0

No products in the cart.

Return To Shop

با انتخاب نمای ساختمان درست قیمت منزل خود را چند برابر کنید

انتخاب نمای ساختمان

همانطور که گفتیم انتخاب نمای ساختمان اهمیت زیادی دارد زیرا نمای ساختمان عضو مؤثر بنای کامل شده بوده و به ‌نوعی شناسنامه بنا محسوب می‌شود. نمای ساختمان هویت ساختمان را نشان می‌دهد، به همین دلیل است که بسیاری از مکان های پر مخاطب و مهم مانند دانشگاه ها، هتل ها و شرکت های معتبر و برند، به منحصر به فرد بودن نمای ساختمان، حساسیت نشان می‌دهند. تاثیر نمای ساختمان در قیمت ساختمان نیز قابل توجه بوده و امتیاز قابلیت رقابت در بازار املاک را افزایش می‌دهد. در این مقاله نمونه هایی از نماها در بازسازی منزل را به شما معرفی خواهیم کرد تا مطابق با معیارهای خود به گزینه ایده‌ال برسید.

انتخاب نمای ساختمان

یکی از پر کاربردترین و بیشترین نماهایی که درزمان‌های گذشته برای نمای ساختمان‌ها  استفاده می‌شده آجر، کاشی و سنگ بوده که با پیشرفت مصالح امروزی این روزها کمتر مورد پسند نثل جدید برای ساختمانهای خیلی لوکس است.

نمای آجری

نمای آجری که در زمانهای گذشته استفاده می‌شد نحوه نصب درستی نداشت و بار سنگینی به سازه ساختمان وارد می‌کرد. این وزن سنگین در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشت. اما امروزه با روش‌های نصب و اجرای جدید برای نمای آجری، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمان‌ها بیشتر شده است.

نمای رومی

نمای رومی از سبکهای کلاسیک بوده و از مصالحی مثل سنگ مرمر و گرانیت و تراورتن استفاده می‌شود.از لحاظ قیمت از نماهای دیگر گرانتر هستند. این نماهای زیبا به دلیل قوس و ستون‌های تزئینی ای که در آن بکار برده میشود، از عظمت و شکوه بسیار جذابی برخوردار هستند. این نماها نیز به دلیل اتصالات غیر حرفه ای در هنگام اجرا، در زمان حوادث غیر مترقبه ، خطر آفرین هستند.

نمای سیمانی

این نماها با سیمان سفید کار میشوند ودر مقایسه با نماهای گران قیمت بعدی، از قیمت مناسبتری برخورداراست. نماهای سیمانی مقاومت بالایی دارند و سرعت بالای اجرای آن در کمترین زمان است.

نمای سرامیک

 از نمای سرامیک در مکان‌های شلوغ نمی‌توان استفاده کرد، چرا که به شدت نور را بازتاب می‌دهد و باعث اذیت دید اطرافیان می‌شود. جنس سرامیک طوری است که چسبندگی لازم را به مصالح ندارد، در نتیجه در شرایط آب و هوایی بد و تغییرات جوی و گرمی و سردی هوا، سرایمیکها از بدنه ساختمان جدا می‌شوند.

نمای نانو

برای انتخاب نمای ساختمان نمای نانو نیز گزینه دیگری هستند. نمای نانو یک پوشش کاملا نامرئی است که به حفظ سطوح مختلف نمای ساختمان کمک می‌کند. استفاده از پوشش نمای نانو بر روی ساختمان موجب می‌شود تا طول عمر ساختمان، افزایش یابد. همچنین این  نما کمک می‌کند تا ساختمان در برابر رطوبت و خسارات ناشی از آن ایمن باشد.

نمای کامپوزیت

 نمای کامپوزیت به علت فلزی بودن و نداشتن لایه عایق، انرژی را هدر می‌رود، لذا عایق صوت و گرما نیست.

جنس آن از نوع آلومینیوم با رنگ کوره است که ذرات معلق در هوا را جذب می‌کند.

به دلیل طرح‌ها و رنگهای متنوع از مناسبترین نماهای زیبا سازی ساختمان است.

سرعت اجرای آن بسیار بالاست و در مدت زمان کوتاهی به اجرا در می آید.
وزن کمی دارد و اجرای آن باعث بار اضافی برروی ساختمان نمی شود.

پلی اتیلن باعث شعله ور شدن می شوند، لذا این نوع نما جزء نماهای بدون مقاومت در برابر آتش سوزی است .
به دلیل ضخامت بسیار کم ورق آلومینیوم،  دوام و استقامت خوبی ندارد و با گذشت زمان، شکل اولیه خود را از دست می دهد.

مقرون به صرفه نیست، زیرا اجرای شاسی ، به کارگیری لایه میانی پلی اتیلنی و نصب ورق آلومینیوم، باعث بالا رفتن قیمت آن می شود

نمای شیشه ای

نمای شیشه ای عایق صوت و حرارت نیست.ولی سرعت نصب بالایی دارد.
دوام نمای شیشه ای به علت مقاومت کم در برابر ضربه وشرایط جوی کم می باشد.
تنوع طرح نماهای شیشه ای کم است .وبرای تمیزی لازم است هرچند وقت یکبار شستشو شود.
از ارزشهای بارز نمای شیشه ای این است که بار کمتری را به سازه ساختمان وارد میکند.

 نمای شیشه ای از تنوع رنگی خوبی برخوردار نیست و به همین دلیل قابل رقابت با دیگر نماهای نوین نمی باشد.
در حوادثی مانند زلزله امکان شکست و خرد شدن شیشه و ریزش آن وجود دارد.

کلام پایانی

استفاده از ایده های جذاب برای نمای بیرونی ساختمان می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی ساختمان داشته باشد. در کنار اجرای یک طراحی زیبا، نورپردازی نما نیز می تواند به زیبایی هرچه تمام‌تر نمای ساختمان کمک کند. استودیو معماری فراز به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید تصمیم بگیرید که چه نمایی به نوع ساختمان شما می آید.

بازدیدها: 27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *