0

No products in the cart.

Return To Shop

انواع دیوار پوش در بازسازی منزل

انواع دیوار پوش در بازسازی منزل

انتخاب دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه، راهرو منزل، اتاق نشیمن یا اتاق خواب از محبوبیت زیادی در میان افراد مختلف برخوردار است. در طراحی داخلی گاهی تنها یک دیوارپوش برای تزئین دیوار به کار می رود ویا گاها لازم است از دیوارپوش ضد آب و قابل شستشو استفاده شود. اما آنچه مسلم است، انتخاب انواع دیوار پوش در بازسازی منزل ، باید در تناسب با محیط صورت پذیرد. در این مقاله اشاره‌ای به چند مورد خواهیم داشت.

انواع دیوار پوش در بازسازی منزل

دیوارپوش چوبی

یکی از انواع دیوار پوش در باز سازی منزل دیوار پوش چوبی است که از تخته های چوبی پهن یا باریک بشکل افقی یا عمودی استفاده میشود. این نوع دیوارپوشها نیاز به زیر سازی ندارند و از مقاومت بالایی برخوردارند. برای حفظ محیط زیست امروزه ازچوبهای مصنوعی مانند ام دی اف یا نئو پان با روکش‌های مختلف استفاده می‌شود. مزیت دیوار پوش چوبی زیبایی و عایق بودن در برابر صدا و حرارت می باشد.

دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش‌های آلومینیومی از قطعات آلومینیوم کامپوزیت تشکیل شده‌اند. ضخامت این قطعات ۴ میلی‌متر می باشد. این نوع دیوارپوش در انواع تک رنگ، ترکیبی و طرح دار در دسترس می باشد. اگر سطح مورد نظر صاف و بدون هرگونه فرورفتگی و بیرون زدگی باشد، پانل‌های آلومینیومی توسط چسب به دیوار می چسبند. اما اگر سطح نیاز به زیرسازی داشته باشد، ابتدا با استفاده از پروفیل امگا شکل، عمل زیر سازی انجام گرفته و سپس نصب صورت میگیرد.

دیوارپوش فایبرگلاس

دیوارپوش فایبرگلاس از مواد غیر سمی کربنات، دولومیت، سیلیس و کوارتز تشکیل یافته است. مقاومت دیوارپوش‌های فایبر گلاس یا همان الیاف شیشه بسیار بالا است و چیزی در حدود 20 سال است. این متریال طبیعی نیازی به زیرسازی قبل از نصب نداشته و سطحی صاف و یکدست بر روی دیوار ایجاد می کند. دیوارپوش‌های فایبر گلاس ظاهری شبیه به تار و پود دارند و به هنگام اجرا با سرعت بالایی اجرا میشوند. دیوارپوش های فایبرگلاس از الیاف نسوز ساخته شده و غیر قابل اشتعال هستند و می توان آن ها را در انواع ساختمان ها با کاربری متفاوت نصب نمود.

دیوارپوش سنگی

اگر قصد دارید از سنگ در بازسازی منزل استفاده کنید بهتر است بدانید که این نوع بازسازی یک سبک روستایی به محیط می بخشد. سنگ‌ کاری دیوار در دوره‌های مربوط به قرن گذشته و اوایل قرن 2000 در اوج خود بوده است. امروزه در اجرای دیوار پوش سنگی بیشتر از سنگهای تزئینی چون آنتیک استفاده می‌شود. طبق اصول استاندارد معماری، در صورت استفاده از سنگ باید متریال‌های دکوری خود را متناسب انتخاب کنید. به طورمثال اگر از سنگ در محیط‌های صنعتی استفاده کرده باشید، در کنار آن آجر و فلز قرار دهید.

دیوارپوش چرمی:

اغلب از این نوع دیوارپوش در مکان‌های عمومی مانند لابی هتل، مجتمع تجاری، مسکونی و مهد کودک استفاده میشود. دیوارپوش چرمی دارای عایق بسیار مناسب در مقابل صدا و حرارت است. این نوع دیوارپوش‌ها دارای طرح‌های سه بعدی بسیار جذابی هستند. در نصب این نوع دیوارپوشها،  یا از چسب‌های صنعتی که روی سطح مورد نظر و هم پشت دیوارپوش زده شده، استفاده می شود. و یا اینکه بدون استفاده از چسب های صنعتی، چسب مخصوصی پشت آن‌ها تعبیه شده که تنها با کندن ورق محافظ می توان آن را به دیوار چسباند.

دیوارپوش آجری:

به جرات میتوان گفت که، بهترین نوع گرما بخش دهی به فضای داخلی را میتوانیم به این نوع دیوارپوش اختصاص دهیم. دیوارپوش آجری، قیمت کاملا مقرون به صرفه ای دارد. شما برای بازسازی منزل خود، در رنج قیمت متوسط، میتوانید از این نوع طرح استفاده کنید. عرض این دیوارپوش نسل جدید 20 سانت است و ضخامت آن در حدود 1 و نیم تا دو سانت می باشد. این نوع دیوار پوش هم در نمای داخل و هم درنمای بیرون کارایی دارد. با توجه به چسب درجه یک خود آجر، این دیوارپوش قابلیت چسب زدن دارد. همچین با پودر بند کشی  نیز میتوانید به راحتی این کار را بر روی دیوار مورد نظر خود نصب کنید.

بازدیدها: 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *