0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی فضاهای اداری کوچک

بازسازی فضاهای اداری کوچک

باید این فرهنگ را در جامعه پیاده سازیم که هیچ بازسازی ای هزینه اضافی نیست. بازسازی فضاهای اداری کوچک به دلیل اینکه یک فضای استاندارد بوجود می آورد از یک طرف بازده شغلی کارمندان را افزایش می دهد و از طرف دیگر در وقت و هزینه مراجعه کنندگان صرفه جویی میکند. بنابراین با یک رضایت دو طرفه همراه است.

هدف از بازسازی فضاهای اداری کوچک:

استحکام ساختمان اداری:

بناهای قدیمی به علت استهلاک از امنیت کافی برخوردار نیستند. بطوری که در مواجهه با بلایای طبیعی امکان نشست یا فروپاشی در آنها بسیار زیاد است. امروزه بسیاری از خسارتها توسط شرکتهای بیمه پشتیبانی میشود اما چنانچه مشکلی پیش بیاید و شرکت بیمه تشخیص دهد که خسارت ناشی از نبود ایمنی به خاطر عمر طولانی ساختمان بوده، هیچ پشتیبانی مالی یا مسئو لیتی را قبول نخواهند کرد. بنابراین تامین امنیت کارمندان و ارباب رجوع باید دراولویت برنامه های مدیریت قرار گیرد و در اولین قدم، بازسازی را با هدف افزایش استحکام ساختمان انجام  دهد.

بالا بردن کارایی از طریق سبکهای مدرن امروزی:

فضاهای  اداری کوچک به دلیل اینکه محدودیت فضا دارند باید با تدابیرکارشناسانه بهینه شوند. لذا با ایجاد هماهنگی با به روزترین سبک های طراحی، هم جلوه اداره جذاب میشود و هم از فضاهای مرده و بدون استفاده به نفع عموم، میتوان استفاده کرد.

بازسازی فضاهای اداری کوچک:

استفاده بهینه از فضا:

در بسیای از ادارات موجود در سطح ایران طراحی به سبک قدیمی صورت گرفته است. کارمندان هریک در یک اتاق مجزا به دور از دسترس مراجعه کننده مستقر شده اند. و یا با یک پیشخوان بزرگ کارمندان را از مراجعین جدا نموده اند. در بازسازی فضاهای اداری معمولا از پارتیشن های شیشه ای استفاده می شود. در این حالت هم فضای کافی در اختیار کارمندان قرار میگیرد و هم تعامل بین کارمندان و مدیریت و ارباب رجوع راحت تر صورت میگیرد. در نهایت با یک تغییر کوچک در جداسازی فضا، میتوان کارایی و بهره وری محیط را تا حد زیادی بالا برد.

باز سازی فضاهای اداری کوچک به سبک مدرن:

اکثر ادارات مهمی که ما درایران با آنها سرو کار داریم قدیمی اند، درحالی که دفاتر شرکتهای خصوصی امروزی، بسیار جذاب و دلنشین تر هستند. به محض ورود به ساختمانهای اداری گویی وارد فضای کاملا قدیمی میشویم تنها به این دلیل که ساخت  این سازه ها دردهه های گذشته بوده است. با باز سازی فضاهای اداری هم این حس از مراجعه کننده ساقط می شود و هم اینکه انسان متوجه پیشرفت تکنولوژی در فضای ادارات میشود. استفاده از نور طبیعی در کنار نورپردازی درست، می تواند بر روی بازدهی کارمندان تاثیر گذار باشد. پس فراموش نکنید که فضاهای اداری کوچک با نور پردازی مناسب، بزرگتر و بهتر دیده میشوند.

روانشناسی دکوراسیون:

پیاده سازی یک دکوراسیون مناسب که با ایده های روانشناختی طراحی شده باشد، تاثیر بسیار زیادی در راندمان شرکت دارد. حضور در یک فضای آرامش بخش و منظم هم حس مشارکت و تعامل بین افراد را بالا میبرد و هم باعث عملکرد مثبت کارمندان میشود. از طرفی استفاده از المان های زیبا و دلنشین بر روح و روان مراجعه کنندگان تاثیر گذاشته، و آنها را ازکلافگی منتظرماندن نجات میدهد.

بازسازی فضای اتاق مدیریت

از آنجایی که جلسات مهم در اتاق مدیریت برگزار می شود، طراحی مخصوصی برای این بخش از ضروریات است. یکی از دلایل اصلی باز سازی فضای اداری ایجاد فضای تاثیر گذار بر روی میهمانان در جلساتی است که، تصمیمات مهمی در آن اتخاذ می شود.

و در نهایت:

علاوه بر موارد فوق تاثیر رنگ در باز سازی فضاهای اداری کوچک  را دست کم نگیرید. همکاران با تجربه ما توشه ارزشمندی از به روزترین تغییرات مدرن در بازسازی مکانهای ارزشمند را با خود به همراه دارند. پس برای دریافت ایده های بهتر با تیم استودیو معماری فراز همراه باشید.

بازدیدها: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *