0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی حیاط خانه

بازسازی حیاط خانه

وجود داشتن حیاط در خانه در واقع یک امتیاز برتر است، حیاط هر چند کوچک هم باشد باز روزنه‌ی امیدی به تنفس هوای پاک و سالم است. این موضوع را بیشتر کسانی درک می کنند که در منزلشان حیاط ندارند. گاهی وقتها شما دلتان می خواهد حیاط قدیمی خانه‌تان را با بازسازی مدرن‌تر سازید. شما می توانید با انجام پیشنهادات بسیار ساده و ارزان زیر تحولی چشمگیر در محیط حیاط منزل‌تان پدید آورید و آن را به فضایی باصفا و متفاوت تبدیل کنید.در ادامه نکاتی را در مورد بازسازی حیاط بررسی خواهیم کرد.

راهکارهای پیشنهادی در بازسازی حیاط خانه

هر کس بسته به علایق خود نیازها و انتخابات متعددی دارد ما در اینجا به چند مورد عمومی اشاره می‌‍کنیم.

استفاده از آبنمای سنگی در بازسازی حیاط  خانه

وجود آبنمای سنگی بعنوان یک عنصر بصری جذاب عمل می‌کند. صدای آب بر روی سنگ‌ها و پاشیدن آب بر روی سبزه و چمن های حیاط ،جلوه‌ای آرامش بخشی به فضا می بخشد. برای بسیاری از مردم  بازسازی حیاط خانه با چنین شرایطی به منزله خرید یک منزل نو است و تاثیری که آبنما بر روی روحیه انسانها می‌گذارد به مانند لذت خرید یک ویلا باغ است.

اجرای فضای نشستن در حیاط در قالب آلاچیق

آنچه در بازسازی حیاط منزل بیش از هر چیزی نمایان می‌شود فراهم ساختن ابزار آرامش و لذت بردن بیشتر از هوای تازه حیاط است. برای داشتن فضای باصفا در حیاط و نشستن در کنار یکدیگر از آلاچیق‌های زیبا با اشکال مختلف استفاده کنید. آلاچیق‌هایی به سبک مدرن و سنتی و طرح‌های شیشه‎‌ای، ‌چوبی و ‌ فلزی در بازار موجود است ‌ که بسته به سلایق مختلف پایه ریزی و اجرا می‌شوند.

بازسازی حیاط با چمن مصنوعی

امروزه چمن‌های مصنوعی نوعی کفپوش مدرن به حساب می‌آیند. این کفپوشها در مقایسه با چمن‌های طبیعی ماندگاری، تراکم و مقاومت بالاتری دارند. اگر در منطقه خشک زندگی می‌کنید می‌توانید از کاشی و یا چمن مصنوعی برای داشتن فضایی سر سبز در حیاط استفاده کنید. از این کفپوشها برای حیاط مهد کودکها نیز زیاد استفاده می‌شود. داشتن دید سرسبر و تمیز بدون اینکه زحمتی برای نگهداری و یا آبیاری فضای سبر کشیده باشی از مزیتهای مهم چمن مصنوعی محصوب می‌شود.

به مقیاس حیاط در بازسازی توجه کنید.

 اگر حیاط منزل شما کوچک است به جای پر کردن آن با میز غذاخوری آنچنانی، از میزهای سفارشی با قابلیت تغییر سایز استفاده کنید. بودن درختان با ارتفاع بلند در حیاطهای کوچپک درست نیست. سعی کنید از درختان کم ارتفاع استفاده نماید تا فضای حیاط باز به نظر برسد. ابعاد آلاچیق، حوض، حتی نیمکتی که در فضا طراحی می‌کنید باید ار لحاظ ابعاد در تناسب با دیگر المانهای بکار برده در حیاط باشد.

استفاده از شن و سنگ‌ ریزه برای کف حیاط

در باز سازی حیاط برای جلوه بخشیدن بیشتر به فضا و کف حیاط می‌توانید از شن و سنگ‌ ریزه کمک بگیرید. وجود سنگ ریزه و شن در کنار آلاچیق می‌تواند فضای طبیعی‌تری به حیاط شما هدیه دهد. ترکیب سنگ ریزه‌های سفید در کنار چمن سبز حال و هوای ویلاهای شمال را برای شما تداعی خواهد ساخت. همچنین می‌توانید از چمن مصنوعی به عنوان کفپوش حیاط در مناطقی که نگهداری گیاهان نیاز به آبیاری زیاد ندارد استفاده کنید.

 نورپردازی حیاط

در بازسازی حیاط خانه از نورپردازی حیاط غافل نشوید. نورپردازی ماهرانه، حیاط شما را زیباتر و چشمگیرتر نشان می‌دهد. برای اینکه هم در روز و هم در زمان تاریکی هوا بتوانید از حیاط زیبای خود استفاده کنید از چراغ‌های کف ال‌ای‌دی در رنگ‌های مختلف، چراغ‌های دیواری دکوراتیو ، چراغ حبابی، چراغ‌های کلاسیک و… در اطراف چمن، کف و دیوارهای حیاط استفاده کنید. چراغ های کوچک در کناره‌های راه در هنگام شب نمای جذابی به حیاط خواهند بخشید.

ایده های پیشنهادی جهت بازسازی حیاط خانه به سبک سنتی

  • اولین کار در بازسازی این است که کفپوش های قدیمی را کنده وبجای کفپوشهای شکسته و لب پر شده از ایده نصب آجر یا سنگ‌های طبیعی به جای آن استفاده نمایید. سنگ‌های طبیعی درحیاط  جلوه ای از سنگهای رنگی در دل  طبیعت را برای شما تداعی خواهند ساخت.
  • بازسازی قسمتی از دیوارهای حیاط با آجرهای سنتی، کاهگل یا ترکیب آجر با کاهگل سفری در زمان را برایمان خاطر نشان می‌سارند. چنین بازسازی حس ورود به آثار تاریخی را به ما می‌دهد.
  • ساخت آلاچیق به سبک سنتی به سان این است که در آلاچیق های ویلایی یا نشیمنگاههای فضای سبز نشته اید و حال و هوای یک پیک نیک خانوادگی را دارید.
  • در صورت نبود حوض در حیاط می توانید یک حوض به سبک سنتی با کاشی هایی به رنگ آبی لاجوردی بسازید، یا حوضچه های قدیمی را تعمیر یا بازسازی کرده و داخل آن را با سیب و ماهی‌های رنگی در شبهای خاطره انگیز، پر کنید.
  • ساخت یک آبنمای سنتی هم که دیگر جای صحبت ندارد و نگفته هم پیداست که چه تاثیر شگفت انگیزی در نمای خانه و دل ببینندگان می‌گذارد.
  • گل کاری در کنار حوض یا داخل گلدان های سفالی هم روش دیگری برای ساختن یک فضای سنتی در حیاط منزلمان است.

چگونه بالکن یا حیاط خلوت را خصوصی‌سازی کنید؟

  • با یک چیدمان ساده در این فضاها وتمیز کردن سر و روی بالکن چهره فضا عوض می‌شود. چیدن میز و صندلی و استفاده از تخت های یک نفره نقش زیادی در فراهم سازی آرامش خواهند داشت.
  • می توانید از دیوار پوش های سبز مصنوعی برای دیوارهای بالکن و از چمن مصنوعی برای کف آن استفاده کنید. همچنین از لایه های چوبی با رنگ های طبیعی برای ساخت نمایی زیبا برروی دیوارهای حیاط خلوت بهره ببرید.
  • استفاده از گلیم یا فرش های فانتزی زیبا برای کف بالکن یا حیاط خلوت چهره این مکانها را بطور قطع عوض خواهد کرد.
  • اگر علاقه زیادی به کتاب خواندن یا کارهای هنری دارید، می توانید از یک  قفسه کوچک در چنین فضایی بنحو احسن استفاده کنید.
  • برای تبدیل حیاط خلوت خود به فضای خصوصی سر بسته، می توان از نورگیرهای حبابی یا شیشه های دو جداره برای بستن سقف  یا دیوارها استفاده کنید این نورگیرها  دارای طراحی های زیبا و متنوع هستند.
  • نصب گلخانه های طبقاتی چوبی با گلدان های رنگی، شادابی منحصر بفردی به فضای خصوصی شما خواهد بخشید.
  • اگر فضای حیاط خلوت شما بزرگ است می توانید از شومینه های آویزان در فصل زمستان استفاده کنید. یا باربیکیوهای مدرن و فانتزی در گوشه از این فضا طراحی کنید و شبهای بیاد ماندنی زندگی خود را در این اماکن رقم بزنید.

در نهایت:

شما می توانید بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده خود را به استودیو معماری فراز بسپارید و بهترین و جدید ترین متد های حاظر را تحویل بگیرید. به خاطر سیاست گذاری خاص  این شرکت شما می توانید قیمت بازسازی حیاط منزل خود را بسیار کمتر از سایر شرکت ها در نظر داشته باشید. هدف اصلی استودیو معماری فراز ایجاد خانه های رویایی و جلب رضایت مشتریان عزیز می باشد.

بازدیدها: 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *