0

No products in the cart.

Return To Shop

یخچال های توکار

یخچال های توکار

یخچال ها به دو شکل توکار و روکار در کنار مدل های تک درب، ساید بای ساید و … در بازار عرضه می شوند. اغلب مدل های یخچال های توکار، دوقولو و هتلی می باشند. یخچال توکار در فضای درون کابینت  و دکوراسیون داخلی آشپزخانه نصب شده و محیط را یکپارچه و باز نشان می دهند. امروزه در دنیای معماری و دکوراسیون داخلی یخچال‌های توکار، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

ویژگی های یخچال های توکار

لازم به ذکر است که بر خلاف تصور گسترده ی عموم در کوچک بودن ابعاد  این یخچال ها، تفاوتی در ابعاد آن ها در مقایسه با یخچال های معمولی وجود ندارد. یخچال های توکار به کمک پنل در کابینت نصب می شوند و کمی بیشتر از ابعاد یخچال، فضای درون کابینت را اشغال می کنند. قبل از نصب حتما باید به این مورد در آماده سازی فضا توجه داشته باشید. در یخچال فریزرهای توکار سیستم خنک کننده بسیار قوی است اما به منظور استفاده ی درست از این ویژگی، باید حتما سیستم تهویه ی مناسبی برای خروج گرما کار گذاشته شود. ناگفته نماند که در برخی یخچال توکار، آبسردکن و یخساز وجود ندارند به علت اینکه در فضای درون کابینت پنهان می شوند، این امکانات بر روی آن ها نصب نمی شوند.

نقاط قوت

  • فضای کمتری از محیط اشغال می کند.
  • فضای درونی کافی و کارآمدی دارد.
  • محیط را یکپارچه می سازد و زیبایی محیط را چند برابر می کند.
  • سطح مقطع کابینت و یخچال کاملا یکنواخت است.
  • سبک شیک و ساده ای به محیط می بخشد.
  • دارای تنوع رنگی زیاد است و بدنه بر اساس ترجیح شما طراحی می شود.

نقاط ضعف

  • تغییر مکان یخچال های توکار دشوار است.
  • یخ ساز و آبسردکن در آن ها کار گذاشته نمی شوند.
  • ابعاد آن ها بزرگ است اما عمق کمتری دارند.
  • هزینه طراحی فضا برای یخچال توکار زیاد است.

هر وسیله ای دارای مزایا و معایب است و متناسب با هر شخصی هر یک از این موارد می توانند نقاط ضعف یا قوت تلقی شوند.

محل استفاده

اغلب مردم از یخچال توکار به عنوان یخچال دوم استفاده می کنند چون عمق کمتری دارند و در سبک مینیمال بسیار حائز اهمیت اند. برخی با توجه به فضا و محیط خانه، یخچال توکار را در اتاق، انبار، فضاهای کم رفت و آمد و… نیز جایگذاری می کنند. یخچال توکار با توجه به نوع نصب آن ها، علاوه بر کاربرد بهینه از فضا، محیط را یک دست و یکپارچه نیز نشان می دهند.

آیا محیط مورد نظر شما مناسب نصب یخچال توکار است؟

در محل نصب یخچال  توکار باید حتما پریز برق و سیستم تهویه ی قوی وجود داشته باشد. همانطور که قبل تر هم اشاره شد، باید حتما توجه داشته باشید که با توجه به نوع نصب ویژه ی برخی یخچال های توکار، فضای کابینت مقداری بزرگ تر از ابعاد یخچال توکار باشد تا نصب این یخچال ها امکان پذیر باشد.

چه کسانی بهتر است از یخچال توکار استفاده کنند؟

یخچال های توکار برای نصب، فضای مخصوصی می خواهند و در صورت آماده سازی این شرایط هر یخچالی در این فضا نباید قرار گیرد؛ بنابراین افرادی که به دنبال تنوع هستند و تمایل به تعویض سریع لوازم خانگی دارند، باید در آماده سازی محیط برای این یخچال ها و افزایش بهره وری در صورت تعویض، با یک متخصص صحبت کنند. یخچال های توکار برای افرادی که به یکپارچگی محیط در عین مصرف بهینه از فضا علاقه دارند بسیار مناسب است. همچنین نصب چنین یخچال هایی در محیط، سبک خاصی را به منزل می بخشد و این امکان را فراهم می کند تا فضا در عین سادگی، بسیار کارآمد باشد.

سخن آخر

توصیه می کنیم در انتخاب وسایل برقی، تمام جوانب آن را در نظر بگیرید و متناسب با اولویت ها و ارزش های خود تصمیم بگیرید. برای برخی نقاط ضعف می توانند نقاط قوت به شمار بیایند و برای برخی نیز برعکس. هر شخص با هر شرایط و محیطی که در آن زندگی می کند می تواند انتخاب های متفاوتی داشته باشد، پس بیش از هر چیزی به نیاز خود و تمام جوانب آن محصول توجه کنید و مطابق با شرایط خود تصمیم بگیرید. استودیو معمماری فراز همراه شماست تا بهترینها را برای شما رقم بزند.

بازدیدها: 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *