0

No products in the cart.

Return To Shop

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری چگونه است؟

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که ممکن است برای خریداران کاغذ دیواری در بازسازی منزل پیش آید، نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری است. امید است با مطالعه مطالب زیر تنها با انجام چند اندازه گیری و محاسبه ساده، تخمینات محاسبه‌ای شما دقیق‌تر و ماهرانه‌تر گردد.

اندازه گیری اولیه برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری:

  1. برای محاسبه لازم است ابتدا طول دیوار (ارتفاع) اندازه گیری شود. در اندازه گیری ارتفاع دیوار سقف کاذب و قرنیزها محاسبه نمی‌شود.
  2. تمام دیوارهایی که لازم است کاغذ دیواری شوند یکجا اندازه گیری شده و با هم جمع می شوند. برای دقیقتر شدن اندازه گیری، دیوارهایی که در و پنجره دارند را از متراژ کل کم کنید.
  3. هر کاغذ دیواری طول و عرض مختص خود را دارد. این طول و عرض متفاوت باعث شده که نحوه محاسبه تعداد رولهای کاغذ دیواری نیز متفاوت از دیگری باشد.

 اندازه رول های استاندارد کاغذ دیواری‌های موجود در بازار

  1.  عرض70 سانت در طول 10 متر
  2.  عرض 53 سانت در طول 10 متر
  3. عرض 106 سانت در طول 15.5 متر و یا 10 متر
  4.  عرض یک متر در طول 10 متر
  5. عرض 90 سانت در طول 12.5 متر
  6. عرض 90 سانت درطول 12.5 متر
  7. عرض 70 سانت در طول 8.5 متر
  8. عرض 64 سانتی متر در طول 10 متر

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

روش اول:

برای کاغذ دیواری هایی با عرض 50 یا  53سانت اگر ارتفاع دیوار زیر 3متر باشد، ابتدا مجموع طول دیوار هایی که قرار است کاغذ دیواری شود ( بدون در نظر گرفتن ارتفاع دیوار و درب و پنجره ) محاسبه کرده و در دو ضرب میکنیم. حاصل را تقسیم بر سه کرده و به سمت بالا گرد می کنیم.

تعدادرول کاغذ دیواری  =  مجموع طول دیوار ها × 2 ÷ 3

روش دوم:

برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری با عرض 106 سانت در صورتی که ارتفاع دیوار زیر 3 متر باشد به روش زیر عمل میکنیم.

 مجموع طول دیوار هایی که قرار است کاغذ دیواری شود را، تقسیم بر پنج کرده سپس حاصل را به سمت بالا گرد می کنیم.

تعداد رول  مورد نیاز =  مجموع طول دیوار ها  ÷ 5

فرمول محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری به صورت فوری

1- در یک محاسبه سر انگشتی بطور متوسط هر کاغذ دیواری نیم متر در ده متر تقریبا می تواند 1.59 متر طول دیوار را پوشش دهد. البته در صورتی که دیوارها در اندازه استاندارد 2.40  تا 3 متر باشند. به فرض مثال اگر بخواهیم مقدار رول را محاسبه کنیم، یک دیوار به طول 6متر نیاز به 4 رول کاغذ دیواری دارد .

2-  رول کاغذ دیواری عرض 70 سانتیمتر در طول10 متر می‌تواند تقریبا 2.10متر طول دیوار را پوشش دهد. البته همه این محاسبات مربوط به دیوارهای استاندارد می‌باشد. برای نمونه دیواری به طول 4متر نیاز به 2رول کاغذ دیواری دارد.

3-  اگر رول کاغذ دیواری به عرض یک متر در ده متر باشد، این اندازه کاغذ دیواری می تواند 3متر طول دیوار را پوشش دهد، که به فرض مثال دیواری به طول 6 متر 2 رول کاغذ دیواری نیاز دارد .

4-  هر رول کاغذ دیواری که به عرض 106سانتیمتر در 15متر است،  می‌تواند 5.30 متر طول دیوار را پوشش می‌دهد. یعنی دیواری به طول 10متر نیاز به2 رول کاغذ دیواری دارد.

نکته : زمانی که اعداد به دست آمده برای رول به شکل اعشارهستند، بهتر است عدد را رو به بالا گرد کرد و یا به عبارتی رند کرد.

محاسبه مساحت دیوار برای دست یافتن به تعداد رول کاغذ دیواری کره ای

در ابتدا برای محاسبه  دقیق لازم است، اندازه گیری استاندارد دیوارها، صورت گرفته باشد.به این صورت که عرض دیوار مورد نظر را اندازه بگیرید. این اندازه عرضها را با هم جمع کنید. سپس ارتفاع دیوار را در مجموع عرض ها ضرب کنید. این مقدار مساحت کل کاغذ دیواری مورد نیازتان است. در کاغذ دیواری های کره ای زمانی که مساحت کل را بر 16.5 متر تقسیم میکنیم، تعداد رول های کاغذ دیواری مورد نیاز محاسبه می شود. (مساحت هر رول کاغذ دیواری کره ای 16.5 متر مربع است.). معمولا  چون ارتفاع خانه های معمولی 2.7 الی 2.8 متر است، این نوع کاغذ دیواریها 5 برش می‌خورند. اما در کاغذ دیواریهایی که طرح دار هستند امکان دارد به خاطر انطباق، مقداری از این کاغذها ریخته شده و مقدار مصرف افزایش یابد.

محاسبه قیمت رول کاغذ دیواری

واحد اندازه گیری کاغذ دیواری رول است. نمی توان بر اساس قیمت هر رول متوجه شد که کاغذ دیواری گران است یا ارزان، بلکه بایستی قیمت هر متر را ملاک قرار دهید.  برای محاسبه قیمت کاغذ دیواری لازم است  قیمت هر رول را به مساحت کاغذ دیواری انتخاب شده  تقسیم نمایید.  یا به عبارت ساده تر، برای اینکه بدانید قیمت هر رول کاغذ دیواری عرض 64 چقدر است، باید قیمت آن رول را تقسیم بر عدد 6 کنید،. برای مثال کاغذ دیواری که دارای عرض53 سانتیمتر است و قیمت هر رول آن50 هزار تومان است، در واقع قیمت هر متر مربع آن معادل ده هزار تومان است. پس دقت کنید که برای محاسبه هزینه اجرای کاغذ دیواری قیمت هر رول کاغذ دیواری را  ملاک قرار ندهید و این طور برداشت نکنید که کاغذ دیواری های بالای 300 هزار تومان بسیار گران است، بلکه هوشمندانه تصمیم بگیرید.

سخن آخر:

شما عزیزان می‌توانید قبل از خرید کاغذ دیواری با استفاده از اطلاعات فوق، تعداد رول آن را تشخیص، و قیمت کلی کار را محاسبه نمایید. این محاسبه باعث می‌شود، در نصب کاغذ دیواری از یک طاقه کاغذ استفاده نمایید. بودن یک قطعه، هم زیباتر به نظرمیر‌سد و هم احتمال کنده شدن آنرا  کمتر می‌کند. استودیو معماری فراز با به اشتراک گذاشتن این مطالب آموزشی، کمک می‌کند به راحتی  بدون آنکه نیاز به نصاب کاغذ دیواری باشد، بهترین گزینه ها و نمونه های کار را دریافت کنید.

بازدیدها: 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *