0

No products in the cart.

Return To Shop

جابجایی آشپزخانه در بازسازی منزل

جابجایی آشپزخانه در بازسازی منزل

یکی از گرانترین و پرهزینه ترین  بخشهای بازسازی جابجایی آشپزخانه است. آشپزخانه قلب منزل است، به خاطر همین است که در هر بازسازی اولین بخشی که به چشم میخورد آشپزخانه است. مقوله زیر نگاهی اجمالی برضوابط، جابجایی آشپزخانه در بازسازی منزل خواهد داشت.

جابجایی آشپزخانه به چه صورت انجام می گیرد؟

بررسی دو گزینه قبل از اقدام به جابجایی آشپزخانه از ضروریات است. اول اینکه آیا جابجایی آشپزخانه نقشه و پلان معماری منزل را به وضعیت مطلوبی هدایت میکند یا نه؟ برای این منظور باید یک پلان از وضع موجود و یک پلان بعد از بازسازی تهیه کرد و این دو را بطور کامل بررسی نمود. آیا در نقشه جدید خانه، تمامی اصول و استانداردهای معماری خانه همچنان رعایت شده است یا خیر. اگر جواب مثبت است پس یک قدم رو به جلو برداشته ایم. دومین اقدام  این است که جابجایی آشپزخانه چه تاثیری بر فضای دیگر قسمتهای منزل دارد؟  شرایط سالن پذیرایی و اتاق خوابها  بعد از بازسازی بهبود مییابد یا این جابجایی بعد از کلی هزینه، تغییری در شرایط بد قبلی نخواهد داشت؟  اگر برآورد ما ازجواب این دو زاویه مثبت بود،  جابجایی آشپزخانه یکی از مهیج ترین قسمتهای باز سازی خواهد شد.

جابجایی آشپزخانه در بازسازی  منزل از نظر فنی

در جابجایی آشپزخانه کلیه تأسیسات و لوله کشی های آب، فاضلاب، گاز و برق دچار دگرگونی میشود. این تاسیسات به روشها و اشکال مختلف از مکان قدیم به مکان جدید کشیده میشوند. مسیرهرکدام از این تجهیزات فنی باید بررسی شود. ولی مهمترین مانع فنی برای جابجایی آشپزخانه، لوله های فاضلاب آشپزخانه هستند. برای اینکه  دچارگرفتگی لوله فاضلاب نشویم باید  یک شیب استانداردی ایجاد کنیم تا لوله فاضلاب جریان سرا شیبی در آن داشته باشد. در جابجایی آشپزخانه باید توجه کنیم که نباید فاصله محل ورود فاضلاب آشپزخانه یعنی کفشور تا لوله فاضلاب اصلی طولانی شود.  باید خروجی ماشین ظرفشویی و لباسشویی و خروجی فاضلاب سینک ظرفشویی، تا محل اتصال این لوله های فاضلاب به لوله فاضلاب اصلی آنقدر زیاد شود که امکان اجرای شیب استاندارد لوله های فاضلاب ممکن باشد. پس از لوله کشی فاضلاب، مسیر و فاصله لوله کشی گاز نیز می تواند مانع فنی برای جابجایی آشپزخانه باشد. بطور کلی نمیتوان از هر نقطه به نقطه دلخواه دیگر، بدون توجه به استاندارد های گازکشی، لوله کشی انجام داد.

جابجایی آشپزخانه در آپارتمانهای مسکونی با رعایت استانداردهای تصویبی

در آپارتمانها جابجایی آشپزخانه به اتاق نشیمن امكان پذیر نیست ، زیرا آشپزخانه نمی تواند در بالای محل زندگی همسایگان طبقه پایین قرار داشته باشد. مگر اینکه در آپارتمانی زندگی می کنید که طبقه پایین شما مسکونی نیستند. اگر در طبقه اول زندگی می کنید یا در آنجا مغازه یا دفتر  قرار دارد، جابجایی آشپزخانه بلا مانع می شود. به عبارتی آپارتمان باید  در بالای یک فروشگاه یا اماکن مشابه واقع شده باشد. اما صاحبان آپارتمان هایی که از پایین همسایه دارند تنها  بر فراز راهروها ، شوت خانه ها یا سایر محل های غیر مسکونی میتوانند محل آشپزخانه را تغییر دهند. همچنین جابجایی آشپزخانه در قلمرو حمام یا دستشویی نیز مغایر با قانون است. حال اگر جابجای آشپزخانه به بالکنی که اختلاف دمای 200 هست صورت بگیرد صدور مجوز باز سازی مشکل نخواهد داشت فقط باید ثابت شود دمای بالکن سر پوشیده با دمای سایر اتاق ها یکسان است.

 در جابجایی آشپزخانه باید توجه داشته باشیم که مکان جدید حتما پنجره داشته باشد. وجود یک منبع نور طبیعی برنامه ریزی باز سازی ما را سامان دهی می نماید. اگر اتاقی که قصد داریم محل جدید آشپزخانه باشد، روشنایی ندارد دو راه حل در پیش داریم. یکی اینکه میتوانیم در دیوار شیشه ایجاد کنیم و به عنوان پنجره مورد استفاده قرار دهیم ویا اینکه با سیم کشی جدید روشنایی برقی ایجاد نماییم.

و در نهایت:

استودیو معماری فراز با داشتن سابقه ای درخشان در امر بازسازی، از ابتدای پروسه کاری شما در زمینه جابجایی آشپزخانه، تا انتهای کار، در کنار شما عزیران بوده و شما را از اصول استاندارد مرمت سازی آگاه خواهند ساخت. به کارشناسان متخصص ما اعتماد کرده و این امر را به ما بسپارید.

بازدیدها: 370

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *