0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی اتاق خواب کودک

از فضاهای مهم در خانه اتاق کودک است که می تواند تأثیری بسزا در رشد و پرورش فرزند برعهده داشته باشد. چنین اتاقی باید به گونه ای ساخته و پرداخته شود که با نیازهای کودک سازگار باشد. با بهره گیری از برخی تکنیک‌های ساده و کاربردی می توان اتاق خواب بچه را به محیطی امن و آرام تبدیل کرد. در ادامه، به ایده‌هایی برای دگرگون کردن و بازسازی اتاق خواب کودک و نوزاد اشاره خواهیم کرد.

کاربردی بودن و چندمنظوره بودن اتاق را در نظر داشته باشید

کودکان در سن رشد هستند و خیلی زودتر از آنچه فکر می کنید بزرگ می شوند و نیازهایشان متفاوت می شود. از این رو، بهتر است برای دکوارسیون اتاق کودک لوازم مناسب تهیه شود که در گذر زمان کاربرد خود را حفظ کنند. برای نمونه، قفسه هایی برای کتاب و کشوهایی برای لوازم تحریر، از زمانی که کودک شروع به خواندن و نوشتن می کند تا سنین نوجوانی، همچنان کاربردی و حتی ضروری اند.

از سوی دیگر، اتاقی که به صورت چند منظوره بازسازی شود، تا حدی فضا را برای رشد کودک باز می گذارد که خودش به تدریج با محیط انس بگیرد و پسند خویش را بیابد.

ایده های خلاقانه و هیجان انگیز برای اتاق کودک

اتاق خواب تنها محیطی برای استراحت و آسایش نیست و جایی برای رشد خلاقیتِ عزیز دلبندتان نیز هست. پس می توان برخی ایده های نوآورانه را برای این اتاق در نظر گرفت. به طور مثال، برای کودکان فعال و بازیگوش که از دیوار راست هم بالا می روند، می توان پنلی دیواری نصب کرد که واقعا از دیوار بالا روند و صخره نوردی را در خانه تجربه کنند! البته بهتر است سقف اتاق چندان بلند نباشد، و برای ایجاد امنیت، حتما طنابی به سقف قلاب شده باشد.

رنگ و جنس وسایل اتاق کودک

کودکان معمولا به رنگ های روشن و شاد علاقه مند هستند و گاهی دوست دارند اتاق شان سرشار از رنگ های متنوع باشد. انتخاب رنگ دیوار و لوازم اتاق به سن و جنسیت کودک بستگی دارد و بهتر است با سلیقه و پسند فرزندتان هماهنگ باشد.

علاوه بر این، وسایل نیز اگر از متریال هایِ طبیعی مثل چوب تهیه شوند برای این اتاق سازگارتر است.

 

دکوراسیون داخلی اتاق خواب اشتراکی و کوچک

اگر فضای اتاق قرار است به طور مشترک استفاده شود، نیاز دارید برای فرزندانتان تختِ کافی مهیا کنید. اصولا بیشتر از دو تخت برای یک اتاق خواب توصیه نمی شود و حتی قرار دادن دو تخت در یک اتاق کوچک هم می تواند دشوار باشد. از این رو، یکی از گزینه های خوب برای اتاق خواب های کوچک، تخت های دو طبقه ی چوبی است که می توان با طرح های خاص بالش و پوستر دیواری آن را مناسب با سلیقه ی کودک تزئین کرد. علاوه بر این، بهتر است برای هر تخت یک آباژور یا لامپ دیواری نیز تدارک دیده شود تا در طول شب هر تخت از نور کافی برخوردار باشد.

طراحی و بازسازی اتاق خواب کودک

اتاق نوزاد باید شرایط مناسب برای کودک در این سن را داشته باشد. از مهم ترین ویژگی های چنین اتاقی، تخت خواب با پوشش محافظ است که امنیت نوزاد را تامین کند، و چه بهتر که فضایی برای استراحت والدین نیز در کنار تخت فراهم باشد.

از این گذشته، نورگیر بودن اتاق نیز مهم است و نور طبیعیِ کافی می تواند انرژی بخش باشد و روحیه‌ نشاط را در کودک و مادر افزایش دهد.

علاوه بر این، از گل ها و محصولات طبیعی سبز هم در این اتاق می توان استفاده نمود، البته به شرطی که برای کودک خردسال مضر نباشند و خطری او را تهدید نکند.

 

بازدیدها: 31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *