0

No products in the cart.

Return To Shop

بازسازی منزل برای عید نوروز

بازسازی منزل برای عید نوروز

بازسازی به منظور دوباره ساختن چیزی است  که خراب یا فرسوده شده است. بازسازی اماکن مسکونی جذابیت را برای ساکنین یا اعضای خانواده به ارمغان می آورد. لازم نیست که هزینه های آنچنانی متحمل شوید تا شاهد تحولات عظیم در زندگی خود شوید. در این مقاله ما سعی داریم ایده‌هایی به شما برای بازسازی منزل برای عید نوروز بدهیم  که با کم ترین هزینه به منزل دلخواه خود هم زمان با نوشدن سال برسید. همچنین با کوچک ترین ترفندهای موجود دکوراسیون منزلتان را هم زمان با تغییر طبیعت، تغییر دهید و یک محیط شاد و پر از زیبای را برای خود و خانواده خود فراهم سازید.

بازسازی منزل برای عید نوروز

شروع ماه اسفند برای همه ما، یادآور خانه تکانی‌های هیجانی و تغییر دکوراسیون های سالانه است. این ماه با همه ماه های سال متفاوت است. با نو شدن فصل حال و هوای خانه و محیط زندگی ما نیز تمیز، تازه و نو می‌شود. شاید به خاطر اینکه بوی نوروز به مشام مان می‌رسد و شاید هم به این خاطر است که بعد از یک سال طولانی در انتظار زنده شدن طبیعت و نوشدن محیط زندگی خود هستیم.  اما با مشکلات اقتصادی و خرج و مخارج های شب عید چگونه می‌توان تمام لوازم را تعویض کرد و حال هوایی بهاری را به خانه آورد؟ تنها کافی است چرخی در اینترنت بزنید تا با فرا گیری چند ترفند ساده در نوسازی و بازسازی منزل هوایی دوباره به منزل ببخشید.

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه سهم بزرگی در به چشم آمدن دکوراسیون منزل دارد. برای نوسازی فضای آشپزخانه می بایست  از روش های طراحی داخلی مدرن آشپزخانه استفاده کرد. در ماه اسفند بهترین خانه تکانی برای بانوان ایجاد تحول در آشپزخانه است. این روزها یکی از روش های اجرایی، روش مثلث کار می باشد. در این مثلث اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال راس های این مثلث هستند. البته این روش امکان دارد در آشپزخانه های کوچک به صورت خطی اجرا شود. فاصله موجود در فضا هم باید متناسب باشد. یعنی نه آن قدر کم که فضا را تنگ کند و نه آن قدر زیاد که رفت و آمد را طولانی کند.

پایین آوردن ارتفاع سقف سالن نشیمن

یک ایده جدید در بازسازی منازل، که مورد پسند تعدادی از افراد است، پایین آوردن سطح فضای نشیمن نسبت به بقیه قسمت‌های خانه است. در واقع اینکار باعث ایجاد فضای صمیمی تر شده و همچنین موجب میشود تا سالن نشیمن بسیار بزرگتر به نظر برسد . برای بازسازی منرل برای عید نوروز شما می توانید فضای نشیمن میهمانان را از فضای  بقیه خانه جدا کنید. این یک راه کار مقرون به صرفه و منحصر به فرد برای بازسازی منزل و ایجاد تحول چشمگیر در منزل است.

بالابردن کارایی فضای مرده راه پله :

اگر در فضای منزل شما راه پله وجود دارد شما به راحتی میتوانید از این فضای تلف شده به نفع رفاه خود استفاده کنید. میتوان آنجا را با اضافه کردن چند قفسه کتاب به یک کتابخانه کوچک تبدیل کرد یا به یک کمد طبقه دار برای جمع کردن کفش و لباس بیرون اختصاص داد.  یا این که یک باغچه کوچک پر از گل های رنگارنگ درآن ایجاد کرد. همچنین می توانید اگر فضای محدودی در اختیار دارید، یک اکواریوم کوچک در این محیط ایجاد کنید که  ظاهر شیک ولاکچری در فضای خانه ایجاد کند.

تغییر رنگ آمیزی

تغییر رنگ آمیزی بهترین فرصت برای ایجاد تغییرات فصلی در فضای منزل است. ترکیب های رنگی مختلف، به خانه حال و هوای متفاوتی می بخشد. البته باید فرصت کم تا نوروز را در نظر بگیرید و اگر امکان رنگ آمیزی کل پذیرایی برایتان محیا نیست، بهتر است یک دیوار نشیمن را انتخاب کنید و متناسب با مبلمان و یا فرش و کف سازی خانه رنگ مناسبی برای آن در نظر بگیرید. این یک دیوار به قدری بر روحیه شما تاثیر گذار است که نا خود آگاه حس و حال خانه جدید در یک سال جدید می کنید. بطور کلی برای ایجاد یک ظاهر بهتر، کنتراست رنگی بیشتری را در بازسازی دکوراسیون داخلی منزل خود اضافه کنید.

توجه به نورپردازی منزل

با استفاده از نور پردازی می‌توان نا خواسته نقاط کانونی جالبی ایجاد کرد. لوسترهای آویزی، هالوژن های جذاب، ال ای دی های سیمی مخفی زیر لبه‌های توکار، لامپهای هالوژنی چرخان که هرکدام بسته به محیط استفاده های متفاوتی دارند. اگر قصد نورپردازی در بالای میز کانتر و یا بالای میز غذاخوری  یا زیر کابینتهای آشپزخانه را دارید، حتما از لامپ های مناسب همان محل استفاده کنید. چرا که این تجهیزات جنبه بصری بالاتری دارند و تاثیر بسزایی در زیبایی خانه می‌گذارند. همچنین استفاده از متریال هایی مانند شیشه های بازیافتی، سنگ مرمرو گرانیت بازتاب بالایی در جلوه منزل می گذارد و درخشندگی خاصی به فضا می بخشد.

استفاده بهینه از قفسه‌ها یا شلف‌های دیواری:

شما به راحتی می‌توانید از فضای زیر تخت خواب‌ها و بالای کابینت‌ ها، زیر پنجره ها یا بالای کمد دیواریها  بهترین استفاده را بکنید و این قسمت ها را بدون استفاده رها نکنید. شما در این فضاها می‌توانید با تعبیه چند کشو، برخی لوازم ها را در آنجا جای دهید. این کار هم باعث مرتب دیده شدن خانه می شود و هم برای ایجاد رفاه در خانه های کوچک، ایده خیلی مناسبی به حساب می آید. از طرفی در خانه تکانی های عید آنچه بیشتر از هر چیز در منزل تغییر می کند، کنج کمدها و کشوهای پاک شده و برق انداخته است. شما با ایجاد  تعداد قفسه بیشتر ، تحول بزرگی در مرتب سازی اساسی منزل ایجاد می کنید.

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

درست است بازسازی و یا تعویض کاشی ها در حمام و سرویس بهداشتی بسیار اثر گذار است. ولی این راه  زمان بر و پر هزینه است. با توجه به این که یک ماه بیش تر با عید نوروز فاصل نداریم پس بهتر است به یک سرویس بهداشتی شیک با چند تغییر ساده بیاندیشید.  یکی از آن ها تعویض رو شویی یا استفاده از شلف‌های‌ مدرن است.  یا فضای بالای سرویس فرنگی جای مناسبی برای وسایل دکوری می تواند باشد. اگرفضای کافی در اختیار دارید می توانید ازکابینت های لاکچری و کاربردی استفاده نمایید. اما اگر فضا کوچک است بهتر است از ایده های خلاقانه کمک بگیرید. مثل استفاده از گیاهان آپارتمانی برای سرویس بهداشتی یا گیاهانی که در حمام در برابر رطوبت مقاوم هستند. این شگردها، حال و هوای شما را کاملا دگرگون و متحول خواهند کرد.

نتیجه گیری:

با فرا رسیدن عید نوروز و نوشدن طبیعت حتماً شما هم دوست ندارید دکوراسیون قدیمی و تکراری داشته باشید. اگر وسایل خانه‌تان تکراری است  ولی  کاملاً سالم و قابل استفاده هستند، می‌توانید با ایجاد تغییراتی کوچک، تنوع زیادی در محیط پیرامونتان ایجاد کنید.لازم نیست ساختمان را تخریب کنید.  بلکه به‌جای تخریب و خرید که هزینه زیادی در شب عید برای شما خواهد داشت به بازسازی منزل و لوازم آن بپردازد و از سلیقه و ایده‌های پیشنهادی ما الهام بگیرید.  امیدواریم با ایده‌های ارزان اما زیبایی که استودیو معماری فراز در این مقاله به شما ارائه داد، بتوانید با چیدمانی نو به استقبال عید نوروز بروید.

بازدیدها: 17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *