0

No products in the cart.

Return To Shop

تعویض ستون در بازسازی منازل

تعویض ستون در بازسازی منازل

بازسازی منزل یکی از مهمترین شاخه‌های مهندسی و معماری بوده که به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. هر ساختمان و بنا عمر مفید مخصوص به خود را دارد و در گذر زمان نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. عامل اصلی و مهمی که در بازسازی منزل نقش کلیدی را ایفا می‌کند ستون و دیوارهای خانه هستند.در این مطلب ، نکاتی را در مورد تعویض ستون در بازسازی منازل مرور خواهیم کرد.

گاهی اوقات تنها به دلیل نامناسب بودن ستون در خانه و یا جای‌گیری زیادی که در وسط حال یا اتاق دارد افراد به دنبال بازسازی و ترمیم خانه خود هستند تا به زیباترین شکل ممکن اقدام به بازسازی منزل خود کنند. نقش کلیدی و مهم تعویض ستون خانه را در بازسازی نباید فراموش نمود و تعویض ستون باید اصولی و مهندسی شده انجام شود. چه بسا در پی یک اشتباه و اندازه گیری نادرست تمام ساختمان یا برچ چند مرتبه فرو بریزد و خسارات جبران ناپذیری را برای مالک و مستاجران ایجاد کند.

جابه جایی ستون در منزل

اولین چیزی که در جابه‌جایی ستون منزل باید در نظر داشته باشیم تهیه یک نقشه اصولی و درست است تا متناسب با آن وارد عمل شویم. در صورت عدم آشنایی با این پروژه بهتر است از یک تیم متخصص و مهندسی در این باره کمک بگیریم تا خسارات ناشی از این مقوله را به صفر برسانیم. از آنجا که بودن ستون در منزل الزامی بوده و به نوعی بار و فشار تمامی فونداسیون منزل و طبقات بالایی را بر عهده دارد باید در مکان مناسبی قرار بگیرد. قبل از آنکه اقدام به تخریب و جای‌گزینی ستون جدید کنیم بهتر است بهترین مکان را برای آن انتخاب کنیم تا هم دید خوبی داشته باشد و هم بتواند فشار و وزن بالایی که برروی آن حاکم است را به خوبی متحمل شود. معمولا ستون‌ها در داخل دیوارها و کمد دیواری گنجانده می‌شوند تا فضای اضافی در داخل خانه یا حال و پذیرایی ایجاد نکند اما در برخی از مواقع به بدترین شکل ممکن به دلیل اشتباه در نقشه کشی در خانه ظهور پیدا می‌کند.

تعویض ستون در بازسازی منازل چگونه انجام می شود؟

ستون‌ها در واقع ریشه و بن هر ساختمان محسوب می‌شوند که به بهترین شکل ممکن موجب مقاومت ساختمان در برابر حوادث‌های مختلف مثل سیل و زلزله می‌شوند. اما در برخی مواقع لازم است که این ستون‌ها جابه‌جا گردند در این صورت باید دانست که کدام ستون قابل جابه‌جایی است؟

قبل از هر اقدامی باید بدانیم کدامین ستون بار ساختمان را بر دوش دارد اغلب ستون‌های که در کنار راه‌پله‌ها یا در کنار پنجره قرار دارند سهم زیادی در مقاومت ملک دارند و صدمه زدن به آنها می‌تواند تمامی ساختمان را فرو بپاشد. گاهی می‌توان ستون‌های داخلی را جا به جا کرد اما با مشورت یک تیم مخصوص و مهندسی این کار امکان‌پذیر است. البته قابل ذکر است که برخی از ستون‌ها بتی و برخی از آنها از آهنی هستند که هر کدام از آنها مقوله متفاوتی بوده و نیاز به یک دید تخصصی دارند اما به طور کلی ستون آهنی را آسان‌تر می‌توان تعویض یا جابه‌جا نمود.

نقش ستون‌ها در بازسازی منزل

امروزه به دلیل هزینه‌های زیادی که احداث یک ملک و ساختمان دارد مردم رو به بازسازی منازل قدیمی خود کرده چون با هزینه معقول‌تری می‌توانند اقدام به بازسازی منزل خود کنند. در بازسازی یک منزل عوامل زیادی نقش دارند مانند سفیدکاری، رنگ کاری، تعویض درب و پنجره و .. اما در این میان نقش ستون‌ها در بازسازی منزل از همه پررنگ‌تر است. از آنجا که وظیفه اصلی حفظ ساختمان و امنیت ساکنین بر روی ستون‌ها است باید به طور ویژه به آن پرداخت. برای آنکه بتوانیم نقش اصلی ستون را بهتر شرح دهیم چند عامل اصلی را بیان می‌کنیم.

  • ستون‌ها نقش زیادی در زیبایی و دکوراسیون منزل دارد و بر روی قیمت یک واخد مسکونی یا تجاری نیز اثر گذار خواهد بود. حتی اگر ستون خانه در بدترین نقاط ساختمان واقع شده باشد با کمی سلیقه و ذوق می‌توان آن را به یک گلخانه، ویترین، جا تلویزیونی، دکور مجسمه یا گلدان و..تبدیل نمود.
  • ستون در استقامت منزل نقش اساسی دارد و برای ایجاد این مقاومت بهتر است آن را در نقاطی که بار زیادی وجود دارد مانند راه‌پله‌ها یا در زیر سقف پذیرایی با متراژهای بالا قرار داد. اما برای این کار بهتر است ستون را به صورت سنتی یا مدرن با گچبری یا آینه کاری مزین نمود.

بازدیدها: 567

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *