0

No products in the cart.

Return To Shop

گرمایش از کف در بازسازی منزل

گرمایش از کف در بازسازی منزل

گرمایش از کف از روش های جدید و مطلوب برای تأمین گرما در فضاهای سرپوشیده است. در این سیستم، گرما از کف به طور یکنواخت به کل محیط اتاق انتقال داده می شود و جایگزین مناسبی برای رادیاتورها محسوب می شود. از این سیستم گرمایشی، برای انواع خانه ها و ویلاها می توان استفاده کرد و گرمای دلچسبی را فراهم نمود.در این مطلب، نکاتی را در مورد گرمایش از کف در بازسازی منزل مرور خواهیم کرد.

با این حال، برای اجرای گرمایش از کف، لازم است که لوله ها و تجهیزات مورد نیاز در کف ساختمان نصب شوند. از این رو، گرمایش از کف را معمولا در هنگام ساخت یا بازسازی منزل اجرا می کنند.

همچنین، برای این سیستم انواع کف پوش نیز قابل استفاده است و از این نظر محدودیت خاصی وجود ندارد. برای مثال، انواع کفپوش های چوبی و پارکت، فرش و موکت، و سرامیک و سنگ، به همراه سیستم گرمایش از کف قابل استفاده می‌باشد.

چرا از سیستم گرمایش از کف در بازسازی منزل خود استفاده کنیم؟

سیستم گرمایشیِ کفِ ساختمان مزیت هایی دارد که باعث شده انتخابی مناسب برای تأمین رفاه و آسایش ساکنین در فصل‌های سرد باشد. از جمله ویژگی ها و مزیت های این سیستم به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • گرما یکنواخت توزیع می شود.
  • حداقل تفاوت دما در قسمت های مختلف منزل وجود دارد.
  • فضای داخلی اشغال نمی شود.
  • به سایر وسایل گرمایشی نظیر رادیاتور نیازی نخواهد بود.
  • استهلاک کم تری نسبت به رادیاتور دارد.
  • از رادیاتور مصرف انرژی کم تری دارد.
  • امکان بروز حساسیت و آلرژی کم ‌تر است.
  • با انواع کفپوش قابل استفاده می باشد.
  • در فضای باز هم قابلیت نصب دارد.

اجرای سیستم گرمایش از کف

علی‌رغم مزیت های ذکر شده، اجرای سیستم گرمایش از کف باید به صورت تخصصی و با محاسبات دقیق انجام گیرد، وگرنه می تواند باعث بروز مشکلاتی همچون ترک خوردن کفپوش یا عدم تأمین گرمای یکنواخت شود. از این رو، نصب سیستم گرمایش از کف را باید به مجریان ماهر و کارآزموده سپرد تا استانداردهای لازم در اجرای آن رعایت شود.

انواع روش های نصب سیستم گرمایش از کف

برای اجرای سیستم گرمایش از کف دو روش اصلی وجود دارد که با توجه به فضای مدنظر از هر کدام می توان استفاده کرد. گرمایش کف یا به وسیله گردش آب داغ انجام می شود که به آن روش خیس می گویند، یا به وسیله جریان الکتریسیته که به آن روش خشک می گویند.

 در روش خیس، شبکه ای از لوله های آب در کف ساختمان نصب می شود که به موتور خانه یا پنل های خورشیدی متصل است، ودر هنگام سرد شدن دمای هوا، آب گرم در لوله ها جریان می یابد و موجب افزایش دما می شود.

در روش خشک، شبکه ای نازک از کابل های حرارتی در کف اتاق تعبیه می شود که از طریق المنت گرم می شوند و حرارت مطبوع را به اتاق انتقال می دهند.

سیستم گرمایش از کف برقی یا الکتریکی را به چند نوع مختلف می توان اجرا کرد. یک نوع آن در زیر کف پوش نصب می شود که به صورت فویلی یا اکو فیلم می باشد. نوع دیگر آن به صورت دال بتنی است که داخل بتن و زیر کف نصب می شود و ممکن است بر روی آن لایه ای به نام شمشه نیز افزوده شود.

با این حال، به دلیل هزینه های مصرف برق، ممکن است روش خشک در ایران چندان به صرفه نباشد و بیشتر برای بازسازی خانه های لوکس و مدرن توجیه اقتصادی داشته باشد.

بازدیدها: 69

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *