0

No products in the cart.

Return To Shop

طراحی آشپزخانه مستطیلی

شاید برایتان پیش آمده باشد که با مشاهده یک آشپزخانه زیبا و راحت و لوکس مجذوب آن شوید. اما زمانی که وارد آن شده و از نزدیک به آنها دست کشده باشید متوجه شوید که المانهای بکار رفته زیاد هم گران و لوکس نیستند. بلکه مواد بکار رفته دقیقا چیزهایی است که در آشپزخانه خود شما هم بکار رفته است. اما کدام نکته باعث شده که تا این حد تفاوت بارز وجود داشته باشد. چه چیزی وجود دارد که تا این اندازه ارزش ریالی ساختمان را بالا نشان می دهد. و اما یکبار دیگر به نوع طراحی کابینتها، نورپردازیها و ایده های هوشمندانه بکار رفته  در آن دقت کنید. در واقع زیبایی یک آشپزخانه تنها به دلیل گرانی و جنس کابینت‌های آن نیست. بلکه طراحی اصولی و رعایت توصیه‌های مهندسی شده، چهره ساختمان را به کل تغییر داده است. در ادامه با انواع آشپزخانه مستطیلی آشنا میشویم ….. »»

مدل آشپزخانه مستطیلی

مدل طراحی کابینت در آشپزخانه مستطیلی:

به اندازه ذهن تک تک  انسانها در این دنیا می توان طرحهای متنوع ایجاد کرد.  در طراحی مدل کمد برای آشپزخانه‌ مستطیلی،  بسته به عرض و طول آشپزخانه، می توان مدل‌های مختلفی متصور بود. اما چون خود آشپزخانه بلند و کشیده است پس ما نباید بیش از حد به طول آن بیفزاییم. با هم به تعدادی از طراحی‌های متداول در عصر حاضر اشاره می کنیم.

 

آشپزخانه مستطیلی با سه طرف کابینت :

اگر از بابت عرض آشپزخانه مشکلی وجود نداشته باشد، بهترین حالت برای طراحی وجود کابینت در سه طرف آشپزخانه است. می توان در دیواری که پنجره وجود دارد بر روی کابینت زمینی، بدون قسمت هوایی، سینک ظرفشویی طراحی کرد. این طراحی بسته به ارتفاع و شرایط پنجره و نورگیری آن می تواند متغیر باشد.

آشپزخانه مستطیلی U شکل

این نوع آشپزخانه‌ها بسته به اینکه از کدام دیوارها می توان به عنوان کابینت استفاده کرد طراحی می شود.

با دو طرف کابینت :

اگر عرض و طول آشپزخانه  اجازه دهد، بجای سه طرف کابینت، دو طرف آشپزخانه کابینت می شود. در حالت یو شکل یا کابینتها روبری هم ساخته می شوند و یا اینکه بصورت ال ساخته می شود. ذهنیت خلاق متخصص، طول و عرض و شرایط آشپزخانه از جهت کارایی بهینه و نوع وسایلی که قرار است در آشپزخانه بکار رود همگی در سبک طراحی دخیل هستند.

با یک طرف کابینت :

وقتی آشپزخانه عرض مناسبی ندارد نباید از سه یا دو طرف کابینت استفاده کرد. این مدل پلان آشپزخانه معمولا با مشکل کمبود جای کابینت روبرو است. بنابراین تنها با خلاقیت استفاده بهینه از کوچکترین جاهای ممکن می توان، فضایی طراحی کرد که به هیچ عنوان بخاطر فضا از راحتی شما کاسته شود.

آشپزخانه کوچک مستطیلی

وقتی  فضای کار محدود می شود، انتخاب هم محدودتر است .در چنین شرایطی کابینت‌ها باید به نحوی طراحی و نصب شوند که استفاده حداکثری داشته باشند. در چنین فضاهایی هر چه کابینت‌ ساده‌تر باشد و رنگ روشن‌تر و براق‌تری داشته باشد، فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد. با انجام برخی تمهیدات می‌توانید کابینت‌های بهینه و جاداری داشته باشید.

آشپزخانه مستطیلی L شکل

اپن یا مدل جزیره ای در آشپزخانه هایی که عرض مناسبی دارند، کاربرد زیادی داشته و آنها را مدرن تر و کاراتر می کند. اگر عرض آشپزخانه کم باشد، از فکر کانتر یا جزیره بیخیال شوید. آشپزخانه‌های مدرن مربعی بزرگ ، قابلیت ها و شرایط بهتری برای جزیره دارند. اما چون تمرکز ما بر روی آشپزخانه های مستطیل شکل است، بسته به شرایط فضا برای این طراحی تصمیم گیری می کنیم.

آشپزخانه مستطیلی

رنگ آشپزخانه مستطیلی

چیدمان و رنگ کابینت و دیوارها بر اساس ابعاد و شکل مستطیلی آشپزخانه کاملا متغیر است. آشپزخانه‌ای که ارتفاع بلند و پنجره نور گیری دارد، برای انواع رنگهای مات و فانتزی بسیار مناسب است. چون ذاتا فضای آشپزخانه بازاست، برای کابینت های بالا و پایین آشپزخانه رنگهای مکمل می توان بکار برد. حتی می توان رنگ دیوار و واحدهای پایه را در یک طیف رنگی انتخاب کرد. اگر خانه نو نباشد عواملی چون محل لوله های آب، فاضلاب و گاز و همچنین محل پریزهای برق نیز بر طراحی نهایی تاثیر می گذارد.نوع رنگی که انتخاب می شود با طراحی عجین شده و تک تک این ایرادات را برطرف خواهد نمود. اما در صورتی که فضای آشپزخانه کوچک است، با رنگهای روشن می توان فضای آن را بزرگتر از آنچه هست نشان داد.

 

نورپردازی آشپزخانه مستطیلی

از تاثیر نور بر زیبایی هرچه بگوییم کم گفته ایم . با کمک نورپردازی مناسب می توان شکل آشپزخانه را به صورت بصری در سطح قابل قبولی کنترل کرده و آن را به نقطه کانونی منزل تبدیل کرد. هر چه نور بیشتری وارد آشپزخانه شود، فضا روشن‌تر و بازتر به نظر می‌رسد. برای این منظور می توان از نور مخفی در فضای مابین کابینت بالا و پایین استفاده کرد. از طرفی آشپزخانه مستطیلی برای لوستر بزرگی که که به اندازه کافی به پایین آویزان شده گزینه مناسبی است. با توجه به اینکه نورپردازی مدرن عمق بیشتری به فضاهای مورد نظر می بخشد ، شما می توانید نقاطی که دوست دارید بیشتر جلب نظر کند، با نور مناسبی برجسته تر کنید.

بازدیدها: 60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *