0

No products in the cart.

Return To Shop

در بازسازی خانه از چه کارهایی پشیمان میشویم

اگر می خواهیم بازسازی خانه با هزینه کم داشته باشیم، باید با نوع کارهایی که بعد از بازسازی ممکن است پشیمانمان کند، آشنا باشیم. اینکه برای بازسازی خانه از کجا شروع کنیم و به چه کارهایی اصلا فکر نکنیم بسیار مهم است.پس بهتر است ، لیست کارهای بازسازی را در ابتدا تنظیم کرده و از یک شرکت یا ارگان بازسازی معتبر کمک بگیریم. ما در این مقوله از سری مقالات استودیو معماری فراز به اشتباهات بازسازی اشاره می‌کنیم تا از این طریق کمکی در صرفه جویی هزینه های بازسازی شما کرده باشیم.

در بازسازی خانه از چه کارهایی پشیمان میشویم:

1. دیوارهای حمال را نباید برداشت یا جابجا کرد

برداشتن دیوار باربر از ساختمان می تواند پیامدهای ساختاری جدی داشته باشد. دیوار حمال باعث پایداری ساختمان شده و حذف آن باعث ناپایداری ساختمان میشود که می تواند منجر به ریزش یا ترک خوردن دیوارها و سایر سازه ها شود. اگر به هر دلیلی مجبور به جابجایی یا حذف دیوارحمال شدید، باید با یک تیر تکیه گاه یا سایر ویژگی های سازه ای جایگزین مطمعنی برای آن بیابید. البته پیشنهاد ما این است که هرگز به این کار فکر نکنید چرا که با این تغییر سازه‌ها و پی ساختمان را در معرض خطر و ریزش قرار می دهید. بنابراین قبل از اقدام به برداشتن هر نوع  دیواری بسیار مهم است که با یک مهندس سازه  خبره، مشورت کنید.

 

2.ستون را حذف نکنید

برداشتن ستون اصلی در ساختمان می تواند بسیار خطرناک باشد و نباید بدون مشورت با مهندس سازه چنین کاری انجام داد. ستون اصلی به طور معمول تکیه گاه اصلی سازه ساختمان است و حذف آن می تواند باعث ناپایداری ساختمان شود. این کار می تواند منجر به ریزش سازه یا ترک خوردن دیوارها و سایر سازه ها شود. علاوه بر این، تعویض ستون هم می تواند دشوار باشد، زیرا باید به طور ایمن و صحیح انجام شود تا ساختمان امن و پایدار بماند.

 

3.در لوله کشی فاضلاب اصلی از لوله های کم قطر استفاده نکنید

اگر لوله فاضلاب قطر کمی داشته باشد، می تواند منجر به گرفتگی لوله شود. این می‌تواند باعث برگشت آب فاضلاب به لوله‌ها و خانه و  منجر به یک وضعیت بالقوه خطرناک و غیربهداشتی شود. برای جلوگیری از این امر، بهتر است مطمئن شوید قطر لوله فاضلاب برای حجم فاضلابی که وارد آن می شود، کافی است. اگر میخواهید بعد بازسازی دچار پشیمانی نشوید، بازرسی لوله های فاضلاب از نظر آسیب یا گرفتگی و استفاده از مواد غیر خورنده هنگام ساخت لوله ها را، در اولویت کارهای خود قرار دهید.

 

4.مکان آشپزخانه را تا جای ممکن جابجا نکنید

هزینه جابجایی مکان آشپزخانه در بازسازی به عوامل مختلفی مانند اندازه آشپزخانه، پیچیدگی بازسازی و نوع مواد و وسایلی که نیاز به نصب دارند بستگی دارد. به طور کلی، تغییر مکان آشپزخانه می تواند گران باشد، زیرا به کار زیادی از جمله مسیریابی مجدد خطوط برق و لوله کشی و همچنین نصب وسایل جدید، کابینت ها و میزها نیاز دارد. از طرفی، هزینه بازسازی نیز به کیفیت مواد مورد استفاده و پیچیدگی کار مورد نیاز برای تکمیل پروژه بستگی دارد.تا جای ممکن آشپز خانه را دستکاری نکنید. اما در صورت اجباری بودن مسئله بهتر است برای برآورد دقیق هزینه پروژه با یک پیمانکار حرفه ای شرکت معتبر بازسازی مشورت داشته باشید.

 

5.سرویس های حمام و دستشویی را نزدیک به هم بسازید

حمام ها و توالت ها معمولاً در مجاورت هم، با هدف راحتی و صرفه جویی در فضا ساخته می شوند. بسیاری از حمام‌ها و توالت‌های مدرن از لوله‌کشی مشترک استفاده می‌کنند که به آنها امکان می‌دهد راحت‌تر به هم متصل شوند. با نزدیک بودن دو سرویس به هم، نیاز به راهروی مجزا برای رسیدن از یکی به دیگری نیست. همچنین به حفظ فضا در بازسازی کمک می کند. ساخت حمام و دستشویی در کنار هم ، نصب و نگهداری این اماکن را آسان تر کرده و هزینه بازسازی و تعمیرات کمتری نیاز خواهد داشت. اگر به این امر دقت نکنید بعد از بازسازی با هزینه مضاعف لوکشی و کاشی کاری روبرو خواهید بود.

 

6. به نورپردازی خانه دقت کنید

نورپردازی خانه باید به گونه ای باشد که از انرژی استفاده بهینه شده و در عین حال راحتی و زیبایی لازم را داشته باشد. همیشه نور پردازی ماهرانه از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است. هنگام انتخاب وسایل روشنایی برای بازسازی منزل، هدف اتاق، نوع کاری که در فضا انجام می شود و نور طبیعی موجود در فضا را در نظر بگیرید. همچنین، نوع لامپ مورد استفاده در اتاق ژاپنی کیوت را در نظر بگیرید.  لامپ های ژاپنی مختلف دارای سطوح مختلف روشنایی و بهره وری انرژی هستند. در این سبک می توانید استفاده از لامپ‌های LED یا CFL را در برنامه خود داشته باشید. در نهایت، محل قرارگیری لامپ ها را از قبل برنامه ریزی کنید.  برای نورپردازی مطمئن شوید لامپها را در مناطقی قرار می دهید که به بهترین وجه میزان نور مورد نظر را بدون ایجاد تابش خیره کننده داشته باشد.

 

7.لوله کشی آب و فاضلاب را تا جای ممکن توکار نکنید.

از جمله کارهایی که ممکن است شما را بعد از بازسازی دچار پشیمانی کند، توکار بودن لوله کشی در مکانهای حساس است. لوله کشی برق و فاضلاب در صورت لزوم نباید توکار باشد.  زیرا می تواند در آینده به یک مسئله حاد مشکلاتی تبدیل شود. اگر به هر دلیل مشکلی در سیستم منزل پیش آید، تعمیر و نگهداری و تعویض لوله کشی توکار بسیار دشوار و پرهزینه است. علاوه بر این، در صورت نیاز به تعمیر، دسترسی به لوله کشی داخلی ممکن است دشوار باشد. لوله کشی های توکار اغلب در پشت دیوارها یا سازه های دیگر پنهان می شوند و کار را برای عیب یابی مشکل می کنند. به طور کلی بهتر است به جای لوله کشی توکار از وسایل لوله کشی استاندارد قابل تعویض استفاده کنید.  این کار می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه بازسازی شود.

 

آنچه که قبل از بازسازی باید بدانید

  • در صورت امکان از جاهای کم نور به عنوان انباری یا سرویس بهداشتی استفاده کنید.
  • در انتخاب کف پوش حمام دقت کنید تا در اثر کف شدن لیز نخورید.
  • از فضای نورگیر به عنوان فضای پذیرایی استفاده کنید.
  • نوع شیشه های اتاقهای پنجره ازکف را از جنس مقاوم انتخاب کنید.
  • در رنگ آمیزی خانه از رنگهای تیره استفاده نکنید.
  • بهتر است در لبه های دیوار گاراژ از قرنیز استفاده کنید.

دانستن هریک ازاین موارد ذکر شده، قبل از بازسازی بسیار مهم بوده وبعد از انجام پروژه شما را پشیمان نخواهد کرد. امید است با دانستن این نکات، گامی در جهت مساعدت شما عزیزان برداشته باشیم.

 

با استودیو معماری فراز بهترین تخصص و راهنمایی های به روز دنیا  را همراه خود داشته باشید و برای بازسازی منزل به صورت کلی و صفر تا صد با ما تماس بگیـرید

 

بازدیدها: 93

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *