0

No products in the cart.

Return To Shop

با بازسازی پشت بام جانی دیگر به بنا ببخشیم

بازسازی پشت بام

گذشت زمان و تغییرات جوی باعث فرسایش و ریزش ساختمان می‌شود. انسان هم برای اینکه در زمان و هزینه صرفه جویی کند بجای تعویض کل ساختمان، بازسازی و تعمیر را ترجیح می‌دهد. مرمت پشت بام برای حفظ و نگهداری بیش تر خانه از ضروریات است. با بازسازی پشت بام هم عمر مفید ساختمان بیشتر میشود و هم اینکه با فراهم کردن امنیت، ارامش و رفاه بیشتری به اهالی منزل اهدا میشود.

برای بازسازی پشت بام چه پیشنهادی داریم:

توجه به شرایط سازه ساختمان

بازسازی هر ساختمان باید با توجه به سازه آن باشد. در بازسازی پشت بام یک خانه ویلایی استحکام پشت بام باید بیشتر باشد تا امنیت سازه حفظ شود. در حالی که برای بازسازی پشت بام مجتمع های مسکونی، باید به فشار وارده بر روی دیوارهای ساختمان توجه بیشتری کرد.

صاف و هموار بودن سطح پشت بام

پشت بام با گذشت زمان تراز بودن خود را از دست میدهد. به دلایل مختلفی مثل آب ایستادگی دریک قسمت، ایجاد سوراخ یا درز در عایقکاری به دلیل اثابت اجسام نوک تیز یا سنگین به کف پشت بام، تماس مواد شوینده و ساییدگی آن در اثر شستشوی فرش و گالی و.. که باعث آسیب به ایزوگام میشود. در نتیجه نشت آب به داخل ساختمان باعث ناهمواری سطح بام میشود. پس لازم است قبل از بازسازی پشت بام، کاملا صاف و یکدست شود.

شرایط جوی محیط

   عمر پوشش‌های بامی تا حد زیادی به شرایط اقلیمی جو آن محیط وابسته است. در بازسازی پشت بام توجه کنید که مناطق معتدل نسبت به مناطق خشک و آفتابی مصالح و متریالهای خاص خود را دارند. مثلا در بازسازی مناطق بارانی باید از مصالح اصیل و باکیفیت در برابر بارندگی استفاده شود تا دیرتر دچار فرسودگی گردند.

عایق کاری استاندارد کف پشت بام

بعد از مرمت جاهای آسیب دیده سقف منزل و پشت بام، برای اینکه از بروز احتمالی ترک و چکه بر سقف منزل جلوگیری شود، لازم است پشت بام را با یک سری از سیستم های پوششی مرغوب عایق کاری انجام دهید. بطور معمول اکثر پشت بام ها ایزوگام میشوند اما امروزه با تغییر سبک زندگی تمایلات جوانان نیز متفاوت است. مثلا در زندگی شهری با ازدیاد برجها و آپارتمانهای سر به فلک کشیده، مردم ترجیح میدهند در بام های خود روف گاردن داشته باشند تا گه‌گدازی از آن به عنوان پارک استفاده نمایند. یا اهالی ساختمان برای دورهمی و شب نشینی نوع پوشش متفاوتی داشته باشند. در واقع باید روی پشت بام، از سنگ فرش های مقاوم نیز استفاده شود تا قابلیت شست و شو داشته و پوسیده هم نشوند. ذیلا به چند مورد از پوششها اشاره میکنیم.

معرفی چند سیستم پوششی در بازسازی پشت بام

  • پوشش اکریلیک

برای بازسازی پشت بام ازسیستم پوشش اکریلیک استفاده کنید چرا که قابلیت پوشانندگی کامل سقف را داشته و درزها را کامل پوشش می‌‌دهد. پوشش اکریلیک ضد آب بوده و از استحکام و طول عمربالایی برخوردار است. اکریلیک همچنین در برابر اشعه UV مقاوم است .

  • پوشش اسپری فوم پلی یورتان

سیستم های اسپری فوم یورتان از مقاومت بالایی نسبت به سایر سیستم های پوششی برخوردارند .ضد آب است. از تجمع آب جلوگیری میکند و مقاوم در برابر اشعه UV می باشد .پوشش فوق  روی بتن، چوب، آسفالت و فلز قابل اجرا می باشد. همچنین با گذشت زمان تغییر حالت نمی‌دهد .

  • پوشش سیلیکون

پوشش سیلیکون در برابر اشعه UV بسیار مقاوم هستند .به دلیل مرغوبیت طرفداران زیادی داشته و مورد استفاده در پشت بام خانه و عایقی مناسب برای بازسازی پشت بام ساختمان هستند.

سخن نهایی:

عدم آسیب به تجهیزات موجود روی پشت بام، طراحی مدرن روف گاردن، استفاده از حصار برای ایجاد امنیت بیشتر، استفاده از مصالح درجه یک برای تضمین عمر طولانی و مفید پشت بام از مواردی است که در باز سازی پشت بام باید به آنها توجه شود. استودیو معماری فراز ایده های نوینی از بازسازی پشت بام را، برای شما به همراه دارد.

بازدیدها: 65

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

بازسازی مطب

0
23 بهمن 1399