0

No products in the cart.

Return To Shop

شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

شیوه های نوین در دکوراسیون اداری

طراحی دکوراسیون داخلی ادارات بسیار حائز اهمیت است چرا که یک طراحی خوب و اصولی نقش بسیار مهمی در موفقیت آن سازمان ایفا می نماید. طراحی دکوراسیون داخلی شرکت اگر طبق اصول مهندسی انجام شود هم بر روی ارباب رجوع و هم پرسنل مشغول به کار، تاثیر شگرفی خواهد گذاشت. شیوه های نوین در دکوراسیون اداری باعث می‌شود، محیط کاری برای کارمندان  دیگرکسل و تکراری نبوده و مراجعه کنندگان از انتظار در یک محیط شیک و آرام به ستوه نیامده و مسرور و راضی محیط را ترک نمایند. برای دیدن شیوه های نوین در دکوراسیون اداری مروری برموارد زیر خواهیم داشت.

دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی از گذشته تا به امروز است. این سبک باعث القای حس گرمی، اصالت و شیک بودن به مخاطب می‌شود . بیشتر طرفداران این سبک در میان ثروتمندان  و افراد اصیل می باشند .

 دکوراسیون اداری به سبک مدرن

این سبک طول عمر زیادی ندارد اما در معماری ، طراحی داخلی و دکوراسیون اداری حرف اول را می‌زند. این روز ها تعداد طرفداران سبک منحصر بفرد مدرن در کشورها در حال افزایش است. استفاده از فناوری در طراحی های مدرن اداری به عنوان عاملی مهم مورد توجه قرارگرفته است. فناوری در دفاتر مدرن همچنین در استفاده از برنامه های کاربردی مانند برنامه های کاربرگ، کنفرانس ویدئویی و برنامه های  ثبت وظایف روزانه نفوذ کرده است و کارایی بیشتری را به ارمغان آورده است.

دکوراسیون اداری به سبک مینیمال

سبک مینیمال امروزه از سبک های پر طرفدار در سرتاسر جهان به ویژه آسیای شرق می باشد. این سبک مشابه سبک مدرن است اما کمی ساده تر از آن است. این سبک  نه تنها سبب حواس پرتی نمی شود  بلکه احساس جذابیت و راحتی برای کارمندان ایجاد میکند.  دفتر کاری که مانند خانه راحت باشد به نحوی که کاربران دفتر را خانه دوم خود بدانند و در آن آزادانه فعالیت کنند. سبک مینیمال در عین سادگی و زیبایی تفاوتهای کوچکی با سبک مدرن دارند که تاثیرات بزرگی در نتیجه ی طراحی می گذارد. طراحی دفاتر کار مینیمالیستی ، جلوه ی بصری ساده و بی آلایش، در فضا ایجاد می‌کند.

تغییر چیدمان به سبک نوین

  • غلاف های روی میز اداری:  سپرهای پلاستیکی برای بهداشت محیط و همکاری و کار تیمی مضر هستند. غلاف های روی میز که به سه تا چهار کارمند اجازه همکاری می دهد، جایگزینی برای تشویق ایمنی و کار تیمی به سبک جدید هستند.
  • فاصله گذاری میز اداری: در ایام کرونا اداره ای که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، حرکتی کارساز خواهد داشت. در شیوه های نوین امروزی صندلی‌ها را رو به روی یکدیگر قرار می دهند تا کارمندان بتوانند فاصله خود را راحت تر حفظ کنند. چیدمان های درست میز و صندلی،  می تواند در ترویج  رفتارهای سالم اجتماعی کمک بسزایی  داشته باشد.

اجرای کفپوش های سه بعدی در دکوراسیون اداری

نوع جدیدی از دکوراسیون داخلی که به تازگی مورد توجه نماکاران قرار گرفته است، اجرای کفپوش های سه بعدی است. این کفپوش ها برای کف اتاق انتظار، سرویس بهداشتی، سالن های همایش، لابی ساختمان های اداری و آپارتمان‌ها‌ی تجاری و سالن پذیرایی مهمان جذاب و خیره کننده هستند و استفاده از آن ها برای دکوراسیون داخلی ادارات رو به افزایش است.

نور پردازی

 ایده جدید برای نورپرداری دفتر کاری این است که میز کار را به دیوار بچسبانید طوری که نور اتاق پشت سرتان قرار بگیرد، از چراغ مطالعه رومیزی بر ای جبران نور استفاده کنید و محیط را روشن تر کنید. این کار موجب بزرگتر جلوه دادن مکان می‌شود. چراغ های هالوژنی سقف و نور پردازی سه بعدی نیز بسیار مفیدند. همچنین لامپ های نواری ال ای دی که درخشندگی بالایی دارند نیز برای این منظور گزینه خوبی هستند.

امکان تبلت اسکن کد QR تلفن همراه بدون لمس

در شیوه های نوین دکوراسیون اداری شاهد فعال‌سازی صوتی یا ابزارهای ارتباطی VOIP، هوش مصنوعی و سایر کنترل‌های هندزفری در سراسر دفتر خواهیم بود.  هوش مصنوعی،  راه‌حل‌های نوینی برای سالم‌تر کردن فضاهای کاری و بهره‌وری افراد ارائه خواهد داد.

دکوراسیون داخلی اپن

دکوراسیون باز اداری امروزه طرفداران زیادی پیداکرده و برخلاف گذشته از یک سبک سنتی تکراری پیروی نمی کنند. کوتاه کردن فاصله های فیزیکی میان کارمندان یکی از مواردی است که موجب بهبود کارایی می شود. طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری، به تقسیم درست فضا، جنس و رنگ مبلمان، میز و صندلی ها و البته نوع چیدمان آنها بستگی دارد. محل  قرارگیری مبلمان باید به گونه ای باشد که افراد احساس آرامش داشته باشند و حریم شخصی آنها محترم شمرده شود،

رنگ محیط

رنگ های روشن از قبیل آبی- مرجانی و نارنجی برای دیوارها موجب بزرگتر جلوه دادن فضا می شوند. اگر تمایل دارید که فضای کاری تان خلوت باشد مبلمان اداری با رنگ تیره می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. چون رنگ تیره مبلمان را از اندازه واقعی خود کوچک تر نشان می دهد.  از سوی دیگر با رنگ دیوارها کانتراست دارد. با استفاده از وسایل و لوازم تحریر رنگی میزکارتان بزرگتر از آنچه که هست به نظر می رسد.

مدیریت و سازمان دهی محیط کار

اگر فضای اداری به قدری کوچک باشد که نتوانید برای هر کارمند اتاق مجزایی در نظر گیرید، می توانید با حذف میز و صندلی های اضافه و انتخاب مبلمان اداری مناسب مانع از اشغال شدن بیهوده فضای کاری شوید. در چنین مواردی مدیریت و سازماندهی فضای ممکن از ضروریات است.

 سخن پایانی:

برای داشتن یک دکوراسیون مناسب اداری بهتر است سراغ مهندسین و طراحانی را بگیریدکه بتوانند بادر نظر گرفتن سلیقه ی شما دکوراسیون اداری مناسبی برای کارتان طراحی کنند. شرکت استودیو معماری فراز، یکی از این شرکت هاست که در سطح کشور کارنامه پربار و موفقی در این زمینه و زمینه های دیگر طراحی و معماری دارد. با سپردن کارتان به طراحان و مهندسان این شرکت می توانید از نتیجه ی کار خود مطمئن باشید .

بازدیدها: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *