0

No products in the cart.

Return To Shop

ماس وال چیست ؟

موضوع این نوشته را وارد کنید
ماس وال چیست

ماس وال  نوعی دیوار زنده است که از خزه های طبیعی و سایر گیاهان حیاتی تشکیل یافته که نیاز به نگهداری بسیار اندک دارند. دیوارهای خزه ای از نظر زیبایی شناختی و سازگاری با محیط زیست روشی ایده ال برای ورود حس طبیعت به  فضای بسته خانه  هستند. دیوارهای خزه ای با استفاده از خزه های تثبیت شده ایجاد می شوند که برای اطمینان از ماندگاری آنها با یک فرآیند نگهداری ویژه فرآوری شده اند. این خزه ها به یک پانل پشتی متصل می شوند و نیازی به آب، نور یا نگهداری ویژه ندارد.

 

طراحی ماس وال به چه شکل است؟

در طراحی ماس وال، خزه‌ها به شکل تثبیت شده مورد استفاده قرار می‌گیرند. خزه‌ها آوند و ریشه ندارند و کرک‌هایی ریزوئیدی نقش ریشه را برای آن‌ها ایفا می‌کنند. خزه موجود در طبیعت مانند ملحفه‌ای به دور تنه درختان، روی خاک و تخته‌سنگ‌ها می‌پیچد و دائماً رشد کرده و جلو می‌رود. در این پدیده دکوراسیون  جدید با روشی خاص  مانع رشد خزه و تغییر رنگ آنها شده است. به همین دلیل است که خزه‌ها طی فرآیند تولید به خزه تثبیت شده تبدیل می‌شوند. فرآیند تثبیت خزه شباهت زیادی به مومیایی کردن دارد و برای سایر گیاهان هم می‌تواند انجام شود.از این رو احتمال رنگی شدن این دیوارها در آینده غیر ممکن نخواهد بود.

ماس وال چیست ؟

ماس وال چگونه نصب می شود؟

نصب ماس وال ، هیچ گونه زیرسازی ای لازم ندارد.   این محصولات  با چسب های حرارتی ( چسب تفنگی) و یا چسب های خمیری پارکت به راحتی بر روی  سطوحی از جمله فلزات، شیشه، پلاستیک، بتن، گچ دیوار، چوب و … نصب می شوند. شما حتی  می توانید دیوارهای خزه ای را بصورت لوستر روی سقف اجرا کنید. این کاملا به تمایل و ایده ذهنی شما بستگی دارد. حتی میتوانید این محصولات را در یک قاب عظیم دیواری بر روی بخش مرکزی ساختمان اجرا کنید.  نصب ماس وال سرعت بالایی دارد و متراژ بالایی از پروژه را می توان در یک روز اجرا کرد.

 

نصب ماس وال در فضای خارجی چه شرایطی دارد.

خزه از جنس های مختلف از طبیعت جمع آوری می شود و بعد از فرآیند تثبیت بر روی بسترهای طراحی و ساخته شده چسبانده می شوند . بهتر است از این دیوار سبز در فضاهای باز استفاده نشود. رطوبت و نور آفتاب می تواند به آن ها آسیب برساند و البته به نسبت سایر دیوارهای زنده  هم گرانتر آب بخورد. ولی با این وجود  امکان نصب دیوار خزه ای در خارج از خانه هم وجود دارد. فقط باید تأثیرات آب و هوا و نور خورشید را روی خزه در نظر بگیرید، زیرا اینها می توانند باعث خشک شدن و مرگ خزه شوند. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که دیوار به اندازه کافی ضد آب باشد، در صورت نیاز، زهکشی بیرونی برای محافظت از این دیواره می تواند کافی باشد.

استفاده از ماس وال در خانه

ماس وال در کجا کاربرد دارد:

  • ماس وال‌ها در بخش های مختلف فضای داخلی کاربرد دارند.
  • در آفیس می توان برای ساخت لوگوی شرکت از خزه های تثبیت شده استفاده کرد.
  • اگر در بخشی از فضا به نمای زیبا و شکیل اطلس جهان نیاز دارید ماس وال با داشتن خزه های طبیعی بهترین گزینه برای این ایده می باشد.
  • استفاده از تکه های کنده یا تنه های درخت و… می تواند سبک خانه را عوض کرده و انعکاس کننده طبیعت بکر در داخل نشیمن یا سالن پذیرایی شما باشد.
  • انتخاب خزه های دیوار بر حسب رنگ، شکل و … و هماهنگی آن با متریالهای دیگر فضا به روشی اصولی توسط طراحان زند آرتا اجرا می شود.
  • گرینوال یا ماس وال یکی از اجزاء مهم در طراحی داخلی فضای سبز است که می‌تواند به شکل استند برای نگهداری گیاهان بالارونده استفاده شود.

کاربرد ماس وال در خانهطریقه مراقبت از ماس وال:

برای مراقبت از دیوار خزه ای، باید اطمینان حاصل کنید که دیوار در محلی با گردش هوای خوب، دور از نور مستقیم خورشید و با سطح رطوبت کافی نگهداری می شود. بستری که برای ماس وال  در نظر گرفته می شود می تواند جنس های متفاوتی داشته باشد که یکی از آن ها mdf است.از آنجایی که  هر 1 تا 2 هفته یکبار  بهتر است دیوار را با یک بطری آب پاش کنید تا به هیدراته نگه داشتن خزه ها کمک شود، جنس پانل را ضدآب در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که قسمت‌هایی از دیواره خزه‌ها تغییر رنگ داده یا می‌میرند، می‌توانید آن‌ها را جدا کرده و با خزه جدید جایگزین کنید. در نهایت، با  تمیز نگه داشتن دیوار و حذف هرگونه کثیفی یا زباله ای که ممکن است در طول زمان انباشته شده باشد، می توانید عمر مفید دیواره را بالا ببرید.

 

در نهایت:

طراحی و استفاده از دیوار سبز خزه ای موضوعی نسبتا جدید بوده و سابقه چندان زیادی در کشور ندارد. شرکت بازسازی منزل فراز با افتخار تمام ارائه دهنده این ایده جذاب به سراسر ایران می باشد. با  جذابیتی که این سبک دارد ، به مرور در حال شناخته شدن می باشد و طبیعتا در سال های آینده نمونه های بیشتری از آن را در دکوراسیونهای مختلف خواهید دید.

بازدیدها: 79

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *