشخص می شوند. برای مثال، این سبک ممکن است با بهره گیری از عناصر مربوط به دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی و هنر پاپ و … ایجاد شود.

خود کلمه ی رترو در زبان انگلیسی به معنای طرح یا دیزاینی است که به عمد به گذشته نگاه دارد و آن را بازسازی می کند. البته در این سبک همه چیز در نگاه صرف به گذشته خلاصه نشده و گاهی تقسیری جدید از دوره ای قدیمی ارائه می شود.

از آنجا که هنر پاپ در سبک رترو بسیار مورد توجه قرار دارد، می توان در دیزاین این سبک نوعی بازیگوشی عامیانه را نیز ملاحظه کرد.

مبلمان رترو

امروزه در دکوراسیون رترو غالبا از مبلمانی به سبک و سیاق نیمه دوم قرن بیستم استفاده می شود. معمولا مبلمان مورد استفاده در این سبک از نوع چوبی یا فلزی است و کاناپه های عریض با کوسن های رنگ متفاوت در آن دیده می شود. با این حال، این به انتخاب و سلیقه ی شماست که برای فضای  داخلی تان از چه نوع مبلمان رترویی استفاده نمایید.

رنگ های دکوراسیون رترو

در سبک رترو از رنگ های مختلفی می توان استفاده کرد. در دکوراسیون رترو انواع رنگ های روشن مثل زرد و نارنجی، بنفش و صورتی، قرمز، سبز روشن و … مشاهده می شود که احساس سرزندگی و نشاط دیوانه واری را منتقل می کنند. این رنگ ها در کنار رنگ های ملایم تر و خنثی مثل آبی و خاکستری و رنگ های تیره نیز به کار می روند و تضاد ویژه ای را خلق می نمایند.

متریال و اکسسوری مورد استفاده در دیزاین رترو

متریال ها و لوازمی مثل لامپ های نئونی، کف پوش های پرز بلند، تایل های وینیل، چهارپایه های بار، چراغ لاوا، کتابخانه های قدی، میزهای کلاسیک، کاغذ دیواری طرح دار، پارچه های مخمل و … در این سبک رایج می باشد.

اصولا از نظر به کاربردن اکسسوری، سبک رترو دامنه ی وسیعی از لوازم متنوع را در بر می گیرد. برای مثال، مسجمه ها از اکسسوری هایی هستند که در این سبک به وفور مشاهده می شوند. معمولا اکسسوری های مورد استفاده در سبک رترو هم از مدل های قدیمی تر الهام گرفته اند.

نورپردازی سبک رترو

نورپردازی نیز در همه ی سبک های طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. در سبک رترو نیز نورپردازی معمولا با استفاده از لامپ ها و چراغ های زمینی یا لامپ های آرک فلزی انجام می گیرد. از این رو، آباژور و لامپ های رومیزی در دکوراسیون رترو به کرات دیده می شود. همچنین از لامپ های ریسه ای نیز برای نورپردازی در سبک رترو استفاده می شود.

 

بازدیدها: 88

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *