0

No products in the cart.

Return To Shop

رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی

رنگ طلایی از آن رنگ های لوکس و لاکچری است که درخشندگی خاصی دارد و گرما و سرزندگیِ آفتاب را برای فضای داخلی به ارمغان می آورد. فرقی نمی کند اتاق شما چقدر ساده و معمولی باشد، بارقه ای از طلایی هر فضایی را می تواند دگرگون کند. با این حال، پیش از استفاده از هر رنگی، بهتر است کمی درباره ی روانشناسی آن رنگ بدانیم و ایده هایی برای به کار گرفتن آن رنگ داشته باشیم. در ادامه به شیوه های استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی اشاره خواهیم کرد.

طلایی چه رنگی است؟

دکوراسیون طلایی

رنگ طلایی به عنوان نوعی رنگ زرد پر زرق و برق یا رنگی بین زرد و قهوه ای تعریف می شود. رنگ زرد این خصوصیت را دارد که هر چه غلیظ تر شود درخشان تر می شود و طلایی نیز در زمره‌ی زردهای درخشنده می گنجند. با این حال، طیف طلایی می تواند شامل طلاییِ سرد و گرم شود که از سایه های سوخته و کاراملی تا مایه های روشن تر را در بر می گیرد. طلایی را می توان با پرستیژ، موفقیت، قدرت، ثروت و شادمانی مرتبط دانست.

با وجود این توصیف ها، به کار بردن مناسب طلایی در دکوراسیون به کمی مهارت نیاز دارد و باید هارمونی آن با سایر رنگ ها برقرار باشد.

از تزئینات طلایی رنگ غافل نشوید

به دلیل پر جلوه بودن طلایی، این رنگ انتخاب خوبی برای جزئیات دکور داخلی است. مثلا، کوسن ها و گلدان های طلایی یا ظروف و مجسمه های تزئینی به این رنگ، آنچنان بزرگ نیستند که بیش از حد چشم گیر شوند و در عین حال، شکوه و ابهت خاصی را در نظر می آورند. از این رو، طلایی رنگ بسیار خوبی برای ایجاد تأکیدهای کوچک رنگی است و فضایی راحت، مدرن و فریبنده را پدید می آورد.

علاوه بر این، از دیرباز در نمای داخلی بناهای مجلل، تزئینات طلا به کار می رفته و این متریال در سقف و دیوارها دیده می شده است. از این منظر، طلایی همیشه باب روز بوده و نوعی مد همیشگی است.

آشپزخانه ساحلی با مایه های طلایی

آشپزخانه طلایی

ایده های مختلفی برای استفاده از رنگ طلایی در دکوراسیون داخلی وجود دارد. به طور مثال، اگر می خواهید آشپزخانه ای شیک به سبک ساحلی داشته باشید، می توانید به راحتی طلایی را با دو رنگ آبی و سفید ترکیب کنید و به نتایج بسیار جالب و منحصر به فردی دست یابید.

اتاق پذیرایی طلایی

مجلل بودن این رنگ موجب می شود طلایی بسیار برای اتاق ها و سالن های پذیرایی به کار رود. برای این که رنگ طلاییِ پذیرایی شما زیاد غلیظ نشود، می توانید این رنگ را با سفید ترکیب کنید تا تعادل برقرار شود. طلایی برای قابِ پنجره و پرده، لوستر، و پایه‌ی مبلمان و میزِ اتاق پذیرایی، بسیار شیک و مجلسی خواهد بود.

نورپردازی مناسب برای رنگ طلایی

از مواردی که در کابرد رنگ طلایی اهمیت دارد، نوع و شیوه ی صحیح نورپردازی است. از آنجا که این رنگ خود درخشنده محسوب می شود اگر از نورپردازی شدید استفاده کنید ممکن است زننده شود و چشم را آزار دهد. بنابراین، در استفاده از منابع نوری برای این رنگ نهایت دقت را به خرج دهید.

 طلایی و مشکی

 برای آن هایی که به مایه های تیره علاقه مند هستند، ترکیب رنگ زرد و سیاه از طرح های کلاسیک و بسیار دیدنی است. به عنوان مثال، اتاقی با دیوارهای مشکی که شومینه ای در آن روشن باشد و تزئینات طلایی در آن به کار رفته باشد، بسیار خاص و خیره‌کننده خواهد بود.

بازدیدها: 21

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *