0

No products in the cart.

Return To Shop

با دکوراسیون محبوب جهان آشنا شوید

اینکه بتوان انگشت بر روی یک سبک خاص گذاشت و آن را محبوب عموم مردم جهان معرفی کرد، شعاری بیش نیست. اما چندین ایده دکوراسیون داخلی مورد تایید طراحان جهان وجود دارد که هر کدام می‌توانند در ساخت خانه رویایی محبوبتان، الهام بخش شما باشند.اگر دقیق شوید، مطمئناً یکی از آنها را متناسب با فضای دلخواهتان خواهید یافت. با استودیو معماری فرازهمراه شوید تا با تعدادی از دکوراسیون محبوب جهان آشنا شویم.

دکوراسیون مدرن به خانه هایی با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه گفته می‌شود. در این سبک همه المانها صاف، صیقلی، براق و شفاف هستند.

دکوراسیون امروزی

تفاوت اصلی سبک مدرن و امروزی در این است که سبک مدرن تفسیری از طراحی است که در قرن بیستم شروع شده است. در حالی که سبک امروزی پایبندی چندانی به سبک خاصی نداشته و در آن راحتی و خودمانی بودن بیشتر مورد توجه است.

 

سبک دکوراسون ساحلی

این سبک برگرفته از مناطق ساحلی آمریکا است که با پالت‌های رنگی خنثی و رنگهای آبی و سبز، مبلمان بژ، اتاق‌هایی پر از وسایل چوبی، دکورهایی الهام گرفته از دریا و پنجره‌های بزرگ  رو به ساحل عجین شده است.

 

دکوراسیون سنتی شرقی

این سبک نمایانگر سبک زندگی فروتنانه چین و ژاپن بوده  و به دور از تجملات مردمان این سرزمین‌ها است. میزها و صندلی‌های کوتاه و مربع شکل، تشک به جای تخت، درب‌ها و پنجره‌های کشویی و نقوش مینیاتوری ژاپنی همگی احساس نوستالژیک را تداعی می‌کنند. این سبک دکوراسیون،بسیار نزدیک به سبک دکوراسیون مدرن است.

سبک دکوراسیون هالیودی

در این سبک تمایل بسیاری به لوکس و باشکوه بودن وجود دارد. سرویس خوابهایی با شکوه و مخملی ، عتیقه‌جات گرانبها، مبلمان مجلل به رنگ‌های خیره کننده بنفش، قرمز و فیروزه‌ای، دیوارهای تیره با نورپردازی‌های زیاد که شما را به یاد سینمای هالیوود می اندازد.

دکوراسیون مدرن قرن بیستم

بازگشت به طراحی‌های اواسط دهه ۱۹۰۰ میلادی که حس نوستالژی را با ترکیبی از عناصر مینیمال و ساده در هم آمیخته است.

دکوراسیون مینیمال

واژه “مینیمال” به معنی سادگی و حذف تمام عناصر اضافی از محیط است. در سبک مینیمالیست پالت‌های رنگی استفاده شده معمولا خنثی بوده و هیچ یک از لوازم موجود نیز بیش از حد زرق و برق‌دار ندارند.

 

دکوراسیون اسکاندیناوی

این دکوراسیون تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است.  پالت تمام رنگی سفید ، ترکیب عناصری مانند چوب، پلاستیک‌های روشن و استیل، کفپوش‌های قطعه‌ای و نورپردازی طبیعی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی است.

 

دکوراسیون سنتی غربی

استفاده از المان‌های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل با تعداد زیاد لوازم تزئینی، چوب‌های تیره، پالت‌های رنگی پررنگ، مبلمان با پارچه‌های بافتنی یا مخمل و استفاده از خطوط منحنی که همگی ریشه در حساسیت‌های اروپایی دارد.

 

دکوراسیون سنتی خاورمیانه

دکوراسیون سنتی خاورمیانه یکی از منحصر به فردترین دکوراسیون‌ها است که بدون فرش و گلیم ایرانی کامل نمی شود. رنگ‌های گرم و تند، پشتی یا تخت با بالشتک‌های طرح سنتی،همراه با نقش‌های سنتی و اسلامی، اجزای مهم این سبک دکوراسیون هستند.

دکوراسیون انتقالی یا ترنزیشنال

پلی بین طراحی دکوراسیون سنتی و مدرن که یکی از سبک‌های محبوب در بین انواع سبک های دکوراسیون داخلی  است. سبکی که به نوعی یک تعادل بین سبک سنتی و مدرن را بوجود می‌آورد.

دکوراسیون صنعتی

از سبک‌های دوره انقلاب صنعتی اروپا و خانه‌های شهری قرن های 17 و  18میلادی اروپا است که حس ناتمام بودن طرح را به ما القا می‌کند. در این سبک با استفاده از جعبه‌های پرینت دار حس نوستالژیک باز شدن کارخانه‌های متعدد در اروپا برای ما تداعی می شود.

 

دکوراسیون روستیک

سبک روستایی معمولا با استفاده از عناصر طبیعی مانند چوب و سنگ، و ایجاد سبکی شبیه به سبک زندگی آرام روستایی، شناخته شده است. طراحی این فضا صادقانه و بی‌تکلف است. لوازمی چون فلز‌های زنگ زده و چوب‌های پوسیده ،طوری که بیننده تصور کند که با لوازمی قدمت‌دار و قدیمی سروکار دارد.

آیا دکوراسون هست که در تمام کشورهای جهان مقبول باشد

از آنجایی که ما هم کنجکاو بودیم ببینیم کدام دکوراسیونها جذابیت جهانی دارند، از چندین طراح داخلی در سرتاسر جهان خواستیم تا بزرگترین ترندهای داخلی کشورشان را به اشتراک بگذارند. از پالت‌های رنگی مات تا روشن، کاشی‌های هیدرولیک، تا فضاهایی که کانونی بودند. جالب اینکه واکنش‌ها از کشوری به کشوری دیگر، حتی از یک شهر به شهری دیگرمتفاوت بود. اما با وجود تمام تفاوت‌ها، از اینکه ببینید چندین روش در فرهنگهای متفاوت کماکان حفظ شده اند، شگفت‌زده خواهید شد. ما بخوبی فهمیدیم که وقتی صحبت از گرایش های طراحی داخلی به میان می آید، معلوم می شود که دنیای راحتی ما آدمها در نهایت دنیای کوچکی است.

 

دکوراسیون محبوب جهان کدام است ؟

مردم دوست دارند در عین شیک و براق بودن، فضایی صمیمی و خودمانی ایجاد کنند .در تحقیقات بعمل آمده بیشتر مردم تمایل داشتند.شیک زندگی کنند اما اصالت و ریشه های طبیعی و فرهنگ و اصالت خود را همزمان داشته باشند. برای همین است در یک سبک نئو کلاسیک تعبیری مدرن از سبک دکوراسیون کلاسیک  را با نوع مدرن در هم آمیختند. افراد ترجیح می دهند در فضای مینمال خود بنشینند اما وقتی کنار پنجره می شوند با سبک ساحلی روبرو شوند. از آنجایی که به دلیل ارتباطات جمعی گسترده، مردم بیش از گذشته با دنیا و سبکهای آن آشنا هستند. امروزه مردم ترجیح می دهند بر روی هر دیوار دنیایی جدید تجربه کنند.

 

کدام ایده طراحی محبوب جهان است؟

ایده های متفاوتی در دکوراسیون داخلی مورد تایید طراحان جهانی وجود دارد که هر کدام به تنهایی می توانند در ساخت خانه رویایی محبوبتان، الهام بخش شما باشند. برای نمونه در دفتر کاریا کنار قفسه کتاب، ایده یک چشم اندازی به جهان بسیار دلچسب است. چنین سبکی را می توان در اندازه های بزرگ یا کوچک، در ظاهر آنتیک یا سبک های مدرن متناسب با فضای شما پیاده کرد. کافی است با متخصصان یک مجموعه حرفه‌ای آشنا باشید و کار را به کاردان بسپارید.

 

تعادل بین طراحی و کارایی

یک طراحی زمانی ارزش دارد که علاوه بر زیبایی کارایی نیز داشته باشد. ممکن است سبکی مشاهده کنید که در نگاه اول هیجان انگیز باشد، اما با چند ماه زندگی در آن فضا ، همان طرح برای شما بیش از حد تکراری یا طاقت فرسا شود. برای دستیابی به تعادل بین فرم دکوراسیون و عملکرد غالب آن با چالشهای زیادی روبرو هستیم. صرف نظر از اینکه سبک دکوراسیون منزل شماچگونه است،  حتی پروژه های بزرگ و جزئیات کوچک به یک اندازه می توانند مهم باشند. مثلا از انتخاب مبلمان مناسب گرفته تا پیدا کردن پالت رنگی عالی که همگی مکمل یک هدف نهایی هستند. چون در نهایت ترکیب همه اینها در کنار هم است که کار ما را برای یافتن یک سبک دکوراسیون واحد جهانی هموار می کند.

 

در نهایت:

با متخصصان استودیو معماری فراز همراه شوید، تا بیشتر با ترندهای معروف جهان آشنا شوید. و همچین در زمنیه بازسازی منزل میتوانند کمک کنند

 

بازدیدها: 34

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *