0

No products in the cart.

Return To Shop

ترفندهای دکوراسیون داخلی برای منازل کوچک

اینکه چطور خانه های کوچک خود را دکوراسیون کنیم به دغدغه افراد زیادی تبدیل شده است. امروزه در شهرهای بزرگ خانه ها کوچک تر شده اند و لزوم چیدمانِ صحیح برای این فضاهای کوچک بیش از پیش احساس می شود. دراین‌باره، ترفندهای جالبی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان هر خانه کوچکی را دنج و راحت کرد. در ادامه، ایده هایی برای دکوراسیون داخلی دلباز منازل کوچک مطرح شده است. در این مطلب، ترفندهای دکوراسیون داخلی برای منازل کوچک را مرور می کنیم تا خانه ای نقلی اما شیک و مدرن داشته باشید.

برای دکور هر فضا چند ایده‌ی اصلی در نظر بگیرید

ایده های دکوارسیون داخلی می تواند بسیار گسترده باشد اما لازم نیست همه‌ی آنها را در خانه کوچک تان اجرا کنید. فقط چند ایده‌ی اصلی را در نظر بگیرید و مطابق با سلیقه‌ی خود به محیط زندگی تان سروسامان دهید.

نوپردازی و نور طبیعی کافی را برای خانه فراهم کنید

از اساسی ترین مسائل برای دکوراسیون داخلی اتاق های تنگ و کوچک، نور طبیعی مناسب است که می تواند فضا را از گرفتگی درآورد و موجب افزایش مسرت و نشاط شود. از این رو، پرده ها را کنار بزنید یا پرده های حریر خریداری کنید تا نور به قدر کافی به درون خانه شما وارد شود.

خانه شما اگر نورگیر نیست، با تنظیم نور و نورپردازی می توانید خانه را دلبازتر کنید. بدین منظور، می توانید چند منبع نوری مختلف را با هم ترکیب کنید؛ به طور مثال، از تعداد مناسب نورهای تو رفته و مخفی در سقف و دیوار استفاده کنید تا اتاق نورانی و روشن شود.

علاوه بر این، آینه ها و متریال های شیشه ای و سطوح بازتاب دهنده‌ نیز، موجب انعکاسِ بیشتر نور و روشن تر شدن محیط می‌شوند و فضا را بزرگ تر جلوه می دهند.

اِلمان‌های سبز و طبیعی را به خانه کوچک خود بیافزایید

گل ها و گیاهان خانگی، تا زمانی که بیش از اندازه استفاده نشوند، برای دکوراسیون خانه کوچک بسیار مناسب خواهند بود. البته گیاهان طبیعی به رسیدگی نیاز دارند و هنگامی زیبا و دلنشین هستند که طراوت و تازگی آن ها حفظ شده باشد.

گوشه های بی‌استفاده را به کار بگیرید

از گوشه ها و کُرنرهای اتاق نیز می توان برای کاربردی تر شدنِ محیط داخلی استفاده کرد. به طور مثال، از شیوه های محبوب برای کاربردی کردنِ کنج هایِ بلا‌استفاده‌ی آشپزخانه، چیدمانِ کابینت ها به صورت L شکل است که فضای گسترده ای برای کار و ذخیره سازی بر روی کانتر و درون کابینت ها در اختیارتان می گذارد.

برای پلان باز آشپزخانه کوچک از کابینت های یک طرفه استفاده کنید

اگر وسعت آشپزخانه شما کم است و گوشه و کنج بی‌استفاده هم ندارید، یکی از بهترین راه ها برای استفاده ی بهینه از فضای آشپزخانه، نصب کابینت ها به صورت یک طرفه و بر روی یک دیوار است. در این حالت، کابینت ها را می توان به سبک مدرن انتخاب کرد که یکدست باشند و با چیدمانی مناسب سرتاسر دیوار را از زمین تا سقف بپوشانند. در این چیدمان، معمولا قسمتی نیز برای صفحه کابینت و سینک در نظر گرفته می شود.

با محدود شدن کابینت ها به یک طرف، حتی ممکن است بتوانید در فضای خالی ایجاد شده، از یک میز ناهارخوری یا کابینت جزیره نیز استفاده کنید. برای دست و پاگیر نشدن هم می توانید صندلی های یک طرف میز را که به دیوار نزدیک است از نوع نیمکتی انتخاب کنید.

بازدیدها: 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *