0

No products in the cart.

Return To Shop

تزئین ستون ها در دکوراسیون

تزئین ستون ها در دکوراسیون

برای تزیین ستون در دکوراسیون منزل به سبک منزل توجه کنید. آیا ستونهای منزل شما سبک خاص خود را دارند. اصلا تزئین ستون ها در دکوراسیون چه تاثیری دارد. بدون شک اگر این بار به هماهنگی مبلمان ، کاغذ­دیواری­ ، گچبری ­های سقف یا کاغذدیواری های طرح دار دیوارتان، از دید دیگری نگاه کنید متوجه تاثیر دکورا سیون خواهید شد. اگر چرخی در اینترنت بزنید با ایده گرفتن از طرحهای پیشنهادی به فکر تغییر دکوراسیون خواهید افتاد. پس با ما باشید تا تجربیات خود را به شما در میان بگذاریم.

چند ایده طلایی برای تزئین ستون ها در دکوراسیون

ستون‌هایی که وسط پذیرایی هستند دید خانه را مختل می کنند. این ستون ها جلوه زیبایی ندارند پس لازم است ایده‌هایی برای تزئین و پوشاندن ستون داشته باشیم. برخی از ستون ها اصلی هستند و تعدادی دیگرستون های تزیینی می باشند. ستون‌های باربر به هیچ وجه قابل حذف و جابجایی نمی باشند در حالی که ستون های تزیینی برای ایجاد دکوراسیون داخلی استفاده شده و به ستون‌های  دکوراتیو معروف شده اند. نمونه‌هایی از ایده های پیشنهادی عبارتند از:

تزیین ستون‌ها با گیاهان

گل و گیاه همیشه از گذشته تا به امروز در میزان خلوص انرژی و حس و حال بکر بودن، حرف اول را زده اند. شما می توانید ستون هایی که در وسط منزل قرار دارد را به دیوار سبز منزل تبدیل کنید. با این طراحی طراوت و شادابی را برای دکوراسیون داخلی منزل تان فراهم می سازید.

تزیین ستون‌ها با کاشی

در دکوراسیونهای ما ایرانیان کاشی های استخری از انواع کاشی های مناسب برای تزیین ستون ها به شمار می روند. با این کاشی ها می توان طرحهای بسیار جالب و دیدنی بر روی ستون ایجاد کرد. بطوری که ستونی که تا دیروز باعث آزار ما می شد، امروز به کانونی ترین بخش منزل تبدیل شود و بیش از هر چیز تاثیر زیبای خود را نمایان می‌کند.

 تزیین ستون‌ها با کناف

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی است که دارای انعطاف پذیری و استحکام بالایی می باشد. این متریال هم روش دیگری برای تزئین ستون‌‌ها می باشد .استفاده از کناف جذابیت زیادی به دکوراسیون داخلی بخشیده  و باعث ایجاد تغییرات مثبت در دیزاین داخلی منزل می‌شود. ترکیب کناف با سر ستونهای تجملی جلوه قشنگ وزیبایی به پذیرایی می‌دهد.

تزئین ستون‌ها با  نورپردازی

شما می توانید از ستون ها برای آویزان کردن نور تزیینی به فضا استفاده کنید. دیوارکوب های برقی و یا انواعی که مانند ساعت با باتری بی سیم کار میکنند، نمونه‌ هایی هستند که در داخل ستون ایجاد نور می کنند. این تابلوها بدون نیاز به سیم کشی پیچیده قابل نصب بوده و در نورپردازی تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون داخلی می گذارند. همچنین شما می توانید سطح ستون ها را به کمک نور مخفی  یا نورهای مستقیم نورپردازی نمایید و از این طریق باعث شوید تا ارتفاع منزل بلندتر از حالت معمول به نظر برسد.

تزیین ستون‌ها با رنگ آمیزی

یکی از ساده ترین و تاثیر گذارترین روش‌ها برای تزیین ستون ها استفاده از رنگ های ساختمانی است. اگر دیوارهای منزل شما کاغذ دیواری است شما می توانید ستونهای منزل را از رنگهای بین کاغذ دیواری انتخاب کنید و هارمونی خاصی بین دیوار و ستون ایجاد کنید. برای رنگ آمیزی ستون بهتر است از رنگ های روغن و اکریلیک استفاده شود.

تزیین  ستون‌ها با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری از انواع متریال هایی است که از دیر باز تا به امروز مورد استفاده بوده و امروزه با طراحی طرحها و نگارهای جدید جلوه مدرنی به خود گرفته است . شما برای تزیین ستون به کمک کاغذ دیواری می توانید از انواع طرح های سه بعدی امروزی و پوستری و یا کاغذ دیواریهای ساده استفاده نمایید.

تزئین ستون‌ها با حفاظ چوبی

ستون‌های چوبی نمادی از فضای جنگل  را یاد آور می شوند.  برای حفاظت از این نوع ستونها باید خیلی محتاطانه عمل کنید. چرا که ستون چوبی همان‌قدر که زیبا هستند، حساس هم هستند. شما می‌توانید با چند تکه چوبی که از دل طبیعت گرفته‌اید گوشه ای از طراوت آنتیک را به منزل خود هدیه دهید. با کم‌ترین هزینه  بیشترین انرژی را از جهان طبیعت دریافت کنید.

تزیین ستون‌ها با دیوارکوب

این تکنیک یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین روش ها برای تزیین ستون است. با این تفاوت که دیوارکوبها و تزیینات امروز با گذشته، زمین تا آسمان متفاوت شده و این مدل پوشاندن ستون می تواند در دکوراسیون های مدرن و کلاسیک  جلوه منحصر بفردی ایجاد کند.

تزیین ستون‌ها با سنگ‌های طبیعی و آنتیک

ترفند دکوراتیو دیگر، که برای  دکوراسیون می توانید به کار ببرید، پوشاندن آن ها با سنگ های طبیعی و آنتیک است. سنگ های طبیعی و آنتیک فضای داخلی منزل را گرم و دلنشین می‌کند. جلوه خیره کننده سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل غیر قابل انکار است.

پیشنهاد استودیو معماری فراز برای تزیین ستونها

  • برای ستون­های منزل خود رنگی مناسب و روانشناسانه انتخاب کنید.
  • درباره استفاده از آینه ها فکر کنید!آینه ها فضا را مجلل و با شکوه می کنند.
  • از دکوراسیون منزلتان پیروی کنید!سبک سنتی یا مدرن را بر روی ستونهای منزلتان اجرا کنید.
  • برای نورپردازی ستونها ایده های مناسبی در اینترنت پیشنها د شده که می توانید از آنها بهره ببرید.
  • تزیین ستون وسط خانه به وسیله گیاهان باعث می شود وسط منزل باغچه ای واقعی برای خود داشته باشیم.
  • یکی از ایده ها برای کارایی بهتر، تزیین ستون وسط خانه با قفسه یا کتابخانه است.
  • ایجاد کنسول برای تزیین ستون، راه دیگری برای استفاده بهینه از فضا است.
  • حتی می توان ستون های وسط خانه را به کابینت تبدیل کرد.
  • شما می توانید برای استفاده بهینه تلویزیون را به ستون متصل کنید.
  • تزیین ستون وسطخانه به وسیله کاشی استخری در بسیاری از خانه ها جو منزل را متحول می کند.
  • تزیین ستون با آجر بسته به دیگر المانهای منزل دکوراسیون داخلی را صفا می دهد.
  • تزیین ستون با گابیون یا مجسمه پشنهاد بعدی ما برای شما عزیزان است.
  • تزیینات هنرمندانه ستون با عکسهای یادگاری دیوار خاطره برای شما می سازد.
  • تزیین ستون با متریال استیل، چوب های حکاکی شده، سنگهای تراش خورده، چوبهای طبیعی یا طناب پیچ هر کدام به نوعی اگر با فضای خانه سنخیت داشته باشند زیبایی خانه را صد چندان می کنند.

سخن پایانی

بسیاری از طراحان درگیر جزئیات زیبایی ظاهری و داشتن فضاهای بزرگ منزل می شوند و از حس تجمل بخشیدن به فضا غافل می مانند. در یک فضای بزرگ همچون سالن پذیرایی، ممکن است به ناچار یک یا چند ستون باربر در وسط پذیرایی کار گذاشته شده باشد. اگر چه داشتن یک ستون در مرکز فضای اصلی  اصلا جذاب نیست .اما نمی‌توان به خاطر امنیت خانه، از ساخت آن صرف نظر کرد. وجود ستون در مرکزیت اصلی خانه احساس بزرگ بودن فضا را از بین می‌برد. اما نگران نباشید با ایده‌های خلاقانه ای که  استودیو معماری فراز در اختیار شما قرار می دهد، می‌توانید ظاهر یک ستون کسل‌کننده بتنی یا گچی را بسیار جذاب وخلاقانه با کارایی بالا طراحی کنید. با توجه به فضا، سبک و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، تزئین ستون‌ها در دکوراسیون منزل را به جهت داشتن زندگی بهتر در برنامه ریزی  آتی خود قرار دهید.

بازدیدها: 19

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *