0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی خانه با کمترین هزینه

بازسازی خانه با کمترین هزینه

امروزه افراد به بازسازی خانه های قدیمی و فرسوده خود، بیشتر از گذشته اهمیت می دهند. بازسازی خانه های قدیمی، هزینه ای به مراتب کمتر از خرید یک خانه برای افراد را به دنبال خواهد داشت.‌ اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید ساختمان خود را کمی تغییر دهید، برای ایجاد تغییر در ساختمان خود، به بازسازی نیاز خواهید داشت. در ادامه همراه استودیو معماری فراز باشید تا شما را  با بازسازی خانه با کمترین هزینه آشنا سازیم.

مفهوم بازسازی

به مجموعه اقدامات ساختمانی که در آن شما می توانید یک ساختمان را مانند روز اول خود بسازید و کلیه مشکلات آن را رفع نمایید، بازسازی گفته می شود. ساختمان ها نیز مانند هر چیز دیگری پس از مدتی که از آن استفاده کردید، فرسوده می شوند یا ظاهر آن ها تغییر می کند. اصولاً در بازسازی ساختمان ها می توان از فضا به صورت بهینه استفاده کرد و کلیه فضاهای پرت آن را به حداقل رساند. بدون شک با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، بهترین راهی که می توان در یک ساختمان نوساز و زیبا زندگی کرد، بازسازی آن است.

اهمیت بازسازی

محیطی که افراد در آن زندگی می‌کنند که مسکونی و اداری باشد، باید محل مناسبی برای آرامش و آسایش آنها باشد. طبیعی است که پس از اینکه افراد در یک خانه یا آپارتمان زندگی کردند، فضای آن برای آن ها تکراری می شود. انسان ها تنوع طلبند و ذاتا جویای زیبایی هستند.‌ ممکن است افراد به دلایل مختلف مانند ساخت اتاق خواب های جداگانه برای فرزندان، رفع رطوبت و نم در بخش‌های مختلف خانه، تعمیرات انشعابات ساختمان، تعمیرات بخش های فرسوده و… نیاز به بازسازی را در ساختمان خود احساس کنند.

اما فرسودگی ساختمان علاوه بر اینکه می‌تواند رفاه ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است از نظر ایمنی نیز برای آن ها خطرناک باشد. زیرا ساختمان های فرسوده در برابر وقایع و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و… مستحکم نیستند. شما با بازسازی ساختمان خود می توانید استحکام آن را نیز افزایش دهید. اما بهتر است پیش از برنامه ریزی برای مقاوم سازی و افزایش ایمنی ساختمان، هزینه بازسازی آن را به صورت دقیق محاسبه کنید، تا دچار مشکل مالی نشوید.

اگر شما قصد ندارید بودجه زیادی را صرف بازسازی ساختمان خود کنید، بهتر است بازسازی را بر اساس اولویت بندی انجام دهید. در این صورت شما ابتدا بخش هایی که اهمیت بیشتری دارند را بازسازی می کنید و در صورت عدم توان مالی برای انجام بقیه اقدامات، خیال شما آسوده است که بخش های مهم را بازسازی کرده اید.

 بازسازی همان تعمییرات ساختمان است؟

اما بهتر است این موضوع را بدانید که بازسازی با تعمیرات تفاوت دارد. به طور کلی بازسازی تعمیرات وسیع تر است. به عنوان مثال ممکن است یک ساختمان با اقدامات مربوط به بازسازی به یک ساختمان زیبا و کاملاً مدرن تبدیل شود و با ظاهر اولیه آن تفاوت زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که شما باید بازسازی ساختمان خود را به افراد ماهر و حرفه ای بسپارید. زیرا این افراد با تجربه و مهارتی که دارند می توانند ساختمان های شما را به بهترین نحو بازسازی کند. در همین راستا شما می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و با مشاوران مجموعه ارتباط برقرار کنید.

بازسازی ساختمان های قدیمی

برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی مانند قیمت پایین خانه های قدیمی، یا موقعیت جغرافیایی خوب آن ها و… اقدام به خرید یک ساختمان قدیمی ساز می کنند. سپس به بازسازی آن خانه می پردازند. اما برخی از افراد تصور می‌کنند که ساختمان های مسکونی قدیمی غیرقابل سکونت و تغییر هستند. اما بهتر است بدانید این یک تصور کاملا نادرست است. در کلیه ساختمان ها پس از گذشت مدتی در برخی از بخش‌ های مختلف آن ها، مشکلاتی به وجود می ‌آید که می ‌تواند در عملکرد و زیبایی آن ها تاثیر بگذارد. در این صورت است که ساختمان نیاز به بازسازی دارد.

اما بازسازی خانه تنها مختص افرادی که تمایل دارند منازل خود را بروز و جدید کنند و آنها را شیک طراحی کنند، نیست. برخی از ساختمان های قدیمی چندسالی خالی از سکنه بوده اند، این عامل نیز موجب می‌شود تا ساختمان نیاز به بازسازی داشته باشد.

بازسازی خانه با کمترین هزینه

تخمین هزینه بازسازی خانه های قدیمی، یکی از مهمترین دغدغه ‌های افرادی است که قصد بازسازی خانه ساختمان های خود را دارند. شما در این مورد باید با افراد با تجربه و آگاه مشورت کنید. آن ها شما را راهنمایی می کند تا بتوانید به صورت بهینه به بازسازی خانه خود بپردازید و هزینه های کمتری را تقبل نمایید. اما به طور کلی تخمین قیمت نهایی بازسازی پس از اینکه شما سبک معماری و مصالح ساختمانی مدنظر خود را انتخاب کردید، مشخص می‌ شود.

این هزینه با توجه به متراژ و قدمت ساختمان شما محاسبه می گردد. اما هزینه بازسازی ساختمان به میزان انتظار و توقع شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که شما احتیاج به یک بازسازی فضا داشته باشید، هزینه آن کمتر خواهد شد. برخی از اقدامات که می‌ تواند در قیمت پایانی بازسازی تاثیر بگذارند، شامل موارد زیر می شود:

  • تعویض کفپوش های پارکت یا سرامیک به جای کفپوش های قدیمی
  • استفاده از کاغذ دیواری و نوع آن
  • عمر ساختمان
  • نوع و کیفیت متریال مد نظر
  • بازسازی سرویس بهداشتی
  • بازه زمانی تحویل پروژه
  • تغییر در نقشه ساختمان مانند تخریب دیوار ها و…
  • تعویض کابینت های جدید با کابینت های فرسوده قدیمی

سخن پایانی

بازسازی خانه یکی از اقداماتی است که می تواند محل زندگی یا محل کار شما را کاملاً دگرگون سازد. بهتر است بدانید شما می توانید با صرف هزینه کم تحولات شگرفی را در محیط پیرامون خود به وجود آورید و از آن لذت ببرید. حتی برخی از اقدامات پیش پا افتاده مانند رنگ درب پنجره، رنگ محیط داخلی ساختمان، استفاده از کاغذ دیواری در برخی از نقاط ساختمان و… می ‌تواند محیط مدنظر شما را متحول سازد. شما می توانید جهت بازسازی خانه با کمترین هزینه و نهایت سلیقه و کاملاً خلاقانه با شماره های درج شده در سایت استودیو معماری فراز تماس بگیرید.

 

بازدیدها: 33

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *