0

No products in the cart.

Return To Shop

انواع سبک های گج بری در بازسازی منزل

انواع سبک های گج بری در بازسازی منزل

سلام و عرض ادب خدمت کاربران محترم استودیو معماری فراز، هدف از این مقاله معرفی انواع سبک های گچ بری در باز سازی منزل و آشنایی با فعالیت های گروه معماری فراز است. استودیو معماری فراز  یک شرکت معتبرمعماری است که در حوزه  طراحی اولیه دکوراسیون داخلی، با طراحان ماهر و متخصص در زمینه بازسازی منزل فرسوده و همچنین دکوراسیون مدرن داخلی منازل، فعالیت میکند. شما می توانید جهت مشاوره رایگان در زمینه  سبک های گچ بری در باز سازی منزل با ما همراه باشید. تیم خوش ذوق و سخت کوش استودیو معماری فراز، در کمترین زمان ممکن،  انجام تمامی سبک های گچ بری در خواستی شما عزیزان را تحت استاندارد کشورتضمین می کند. در ادامه معرف اجمالی از انواع سبک های گج بری در بازسازی منزل خواهیم داشت.

گچ بری چیست؟

گچ بری  نوعی هنر تزئینی وطرح دکوری است که با دست یا قالب برروی گچ خیس اجرا می شود. گچ بری دستی برروی سقف یا دیوار بصورت مستقیم کار میشود ولی در گچبری از پیش ساخته شده، گچ در اندازه ها و طرح های مختلف بر روی قالب ریخته میشود. امروزه وجود  انواع سبک های گچ بری باعث شده هنر گچبری کاربرد و پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

 اجرای سبک های گچ بری در باز سازی منزل :

متاسفانه یکی از مهمترین ایرادات گچ شکننده بودن آن در مقابل رطوبت است. بازسازی منازلی که نشتی لوله آب ویا رطوبت سقفی داشته اند بیشتر به همین علت بوده است. اما از آنجایی که گچ بری خود یکی از مهمترین آیتم های معماری است در صورت ترمیم ویا باز سازی جلوه جذاب و گرم گچ بری، عمق بیشتری به فضا می بخشد. از طرفی استفاده از سبک های گچ بری در نمای بیرونی ساختمان ها، منازل کهنه و قدیمی را تبدیل به کاخی مجلل و باشکوه می کند.

انواع سبک های گچ بری:

سبک های گچ بری در قالب سر در:

گچبری مدرن سقف و سردر،  تاثیر بسیار زیادی در نگاه اول درذهن بیننده میگذارند. گچبری‌های بالای سردر، عظمت دکوراسیونی داخلی را چند برابر می کنند. کاربرد سردر، بیشتردر ورودی سالن پذیرایی ویا سالن های مجلل رستوران ها یا اماکن عمومی است. در تالارهای عروسی و موزه وسالن های تاریخی معمولا می توان بهترین سر درها را ملاحظه کرد.

سبکهای گچ بری ارت دکو:

 سبک هنری فرانسوی که ریشه در اشکال هندسی دارد. این سبک گچ بری از طرح ها و برجستگی های حجیم، اشکال زیگزاگی و قوس و قزح های عظیم تشکیل یافته که شکل مجلل و اشرافی به نمای سقف می بخشد. از این سبک های گچ بری در خانه های با متراژ بزرگ، در فضای نشیمن ، اتاق خواب یا آشپز خانه استفاده می شود.

سبک های گچبری گلویی:

گچبری های گلویی سقف، مربوط به گچبری‌های محل تلاقی دیوار و سقف هستند. از مزیت های این نوع از سبک های گچبری آن است که وجود آن ها ازترک خوردن گوشه‌های سقف جلوگیری می‌کنند. گچ بری گلویی تقریبا در تمام اتاق‌های خانه یا محل کار استفاده می شود.

سبک های گچ بری ویکتوریایی:

این سبک مربوط به دوران ملکه ویکتوریا است. طرح های تزیینی از جمله گل وغنچه، برگ وشاخه، خورشید، خطوط منحنی و بافت های ریز در این سبک از گچ بری استفاده میشود. این نوع از سبک های گچبری بیشتر برای سقف پذیرایی و نشیمن های بزرگ کار می شوند.

سبک های گچ بری مربعی:

همانگونه که از اسم آن مشخص است  دراین نوع از سبک های گچ بری، پنل های سقف بصورت مربع های مجاور هم طراحی میشوند. گچ بری مربعی برای سقفهایی کاربرد دارند که بسیار بلند هستند. با این نوع معماری داخلی،  فضا گرم تر و سقف کوتاه تر به نظر می رسد. از نظر روانی سبک های مربعی استرس را کنترل کرده حس مطلوب رفاه و آرامش را برای ساکنین منزل فراهم میکنند. سقف های مربعی در دکوراسیون اتاق پذیرایی و مکان های عمومی از جمله سالن ها یا مدارس کار برد دارند.

سبک های  گچبری مدرن:

در گچ بری مدرن طرح‌هایی با انحناهای ساده اما به صورت موازی و تکرار شونده بر روی سقف و دیوار استفاده می شوند. این نوع از سبک های گچ بری برای سقف پذیرایی یا برای دیوارهای منزل یا محل‌ کارمناسب است. در برخی از سبک های مدرن سقف پذیرایی را به صورت شکل‌های هندسی ساده با گره خوردگی های منظم تنظیم می کنند. گچ بری بالای شومینه نیز یک نوع  از سبک گچ بری مدرن محسوب می شود.

سبک های گچ بری جُرجی:

یک سبک از معماری انگلیسی است. سبک های گچ بری که به عنوان سبک جُرجی شناخته شده اند فرمی تاریخی و کلاسیک دارند. در این سبک نقش های قرینه، طرح های ساده و شیک با ریزه کاری های جزئی، طرح های گرد یا گلدانی  بیشتربه چشم می خورند. کاربرد آنها در راهرو و اتاق نشیمن است و از نظر روانی باعث تمرکز بیشتر می شوند.

سبک گچ بری به شکل قرنیزی:

قرنیز نیزیک نوع از سبک های گچ بری محسوب می شود. این گچ بری ها معمولا برجستگی هایی بیش تر از سطح دیوار دارند. نقش این سبک های گچبری بیشتر حالت تزئینی ومحافظتی از لبه های دیوار یا سقف است. قرنیزها  معمولا لبه های تیز دیوار را به فرمی  گرد یا منحنی و نرم در می آورند.

نحوه سفارش انواع سبک های گچ بری در باز سازی منزل (سخن آخر)

در این مقاله مروری کوتاه بر انواع سبک های گچ بری داشتیم. برای کسب آرامش ، جذابیت و حس حضور و ماندن در همین خانه ای که هستید دکوراسیون داخلی خود را تغییر داده ویا باز سازی نمایید. با توجه به سابقه بلند مدت و تجربه چندین ساله تیم فراز در تولید انواع کابینت ، کمد دیواری، درب های اتاقی و دیگر اجزای دکوری با کیفیت و انجام آیتم های اجرایی مانند ترمیم و تعویض تاسیسات، گچ بری، نقاشی، سرامیک کاری و …  در باز سازی منزل، ما رسیدن به خانه رویایی تان را تضمین می کنیم. مجریان ومتخصصان توانمند ما با ارائه مشاوره رایگان در انجام انواع سبک های گچ بری در خواستی،  از ابتدا تا انتهای کار در کنار شما عزیزان خواهند بود و با دادن گزینه های حرفه ای و ماهرانه شما را ازشرکتهای معماری دیگر بی نیاز خواهند نمود. کافی است برای خرید انواع سبک های گچ بری بر روی لینک زیر کلیک نموده و با ما در ارتباط باشید.

بازدیدها: 20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *