0

No products in the cart.

Return To Shop

از سبک دکوراسیون خاورمیانه ای لذت ببرید

سبک دکوراسیون خاورمیانه ای

سبک دکوراسیون خاورمیانه ای آکنده از رنگهای شاد و پرانرژی و الیاف طبیعی و پرنقش و نگار و کنده کاریهای چوبی و فلزی و دستی و سنتی است. دکوراسیون به سبک خاورمیانه یاد آور زندگی پر نشاط  و گرم خانه های این منطقه است. جذابیت این سبک دکوراسیون داخلی ناشی از  تلفیق هنرهای بومی و سنتی با وسایل لوکس و مدرن امروزی است. سبک دکوراسیون خاورمیانه ای با منبت کاری و آینه کاری و با تزیینات چوبی و معرق کاری، زرق و برق جذابی به طراحی داخلی منزل بخشیده است. استفاده از رنگهای قرمز، نارنجی، سبز، آبی، آبی فیروزه ای و آجری ازویژگی های بارز این نوع طراحی هاست.

المان‌های پر کاربرد در سبک دکوراسیون داخلی خاورمیانه ای

قالی و گلیم دست بافت

بکارگیری قالی و گلیم و فرش ایرانی یک اصل بنیادی در سبک دکوراسیون خاورمیانه ای است. استفاده از یک قالی ابریشمی سنتی مشهور ایرانی در یک تالار بزرگ، می تواند اصالت و مجلل بودن مکان را تضمین کند و همه توجهات را به سمت خود جلب نماید. از این تیپ فرش ها می توان برای تزئین دیوارهای با عظمت، جنب کاشی های معرق کاری شده یک بنای سنتی، حتی روح بخشیدن به پوشش کف منزل نیز، استفاده نمود.

ظروف میناکاری و فیروزه کوبی

 المان‌های پرکاربرد و پرطرفدار در سبک دکوراسیون خاورمیانه ای ظروف میناکاری و فیروزه کوبی شده هستند. در واقع خانه‌ای یافت نمی‌شود که عاری از این ظروف باشد. ظروف فیروزه کوبی در واقع همان ظروف مسی هستند که سهم بالایی در ایجاد یک دیزاین پرانرژی و شاد و متوازن ایفا می کنند. ظروف میناکاری شده نیز، ظروفی هستند به رنگ نیلی و آبی در طرح‌های بسیار زیبا و سنتی ساخته شده اند، که حضور آنها روح تازه ای به منزل می بخشند. وجود گلدان میناکاری شده بر روی میزهای سنتی منبت کاری شده، تلفیقی از دو احساس بسیار جالب، در انسان ایجاد میکند.

تناسب متریالهای بکار رفته درطراحی داخلی و خارجی

سبک دکوراسیون خاورمیانه ای نمادی از ایران باستان را تداعی میکند. طراحی داخلی دراین سبک نگاهی به دوران هخامنشی و بعد از آن دارد. استفاده از حکاکی‌های هخامنشی، سنگ مرمر برای دیوارهای داخلی و خارجی، استفاده از تندیس‌های باستانی، استفاده از پالت رنگ‌های خنثی مثل سفید و کرم در کنار رنگ‌های با شکوهی مانند زرشکی و آبی ارغوانی از ویژگی‌های بارز سبک دکوراسیون خاورمیانه ای است. ستون های با عظمت همراه با سرستون‌های شیر و اسب بالدار، دربهای بلند قامت سنگین، تابلوهای نفیس باستانی بر روی دیوارهای مرمر، فرشهای پهن شده اصیل ایرانی بر کف سالن، همه وهمه نمادی از عظمت ایران باستان را در ما زنده نگه می دارد.

ویژه گی کلی سبک دکوراسیون خاورمیانه ای 

چون امکان صحبت بیشتر برایم میسر نیست به ناچار اشاره مختصری به بارزترین نشانه های این سبک پر طرفدارخواهم داشت. استفاده از چوب و کاشی  وفلز در دیزاین داخلی منزل، بکارگیری پارچه های ابریشمی و مخملی برای پرده های اتاق خواب یا پذیرای، نورپردازی طبیعی و دلنواز،  استفاده از رنگ های گرم و شاد، کاربرد کم مبلمان وتبدیل فضا به شیوه زندگی سنتی، ایجاد روحیه ی شاد و زیبا توام با سادگی در دکوراسیون داخلی، از ویژه گیها و روشهای طراحی بکار رفته در سبک دکوراسیون خاورمیانه ای است.

سخن آخر

طراحی سنتی  به سبک دکوراسیون خاورمیانه ای یکی از زیباترین سبک‌های ممکن است  که محیط گرم و صمیمی و پر از آرامش و آسایش را برای محیط خانه به ارمغان می آورد و جزء ارزش‌های ما به حساب می‌آید. استودیو معماری فراز با طراحی های به روز خود، اقدام به زنده نگه داشتن این فرهنگ نموده و شما را در رسیدن به خانه رویا ییتان همراهی میکند. با وارد کردن شماره خود در قسمت آنلاین چت، همکاران ما با شما تماس گرفته، و با مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

بازدیدها: 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *