0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی ، در درآمدزاییِ این گونه از کسب‌و‌کارها بسیار تأثیرگذار و مهم است. چه بخواهید دکوراسیونِ سالنِ فعلی‌تان را تغییر دهید و چه قصد داشته باشید تازه وارد این حرفه شوید، لازم است کمی با اصول اولیه طراحی داخلی سالن‌های زیبایی آشنا باشید.

از آنجا که سالن‌‌های زیبایی خود با استایل و ظاهر سروکار دارند، دکوراسیون این مکان ها نیز باید به صورت مناسب صورت بگیرد.

زمانی که تمامی عناصر مورد استفاده در دیزاین آرایشگاه با یکدیگر تناسب و هماهنگی داشته باشند، زیبایی در فضا رخ می‌نماید.

در اینجا نکاتی را درباره‌ی چگونگی ایجاد فضایِ گیرا و درخور برای سالن های زیبایی مطرح خواهیم کرد.

دکوراسیون داخلی سالن زیبایی را از کجا شروع کنیم؟

سالن‌های زیبایی معمولا به دو قسمتِ اصلیِ رزرو نوبت و سالن اصلاح و میکاپ تقسیم می‌شوند.

قسمت رزرو به‌مانند سایر مکان‌های مشابه، معمولا از یک پیشخوان تشکیل می‌شود که محل رزرو نوبت خواهد بود.

ولی اساسِ طراحی در قسمت سالن اتفاق می‌افتد، که اگرچه در همه‌ی سالن‌ّها از یک سری صندلی و آینه تشکیل شده است، اما به شیوه‌های مختلف قابل اجرا و پیاده‌سازی می‌باشد.

اصولا، گام اول در طراحی، انتخاب اهداف و اولویت‌هاست که می تواند با مشورت یک طراح متخصص انجام بگیرد.

بدین منظور، لازم است تم مورد نظر برای سالن مشخص شود. این تم مبنای اجرای پروژه طراحی شما خواهد بود و موجب یکپارچگی الگوی شما می شود.

برای سالن‌های زیبایی نیز، سبک‌ها و الگوهای متنوعی موجود است و از استایل‌هایِ مدرن و معاصر تا طرح‌هایِ صنعتی و روستیک و … قابل اجرا می‌باشد.

با این حال، در طراحی سالن معمولا سعی می شود به پسند و سلیقه‌ی اکثر مشتریان توجه شود و مطابق با خواست آنها دکوراسیون محیط انجام گیرد.

نکاتی درباره دیزاین داخلی آٰرایشگاه ها و سالن های زیبایی

ارائه خدمات زیبایی معمولا زمان‌بر است و ایجاد فضایی که در آن مشتری احساسِ آرامش و رضایت داشته باشد کاملا ضروری خواهد بود. برای اینکه دکوراسیونی جذاب و در عین حال تسکین‌بخش در محیط آرایشگاه فراهم شود، نکات زیر را می توان به عنوان اصولی اولیه در نظر داشت.

استفاده از پالت رنگی مناسب

در طراحی همه‌ی فضا‌ها باید به نورپردازی و ترکیب رنگ‌های اصلی و مکمل توجه کرد. از این رو، برای پالت رنگی سالن آرایشگاه، دو‌‌ سه رنگِ اصلیِ چشمگیر انتخاب کنید، ولی از شلوغیِ رنگ ها اجتناب کنید، چون ظاهر سالن را نازل نشان می دهد.

این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ تنها محدود به دیوارها نیست و از مبلمان تا اشياء دکوری را شامل می‌شود.

نورپردازی سالن

از نظر نورپردازی، هرچند استفاده از نور طبیعی در اکثر طراحی‌های داخلی توصیه می شود، اما در سالن زیبایی باید حواس تان باشد که نور طبیعی به گونه ای ایجاد نشود که باعث معذب شدن و آزردگی مشتریان شود. با این حال، نور طبیعی همیشه از بهترین گزینه ها برای تأمین روشنایی داخلی است که در کنار فضاهای سبز و تأکیدهایی از جنس چوب، زیباییِ طبیعی را برای محیط به ارمغان می آورد.

برای نورپردازی مصنوعی هم، فضای سالن معمولا به‌صورت کامل با چراغ‌ها روشن می‌شود، چون زیبایی در نور مناسب خود را نشان خواهد داد. البته از این نظر باید به نوع سالن هم توجه کرد، و به‌طور مثال، برای اتاق ماساژ نور ملایم مناسب‌تر است.

ست میز و صندلی و آینه‌

اینکه از چه نوع میز و صندلی و آینه‌ای استفاده شود، از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون سالن است. برای این سه جزء می‌توانید طبق تم محوری‌تان، کنتراست یا هارمونی را الگو قرار دهید، و از انواع آینه‌ها با قاب‌ها و شکل‌هایِ متنوع و میزهای یکسره یا جدا استفاده کنید.

 

بازدیدها: 49

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *