0

No products in the cart.

Return To Shop

تاثیر آباژور در دکوراسیون

تاثیر آباژور در دکوراسیون

دهها مدل چیدمان با وسایل دکوری منزل می توان اجرا کرد که در حین راحتی زیبا ولاکچری باشد. اما اگر نورکافی نباشد اثر این چیدمان غیر ممکن خواهد بود. شما ممکن است برای روشنایی فضای منزل خود از انواع لوستر و چراغ خواب و آویز های تزیینی استفاده کنید. در حالی که استفاده از آباژور یکی از لذتبخش‌ترین‌ها برای چیدمان است. زیرا تاثیر آباژور در دکوراسیون خانه بسیار دیدنی بوده و برای روشنایی منزل جلوه و شکوه ویژه ای عطا می کند. برای اینکه منزل خود را همانند یک اثر هنری جلوه دهید، لازم است این بار به نورپردازی از منظر متفاوتی بنگرید. این وسایل یکی از لوازم روشنایی دکوراتیو در دکوراسیون داخلی به حساب می آیند که علاوه بر روشنایی، نقش موثری در سبک زندگی دارند. ما در این مقاله به کاربرد های آباژور در دکوراسیون منزل و انتخاب صحیح آن خواهیم پرداخت.

آباژور

آباژور ( Lampshade )،نوعی از چراغ های مورد استفاده در دکوراسیون می باشد که توسط یک کلاهک یا شید، لامپی را می پوشاند. نور ساطع شده از آباژور توسط کلاهکی که بر روی آن قرار داده شده است پخش می شود و جلوه ویژه ای را خلق می کند. با نورپردازی اصولی برروی دکوراسیون منزل می توان فضا را بزرگ تر، زیبا تر و تجملی تر نشان داد. با آباژو کلاسیک و مدرن در کنار چراغ های دیگر سعی می‌کنند دکوراسیون داخلی محفل خانه را گرمتر و صمیمی تر جلوه دهند.  تنها خرید آباژور مناسب برای پذیرایی یا اتاق خواب نمی تواند دکوراسیونش را بهتر کند. بلکه سنخیت آن با دیگر المانهای منزل، چیدمان آباژور در بهترین جای کاربردی، توجه به سبک منزل و میزان روشنایی آن بر زوایای مختلف از نکاتی است که باید به آن دقت شود.

انواع آباژور

استفاده از نورهای غیر مستقیم در خانه مانند استفاده از آباژور به رویایی شدن خانه کمک می کند. آباژورها شکل اندازه و مدلهای متنوع با پایه‌های متفاوت دارند. اینکه چه نوع آباژوری برای فضای منزل شما مناسب است. خود بسیار مهم است. آباژور ایستاده، آباژور پایه دار، آباژور رومیزی، آباژور کلاسیک، آباژور کنار سالنی و…هر یک بسته به مکان مورد استفاده طراحی متفاوتی دارند. در حالت کلی آباژورهای موجود در بازار سه گروهند.

  • آباژور ایستاده
  • آباژور پایه دار
  • آباژور رومیزی

هر کدام از این انواع برای مکان و دکورخاصی مناسب هستند. البته ناگفته نماند که  اشعه نورپردازی در انواع مختلف آباژورها متفاوت است. آباژورهای  ایستاده نور بیشتری در فضا پخش می‌کنند. اما به طور کلی فضا و مکانی که قرار است این وسیله در آن استفاده شود، تعیین می کند که کدام یک از انواع آباژورها مناسب دکوراسیون آن قسمت است. بطور کلی نورپردازی با آباژور ایستاده برای گوشه های خانه شکیل ترو مناسبتر است. آباژور های پایه داربرای مکانهایی خوب هستند که سقف اتاق و یا سالن کوتاه است. چون باعث می شوند سقف کمی بلند تر از حالت معمول نشان داده شود. اما از آباژورهای رومیزی بطور معمول در کنار تخت خواب استفاده می شود.

تاثیر آباژور در طراحی دکوراسیون داخلی

تاثیر آباژور در چیدمان و ایجاد بهترین دکوراسیون در خانه بسیار زیاد است. نمونه ای از آنها عبارتند از:

  • همیشه می توان بهترین لحظات را در خانه خلق کرد . با قرار دادن آباژور بر روی میز کنج اتاق نشیمن لحظات دلخوشی و راحتی فراهم می کنید. مثلا برای نوشیدن چای یا قهوه و یا خواندن کتاب چه چیزی بهتر از اینکه در کنار مبل آباژوری زیبا برای روشنایی داشته باشید.
  • ما ایرانیان همیشه عادت داریم بهترین وسایل دکوری را در سالن پذیرایی قرار دهیم تا هم جلو دید بوده و لذتبخش باشد و هم برای پذیرایی از میهمان، بهترین فضا را ایجاد کرده باشیم. قرار دادن آباژور برای چیدمان بهتر هال-پذیرایی منزل کمک می کند بخصوص وقتی که را همرنگ دیوارها، مبلمان و دیگر وسایل خانه انتخاب شده و هارمونی بیشتری به فضا بخشیده باشد.
  • قرار دادن آباژور در کنار پنجره و یا روبروی پنجره اتاق خواب یکی از بهترین حالتها برای ایجاد روشنایی شاعرانه شبها و بهترین قاب برای سلفی های خصوصی ایجاد شده است. این شکل از چیدمان برای مطالعات شبانه و ایجاد فضایی دوست داشتنی بسیارکمک کننده است.

انتخاب آباژور متناسب با دکوراسیون هر قسمت از خانه

سبک واندازه و مدل آباژور با توجه به اینکه درکدام قسمت منزل قرار است استفاده شود، اتاق نشیمن، اتاق خواب، ورودی و یا هر فضای دیگر، متفاوت است .

انتخاب آباژور برای اتاق خواب

آباژورهایی که پایه کوتاهی دارند و ساده هستند برای اتاق خواب مناسب ترمی باشند. اگر رنگ آباژور با رنگ اتاق یا کاغذ دیواری، هماهنگ باشد و یا با رنگ تخت و یا تابلو ست شود، زیبایی آن دو چندان می شود .در انتخاب ارتفاع پایه آباژور دقت کنید که باعث آزار چشم شما در هنگام استراحت نشود.

انتخاب آباژور برای نشیمن و یا سالن پذیرایی

هردو نوع آباژورهای پایه کوتاه و آباژورهای پایه بلند می توانند برای پذیرایی، بسته به دیگر وسایل موجود در آن مناسب باشند. اینجا هم ست کردن رنگ آباژور با رنگ کاغذ دیواری، رنگ پرده و رنگ تابلو هماهنگی هارمونی خیلی جالبی در فضا ایجاد می کند. بهتر است  آباژورها را در کنج خانه و روی میز عسلی، یا روی کنسول بدور از شلوغی قرار دهید که نور ساتع شده از آن بر روی وسایل اطراف زیبایی فضا را دو چندان کند نه اینکه فضا را شلوغ‌تر نماید. جنس، رنگ و فرم آباژور هم باید متناسب با جنس مبلمان و رنگ آمیزی سالن پذیرایی باشد. آباژور پایه ی بلند منحنی شکل برای بعضی از سالنهای پذیرایی مناسب‌تر است. پایین بودن سر این آباژور باعث می شود تا نور به خوبی به سمت پایین پخش شود و برای زمانی که کتابی قرار است مطالعه کنید کارایی بهتری داشته باشد.

انتخاب آباژور برای اتاق کودک

در انتخاب آباژور برای اتاق کودک بیش از هر چیز به ایمنی و سلامتی کودک بها دهید و دور آباژورهای شیشه ای یا فلزی را خط بکشید. تاثیر آباژور در دکوراسیون اتاق کودک خود را بیشتر نشان خواهد داد زمانی که از آباژورهای چوبی و تلقی و رنگ های شاد استفاده می‌کنید. سیستم سیم کشی را دور از دسترسی به لامپ و اتصالات آباژور قرار دهید.

انتخاب آباژور برای فضاهای کوچک

برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق نشیمن یا هر فضایی که مد نظرتان است، می توانید از چند آباژور استفاده کنید و آنها را در جلو آینه قرار دهید که فضای موجود را بزرگتر از حالت عادی نشان دهد. با این ترفند دراتاقهای کوچکی که احساس تاریکی و یکنواختی  داشتید حال و هوای جدید و شادتری ایجاد می کنید.

انتخاب آباژور برای دکوراسیون فضای باز

برای بالکن ، تراس و فضای باز خانه تان هنگام انتخاب آباژور می توانید به سراغ مدل هایی بروید که با باطری خورشیدی کار می کنند. حتی در ویلا باغهای خود می توانید همزمان با چراغ چمنی خورشیدی که برای فضای بیرون منزل استفاده می کنید، آباژورهای سلولزی انتخاب نمایید که انرژی لازم برای روشنایی شبانه را در طول روز در خود ذخیره کنند.

کلام آخر

اگر می خواهید نگاهی به آباژورهای منحصر به فرد دیگری نیز بیاندازید و از تصاویر و الگوهای رنگارنگ الهام بگیرید، با استودیو معماری فراز همراه باشید. جهت مشاوره رایگان درباره طراحی و تامین‌ کننده انواع پروژه های نورپردازی با همکاران ما تماس حاصل فرمایید .

بازدیدها: 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *