0

No products in the cart.

Return To Shop

استفاده از فضای زیرپله در دکوراسیون

استفاده از فضای زیرپله در دکوراسیون

امروزه در جوامع مدرن با افزایش جمعیت، نیاز مردم به سرپناه افزایش یافته و همین امر باعت کوچک سازی مساحت خانه ها به منظور در بر گرفتن طیف بیشتری از جمعیت شده است. زیر پله ها فضاهایی کوچک و به دور از دسترس اند که برای خانه های کوچک دارای اهمیت بیشتری میبشاند که استفاده ی خلاقانه از این فضاها میتواند کارایی بهینه داشته باشد. پله هایی که در دکوراسیون داخلی منزل هستند نقش مهمی در ریزش فضا دارند که با ایده های ناب مانور بیشتری در این فضاها میتوان به آنها داد. به منظور استفاده از فضای زیرپله در دکوراسیون ، چند پیشنهاد در ادامه ی این مقاله ارئه شده است.

ذخیره و انبار             

در هر خانه ای مکانی برای ذخیره ی اشیا یا مواد خوراکی نیاز است که فضای کمتر و کاربرد بیشتری داشته باشد، زیر پله های داخلی بهترین گزینه برای این کار می باشند. می توانید در این فضا از قفسه و طبقه استفاده کنید و یا درب مخفی و کشو کارگذاری کنید. این فضا کمتر در دید است و میتواند محل انبار وسایل کم استفاده باشد. همچنین وسایل برقی چون ماکروویو، جارو برقی، ماشین لباس شویی و ظرف شویی نیز می توانند در این فضا قرار گیرند.

فضای چندکاره

اگر محل قرار گیری پله های داخلی میان آشپزخانه و پذیرایی باشد، می توانید از فضای زیر پله استفاده ی چند منظوره داشته باشید. برای مثال میتوانید از یک قسمت به عنوان کابینت بهره بگیرید و از قسمت دیگر با گذاشتن نیمکت به عنوان نشیمن استفاده کنید.

کمد لباس، کیف و کفش

پوشاک همواره فضای بسیار زیادی را اشغال میکنند، بطوری که فضای بازتری برای مرتب سازی آنها لازم است. این لوازم می توانند در فضایی با درهای کشویی و ریلی جایگذاری شوند تا محیط منظم و مرتب بنظر برسد.

گلخانه

فضای زیر پله محیط مناسبی برای قرارگیری کالکشن گل های مختلف و پرپشت است. گل های آپارتمانی به ویژه به نور کمتری نیاز دارند و می توانند انتخاب مناسبی برای قرارگیری در این فضاها باشند. گل های رونده و پیچک نیز میتوانند از پله ها آویزان باشند تا فضای گرم و طبیعی ای در زیر پله ایجاد کنند.

محیط بازی کودکان

کودکان به علت جسه ی ریزی که دارند می توانند به راحتی از این فضاها رفت و آمد کنند. فضای زیر پله محیطی آرام و امن برای کودکان است و خطر رفت و آمد کودکان از پله ها را، کاهش میدهد.

کتابخانه

افرادی که کتاب های زیادی دارند اما فضای کافی برای نگهداری آن ها را ندارند، فضای زیر پله می تواند بهترین انتخاب آنها باشد. این فضا غیر ضروری و  به دور از دسترس است و برای یک کتابخانه ی شیک بسیار مناسب است.

محیط حیوان خانگی

اگر ارتفاع زیر پله ی منزل شما کوتاه باشد، میتواند به عنوان بهترین محل برای نگهداری حیوانات خانگی مورد استفاده قرار دهید. این فضای بهتر است دارای زوایای تیز و تنگ نباشد تا امکان تمیز کردن آن برای افراد ممکن باشد.

فضای دکوری

بوفه، آکواریوم و آبنماها میتوانند در این فضا قرار گیرند. برای زیباتر کردن فضای زیر پله پیشنهاد می کنیم از نور مخفی های شیک نیز استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر و مجلل تر نشان دهند. نورپردازی ها می توانند عمودی، افقی یا شیب دار باشند. ترکیب رنگ این فضا نیز بسیار حائز اهمیت است. آینه ها نیز می توانند در این فضا به گونه ای کار گذاشته شوند که فضا را بزرگ تر نشان دهند.

فضای باز هنری

دیوار فضای زیر پله ها می تواند محیط مناسبی برای قرارگیری نوشیدنی ها،  شیشه ها و ظروف شیک باشد. اگر محیط زیر پله عریض باشد، می توانید یک میز پیشخوان نیز در آن قرار دهید.  یا در قفسه یا  طبقه هایی که در این فضا نصب میکنید، می توانید آلبوم، مجسمه، تابلو و بافت های هنری زیبایی با توجه به روحیه ی خود قرار دهید.

بازدیدها: 23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *