0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی خانه های قديمی

قبل و بعد بازسازی منزل

بازسازی خانه های قديمی تا چه اندازه برایتان جذاب است؟ آیا شما هم از مشاهده تغییر مثبت در منظره ای که تا سالها برایتان تکراری بوده دچار هیجان و شور و نشاط می شوید؟ دوست دارید مکان زندگی شما مدرن باشد اما کمتر هزینه کنید؟ بازسازی خانه راهی است که شما را به خانه رویاهای خود خواهد رساند. در ادامه به مراحل و نکاتی درباره بازسازی خانه های قديمی خواهیم پرداخت :

چرا بازسازی خانه قدیمی پرطرفدار است؟

باز سازی بناهای قدیمی در واقع روند ایجاد تغییر در کل خانه و یا بخشی از آن است که ممکن است فقط در دکوراسیون و نازک کاری ساختمان باشد و یا بازسازی بنای منزل به دلیل  مقاوم سازی مجدد آن صورت پذیرد. در خانه های خیلی قدیمی فرآیند بازسازی ترکیبی از هر دو این موارد است. البته اغلب در مورد بازسازی خانه قدیمی مهم­ترین دلیل، تغییر در ظاهر آن و مدرنیته کردن و یا کاربردی شدن بیشتر ساختمان است . بازسازی خانه به دلیل هزینه کمتر نسبت به ساخت خانه جدید و احداث ساختمان علاقه مندان زیادی دارد.  علاوه بر این اخیرا به دلیل بالارفتن هزینه های ساخت و ساز از صفر ، بازسازی خانه قدیمی رونق بیشتری پیدا کرده است .

دلایل عمده بازسازی خانه های قديمی چیست ؟

در بازسازی خانه های قديمی علت و هدف اصلی از بازسازی باید کاملا مشخص و کارشناسی شده باشد. بازسازی نمای بیرون خانه و محیط خارجی خانه از بازسازی داخلی خانه بسیار متفاوت است . با اینکه بازسازی خانه به نظر صاحب  خانه بستگی دارد اما بدون کارشناسی  و بررسی دقیق ، حتی یک تغییر جزئی در ظاهر ساختمان ممکن است هزینه های سنگینی روی دست صاحب خانه بگذارد.برخی از دلایل مهم بازسازی می­تواند مواردی شامل : فرسوده بودن زیاد بنا یا بخشی از آن که زندگی در آن خانه را با مشکل مواجه کرده است ، تقویت مقاومت ساختمان در بازسازی خانه قدیمی که قدمت زیادی دارد و با استانداردهای روز هماهنگ نیست ، مدرنیته کردن خانه قدیمی  و زیباسازی و امروزی کردن بنای آن، بهبود کارایی ساختمان خانه قدیمی ، تغییر در طراحی و نقشه ساختمان ، تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی  و …همه می­توانند از دلایل بازسازی خانه قدیمی باشد.

برای بازسازی خانه قدیمی چکار کنیم؟

موارد و دلایل زیادی از قبیل دلایل شخصی یا فنی و کاربردی می­تواند برای بازسازی خانه قدیمی صورت بگیرد.در ادامه به موارد مهم باز سازی و کارهایی که عمدتا حین بازسازی باید انجام شود اشاره میکنیم.

  • بهبود و تعمیر تاسیسات خانه یکی از مهم ترین دلایل بازسازی خانه قدیمی است ، باز سازی این تاسیسات به بهبود عملکرد و کاربرد سایر بخش های خانه کمک زیادی می­کند.
  • از آنجایی که آشپزخانه قلب خانه به شمار می­رود در بازسازی خانه قدیمی تعویض و مدرنیته کردن کابینت ها تاثیر خیلی زیادی در ظاهر و دکوراسیون خانه دارد و نسبت به تغییرات انجام شده هزینه کمی هم خواهد داشت.
  • نوسازی سرویس بهداشتی و حمام ازاولویت های مهم بازسازی خانه قدیمی به شمار می­رود که هزینه نسبتا بالایی هم دارد.
  • بهبود و بازسازی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی برای رفاه ساکنین منزل از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است .این تاسیسات به علت کار مدام نیاز به سرویس و گاهی نوسازی دارند.
  • در بازسازی خانه قدیمی تعمیر یا تعویض درب و پنجره ها همیشه جز اولویت های اولیه به حساب می آید . بسته به نوع بازسازی هزینه ای این کار متغییر است ، در تعویض با درب و پنجره عایق حرارتی هزینه بیشتری دارید اما در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی خواهد شد.
  • نوسازی و مرمت کف و یا سقف نیز در زیبایی و راحتی خانه نقش بسیار مهمی دارد.

بازسازی خانه های قديمی همیشه درست نیست !

بازسازی خانه های قديمی می­تواند اشتباه باشد . مواردی وجود دارد که بهتر است در این شرایط دست نگه داشته و با کارشناس فنی مربوطه مشورت کرد تا متحمل هزینه های اضافی در امر ساخت و ساز و نوسازی خانه  نشوید .خانه ایی را در نظر بگیرید که کف آن با موزاییک های سفید شیاردار و کاملا سالم  پوشش شده و صاحب خانه می­خواهد برای بازسازی خانه قدیمی خود موزاییک های کف را با همان نوع موزاییک اما بدون شیار تعوض کند تا کف خانه کاملا صاف باشد . حدود 20 درصد از بازسازی ها به همین شکل صورت می­گیرد که هزینه های بسیار و تغییرات کمی برای صاحب خانه به همراه دارد . در ادامه به بعضی از اشتباهات رایج و موارد مهمی که قبل از بازسازی خانه قدیمی باید به آنها توجه ویژه ایی داشت اشاره می­کنیم:

  • بازسازی خانه قدیمی بدون دلیل ممنوع ! در بعضی موارد بازسازی فقط به دلیل تغییرجزئی در ظاهر خانه یا مدگرایی است ، اما اگر این بازسازی اساسی باشد و تغییر اندکی در ظاهر خانه اتفاق بی افتد بهتر است دست نگه داشته و به راهکاری های دیگری مثل تعویض لوازم و کمد و … فکر کنید یا با یک کارشناس طراحی داخلی مشورت کنید
  • تخمین حدودی اما نسبتا دقیق هزینه مورد نیاز برای بازسازی خانه قدیمی بسیار مهم است در غیر این صورت پروژه بازسازی ناتمام خواهد ماند
  • اگر تخصص ندارید حتما با کارشناسان مشورت کنید در غیر این صورت با نواقص زیاد و یا توقف پروژه مواجه خواهید شد. بخصوص در مورد بازسازی خانه­های قدیمی اگر بخشی را شروع به بازسازی کنید ممکن است مجبور به بازسازی بخش های دیگر یا کل خانه شوید.
  • در بازسازی خانه قدیمی توجه به ایمنی حین ساخت و بعد از آن بسیار مهم است .گاهی افرادی پیدا می­شوند که برای هزینه کمتر از مصالح و مواد ارزان قیمت استفاده می­کنند . اگر از مصالح ضعیف استفاده کنید ممکن است آسیب جدی به خانه یا افراد ساکن آن بزنید . برای مدیریت هزینه و بودجه ایی که برای بازسازی در نظر گرفته اید بهتر است بخش­های دارای اولویت را به ترتیب و به صورت تکی بازسازی و به پایان برسانید و سپس بخش دیگر را شروع به بازسازی کنید .
  • اعمال سلیقه شخصی صاحب خانه در بازسازی خانه قدیمی بسیار خوب است اما نه زیاد: اگر این پیشنهادات در حدی باشد که ساختار اصلی خانه را برهم بزند و از سلیقه عمومی و عرف جامعه خارج شود، درست نیست . در صورت  چنین کاری ارزش خانه افت خواهد داشت .

در نهایت:

استودیو معماری فراز مجهز به تیمی مجرب و حرفه ای است که تجربه چندین ساله خود را درزمینه بازسازی و اجرای انواع دکوراسیونهای مدرن، در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید بدون دغدغه بازسازی خانه قدیمی خود را به ما سپرده و با کمترین هزینه برآورد شده  بهترین خانه مورد انتظار خود را باز پس بگیرید. با فراز همیشه سرفراز باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بازدیدها: 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *