0

No products in the cart.

Return To Shop

دست به بازسازی نزنید مگر اینکه قوانین بازسازی ساختمان را بدانید

قوانین بازسازی ساختمان

قوانین باز سازی ساختمان چیست؟ آیا به ساختمانها و بناهای نیمه ساخته ای که سالیان سال در گوشه و کنار شهر دیده می شوند دقت کرده اید. آپارتمانها و برجهایی که سالهاست نیمه ساخته اند و ازعمرشان گذشته است در حالی که خالی از سکنه اند. یکی از بزرگترین مشکلات در بناهایی که چندین مالک دارند اختلاف سلیقه ساخت ساختمان است، چرا که اختلاف نظرهای آنها مانع ادامه کار می شود. قوانین بازسازی ساختمان راه حلی برای پایان دادن به این مشکلات است. عمل کردن طبق قوانین بازسازی منزل هم ایمنی لازم را دارد و هم اینکه باعث ادامه و پیشرفت کار ساخت و ساز می شود.

قوانین بازسازی ساختمان

برای بازسازی طبق نوع نیاز ما، ابتدا باید بر آوردی ازهزینه و برنامه کار داشته باشیم. داشتن یک برنامه منسجم و مشخص در بازسازی ساختمان، می‌تواند هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از طرفی آگاهی از قوانین بازسازی ساختمان می تواند در حکم داشتن برگ برنده بوده و تا حد زیادی به شما در پیشبرد اهدافتان  کمک کند.

قوانین بازسازی ساختمان در خانه‌های کلنگی

برای بازسازی خانه‌های کلنگی دریافت مجوز از شهرداری از ضروریات است. تمامی مراحل نوسازی، باید زیر نظر یک مهندس ناظر انجام گردد. اسم مهندس ناظر  نیزدر پروانه ساختمان قید می‌گردد.  بودن مهندس ناظر از ابتدای کار، هم ایمنی  فنی ساختمان را تضمین میکند و هم اینکه طبق قوانین بازسازی ساختمان به فعالیتهای ما جنبه قانونی و استاندارد بخشیده میشود.

تغییر کاربری ساختمان در قوانین بازسازی ساختمان

نوع استفاده و نوع فعالیتی که بر روی زمین یک ساختمان یا برج یا آپارتمان یا کارگاه ، بطور موقت و یا قطعی انجام میپذیرد کاربری آن مکان نامیده می شود. برا ی  هرتغییر کاربری طبق قوانین باز سازی ساختمان باید پروانه صادر شود. یعنی در صورت تغییر کاربری باید به شهرداری اطلاع داده شود. هر نوع تغییر کاربری در نوع فعالیت یک ساختمان که مغایر با نوع پروانه ساخت آن باشد، مخالف قوانین بازسازی ساختمان بوده و با متخلفین  طبق قانون برخورد می شود.

تخریب دیوار و تیغه های حامل باردر قوانین بازسازی ساختمان

خراب کردن دیوارها و تیغه های داخلی که به نام حائل یا باربر شناخته شده اند بدون تدابیر فنی و امنیتی ممنوع می باشد. چنانچه میدانیم تخریب این دیوارها می تواند منجر به ریزش کل ساختمان  نیز گردد. لذا برای تشخیص اینکه کدام دیوارها نقش حامل را دارند  طبق قوانین باز سازی ساختمان باید از یک کارشناس کمک بگیرید. متخصصین مربوطه پس از بررسی دیوارها را مشخص و در صورت تخریب، تدابیر امنیتی جهت باز سازی را به اطلاع مجریان امر می رسانند.

حفظ حریم عمومی و عدم آسیب به معابر یا همسایه

برای تخریب دیواری که به همسایه چسبیده اید ، همچنین باز سازی  فضای بیرونی ساختمان لازم است نکات ایمنی را طوری رعایت کنید که به معابر، مردم ، عابرین پیاده و ماشین های پارک شده و در حال تردد و حتی کارگران در حال کار آسیبی نرسد. طبق قوانین باز سازی ساختمان در صورت عدم توجه به این نکات عواقب حوادث نا مترقبه با مالک ساختمان است.

جابجایی بخش هایی از ساختمان برخلاف ضوابط شهری

 بر اساس دستورالعمل ها تمام عوامل اجرایی که باعث تغییرات ساخت و ساز درساختمان شوند، به مجوز و پروانه ساخت نیاز دارند. بنابراین برای نوسازی، اخذ مجوز لازم بوده ودر صورت عدم توجه، حق انجام هیچ گونه عملیات ساختمانی را ندارند. مسئولین امر به هنگام بازدید از ساختمان در رابطه با امکان بازسازی بخش های مختلف و یا قسمتهای ممنوعه تمهیدات لازم را ارائه میدهند که باید رعایت شود. درصورت عدم توجه به قوانین بازسازی ساختمان مشمول پرداخت جریمه یا حتی تخریب بخشِ مرمت شده  نیز خواهید شد.

سخن آخر

عملیات باز سازی ساختمان به دلیل رفع مشکلات ویا ایجاد تنوع درمحل زندگی صورت میگیرد. قبل از بازسازی دانستن قوانین بازسازی ساختمان کمک بسیار زیادی در نوع طراحی ما خواهد داشت. استودیو معماری فراز با داشتن سابقه بلند مدت وآگاهی کامل از این قوانین، در کنار شما عزیزان بوده و تا پایان پروژه حامی شما می باشد .

بازدیدها: 27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *