0

No products in the cart.

Return To Shop

دکوراسیون داخلی مراکز تجاری

دکوراسیون داخلی مراکز تجاری

مرکز خرید محلی است که کسب و کارهای مختلف را در خود گنجانده است و با فروش محصولات و خدمات سروکار دارد. امروزه مجتمع های تجاری در شهرهای بزرگ رو به افزایش هستند و هر مرکز سعی دارد تا بیشترین میزان جلب رضایت را داشته باشد.فضای مرکز تجاری با اماکن مسکونی تفاوت دارد و این تفاوت در شیوه طراحی نیز بروز می یابد.در این مطلب، نکاتی را در مورد دکوراسیون داخلی مراکز تجاری بررسی خواهیم کرد.

برای امکان تجاری فروش محصولات در اولویت است و آنها به دنبال جذب حداکثری مشتریان هستند.

دکوراسیونی مدرن و شکیل می تواند در میزان خرید مشتریان تأثیرگذار باشد و به مرکز تجاری رونق بخشد.

با این حال، یک مرکز تجاری ممکن است به فضایی رقابتی برای کسب و کارهای مختلف تبدیل شود و علاوه بر کارکرد تجاری خود شامل بخش های تفریحی و سرگرمی نیز باشد.

در حقیقت، دکوراسیون داخلی مراکز تجاری گستره ای از فضاهای مختلف را در بر می گیرد و جای کار بسیار زیادی برای خلق ایده‌های نوآورانه دارد.

از این رو، معمولا دکور مراکز تجاری کاملا ساده طراحی نمی شوند، و برای جذب خریداران، بعضاً با دکورهایی لوکس و جلب نظرکننده مواجه خواهیم بود.

به همین دلیل، برای فضاهای تجاری، نظیر مال ها و فروشگاه های بزرگ، از المان های خاص و منحصر به فرد استفاده می‌شود که درخاطرماندنی باشند.

اصولا هر فضای داخلی به طور ناخودآگاه بر افراد تأثیرگذار است و صاحبان اماکن تجاری هم ترجیح می دهند اولویت های خود را در دکور پیاده سازی کنند.

از آنجا که محیط مرکز تجاری وسیع و از بخش های مختلف تشکیل شده است، باید پیش از ساخت، به نوع و سبک دکور داخلی توجه کرد و طرح مدنظر را در نظر گرفت.

برای این کار، طراحان داخلی، طرح اولیه مرکز تجاری را به صورت سه بعدی اجرا می کنند، تا ایده ها در عمل مشاهده شوند و کارفرما بهتر بتواند درباره طرح نهایی به نتیجه برسد. محل قرارگیری فروشگاه ها نیز معمولا در پلان اولیه سه بعدی مشخص شده است.

همچنین، اگر مرکز تجاری دارای قسمت هایی نظیر رستوران و شهربازی باشد، دکوراسیون داخلی برای این اماکن نیز جداگانه انجام می گیرد.

معمولا برای اینکه محیط تجاری سرزنده و روحیه‌بخش باشد، فضای سبز نیز در طراحی در نظر گرفته می شود.

انتخاب رنگ و شیوه نورپردازی، جنس و متریال کفپوش و سقف، طرح ستون ها و دیوارها، نوع مبلمان، چیدمان و ارتباط فضاها با یکدیگر، استفاده از المان های خاص و … همگی از بخش هایی است که در ایجاد دکوراسیون مناسب برای یک مرکز تجاری نقش خواهد داشت.

در نهایت، این که چه طرحی برای دکور داخلی یک مرکز تجاری مناسب است به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی توان تمام مراکز تجاری را به یک شکل طراحی کرد. اصولا هر کسب و کار با کسب و کار دیگر تفاوت هایی دارد و برای مثال هرچند بوتیک لباس و کتاب فروشی هر دو فضای تجاری محسوب می شوند، اما شیوه دکوراسیون آنها کاملا متفاوت خواهد بود.

به همین خاطر، ایده های طراحی مرکز تجاری معمولا با خواست کارفرما و متناسب با استانداردها و نوع مجتمع انتخاب می شوند.  ممکن است کارفرمایی دیوارهای داخلی مجتمع را برای تبلیغات در نظر گرفته باشد، یا کارفرمایی دیگر سبک و لوازم خاص تزئینی را بیشتر بپسندد.

بازدیدها: 26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *