0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی دفتر کار به چه صورت است ؟

زمان زیادی از اغلب افراد در دفتر کار سپری می‌شود. بدین جهت محیط و فضای کار تاثیر بسیار زیادی بر روند و کیفیت کار ارائه شده دارد. یک دفتر کار با کاربرد مناسب می تواند بهینه ترین تاثیر را در نتیجه کار داشته باشد. چنانچه دفتر کار شما دارای فضای کسل ‌کننده یا فاقد امکانات مورد نیاز شما باشد، بازسازی آن هوشمندترین تصمیم پیش‌‌روی شما خواهد بود. جهت بازسازی دفتر کار با استودیو معماری فراز همگام شوید.

 

قدم اول مشخص کردن نوع بازسازی دفتر کار

بازسازی دفتر کار به دو نوع کلی و جزئی صورت میگیرد. به منظور بازدهی بیشتر، هر فرد باید ابتدا میزان تغییرات مورد نیاز خود را پس از شفاف کردن هدف خود از بازسازی مشخص کند. اگر قصد ایجاد تغییرات در نقشه‌ی سازه را دارید بازسازی شما از نوع کلی است. در حالی که بازسازی جزئی، تعمیر بخش‌های کوچکتر دفتر کار را شامل می شود. فراموش نکنید به منظور تعیین نوع بازسازی مورد نظر خود در محیط کار، باید به کاربرد فضا، دسترسی ارگان‌های داخلی به یکدیگر، مجوزهای ساخت و ساز و زمان صرف شده توجه داشته باشید.

 

قدم دوم هماهنگی با شرکت بازسازی دفتر کار

در این بخش بطور خلاصه در خصوص اصول سفارش، ثبت و پیگیری پروژه‌ی بازسازی دفترکار گام به گام توضیح خواهیم داد. پیمانکار پروژه فرد یا گروهی است که اجرای پروژه‌ی بازسازی را بر عهده دارد. در صورت تصمیم به همکاری با شرکت‌های خدماتی بازسازی، ابتدا محل مورد نظر باید توسط متخصصین شرکت بازدید شود و تمامی جزئیات، هزینه‌ها، شرایط و زمان مورد نیاز برای تحویل پروژه بطور دقیق در قرارداد  قید شود. در صورت عقد قرارداد، کلیه‌ی هزینه‌ها بطور روزانه باید به کارفرما گزارش شده و مطابق زمان‌بندی مد نظر پیش برده شوند. یک مهندس به نمایندگی از پیمانکار پروژه مسئولیت نظارت و کنترل امور را بر عهده خواهد داشت و در انتها در صورت تایید کیفیت پروژه‌ی نهایی از جانب کارفرما، کار تحویل داده خواهد شد. فراموش نکنید طبق قرارداد استاندارد، پس از تحویل پروژه نیز خدمات مورد نیاز برای اصلاح ایرادات باید تا زمان مشخص شده ارائه شوند.

 

نکاتی که قبل از بازسازی دفتر کار باید به آن‌ها توجه شود:

  • سعی کنید حتما با یک فرد متخصص مشورت کنید.
  • در انتخاب متریال مورد نظر خود استحکام، کیفیت و قابلیت نظافت آن‌ها را حتما مد نظر داشته باشید.
  • دکوراسیون داخلی و تهویه‌ی مناسب را بسیار جدی بگیرید؛ در صورت عدم رعایت استانداردهای مورد نیاز دکوراسیون داخلی، کیفیت و هماهنگی بافت درونی محیط به شدت افت میکند.
  • پنجره‌های اتاق کار باید دو جداره باشند تا صداهای بیرونی برای کارکنان مزاحمت ایجاد نکند.
  • اضافه کردن محیط استراحت یا تفریح کوچک، ایده‌ی خوبی به منظور افزایش کارایی کارکنان می‌باشد.
  • حتما از کارکرد درست سیستم‌های گرمایشی، الکتریکی و آب اطمینان حاصل کنید.
  • سرویس بهداشتی را تا حد امکان خارج و دور از اتاق کار قرار دهید.
  • هدف از بازسازی دفتر کار را مشخص کنید. دکوراسیون جدید، ارتباطات راحت‌تر، نیاز به تسهیلات سمعی-بصری، کنترل صدا، ارتقای امنیت محیط کار، رفت و آمد راحت‌تر، استفاده از تکنولوژی‌های روز و تطبیق محیط با استانداردهای مصرف انرژی همگی می‌توانند از جمله اهداف مورد نظر برای بازسازی جزئی محل کار به شمار آیند.
  • اگر سبک خاصی را مد نظر دارید، بهتر است با یک طراح درباره‌ی قابلیت اجرایی آن مشورت کنید.
  • سعی کنید فضا، متناسب با تعداد کارکنان و تعداد تردد مراجعه کنندگان طراحی شده باشد.
  • شرایط و ساعات کاری بازسازی محیط کار را بررسی کرده و با همسایگان در این خصوص صحبت کنید.
  • نورپردازی دفتر کار بسیار حائز اهمیت است و در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم ممکن است کارایی خود را به شدت از دست دهد.
  • حتما سعی کنید حدود ده درصد از کل بودجه‌ی مدنظر برای بازسازی دفتر کار را برای هزینه‌های خارج از برنامه ذخیره کنید. زیرا ممکن است مشکلات اساسی طی بازسازی ظاهر شوند.

هزینه بازسازی دفتر کار

هزینه‌ی بازسازی دفتر کار هیچ‌گاه بطور قطع و قبل از بازدید از محل مورد نظر قابل برآورد نمی‌باشد. تعداد نیروی کار، میزان فرسودگی و خرابی مکان، متریال مورد نیاز برای بازسازی، همگی در تعیین هزینه‌ی نهایی تاثیرگذارند. به منظور اطلاع از هزینه‌ها باید به مشاوران و شرکت‌های خدماتی این حوضه مراجعه کنید تا پس از بازدید از مکان مورد نظر، آن را بطور دقیق برای شما محاسبه کنند. استودیو معماری فراز با داشتن سالها تجربه در این زمینه آماده همکاری با شما عزیزان می باشد.

بازدیدها: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *