0

No products in the cart.

Return To Shop

در بازسازی منزل کجا صرفه جویی کنیم ، کجا نه ؟؟

مزایای بازسازی منزل

شاید برای بازسازی از خود بپرسید کجای کار می توانم صرفه جویی کنم. یا اینکه این صرفه جویی امنیت ساختمان را دچار اختلال می کند یانه. جایی که می توانید در هزینه بازسازی منزل تجدید نظر کنید تا حد زیادی به محدوده پروژه و بودجه شما بستگی دارد. با انجام برخی از کارها، از جمله  خرید مصالح ساختمانی، بکارگیری نیروی کار یا جستجوی تخفیف در معاملات می توانید در پول خود صرفه‌جویی کنید. البته این بدین منظور نیست که از کیفیت مواد و نیروی کار مورد استفاده خود کم کنید. زیرا این امر می تواند تأثیر قابل توجهی بر هزینه دوباره کاری  شما داشته باشد. حواستان باشد که در کارهای برقی و لوله کشی صرفه جویی نکنید. زیرا این حوزه ها نیاز به دانش و تجربه تخصصی دارند و در صورت انجام نادرست می‌توانند خطرناک باشند. برای آشنایی بیشتر با موارد دیگر در ادامه همراه ما باشید.

 

در بازسازی منزل کجا صرفه جویی کنیم ؟

 

ابتدا بودجه بازسازی را مشخص کنید

باید مشخص کنید چه مقدار بودجه و زمان برای بازسازی خانه می خواهید صرف کنید. معلوم کنید که این هزینه قرار است بصورت یکجا یا به صورت دوره‌ای و یا ترکیبی به بازسازی تزریق شود یا خیر. بسته به نوع بودجه، برنامه بازسازی متفاوت خواهد بود. اما رعایت یک سری نکات می‌تواند به صرفه جویی هزینه کمک کند.

از بعضی از مصالح دوباره استفاده کنید.

استفاده مجدد از نخاله های به درد بخورهزینه خرید را حذف و هزینه جمع آوری زباله ها را کم میکند. مثلا بعضی از آجرها و تیغه های قدیمی قابلیت استفاده مجدد دارند.

اولویت با پیمانکار است اما اگر توان انجام کاری را دارید خودتان انجام دهید.

تعدادی از کارفرمایان خود قادر به بازسازی بخشهایی از خانه هستند. اگر احساس می کنید می توانید رنگ آمیزی یا نقاشی کنید یا  کاشی های شکسته را ترمیم کنید. این کار مقداری از هزینه ها را در جاهای مختلف سرشکن کرده و برای سایر بخش‌ها  باعث ذخیره هزینه می شود.

خرید مواد اولیه قبل از شروع بازسازی باعث صرفه جویی می شود

اینکار نه تنها باعث کاهش هزینه می شود . در زمان بازسازی هم سرعت ایجاد می کند. به این صورت نیاز نیست زمانی صرف خریداری مصالح شود. البته بهتر است خرید مواد اولیه با مشورت پیمانکار باشد و در این مدت فضای کافی برای نگهداری مصالح در اختیار داشته باشید.

برای بعضی از بخش ها اجناس دسته دوم استفاده کنید.

برخی از مواقع در بازسازی اجناس دست دوم می توانند بجای کالای نواستفاده شوند و هزینه خرید دوباره را کاهش دهند. البته باید توجه داشته باشید که استهلاک آن اجناس باعث بروز مشکل در آینده نشود.مثل جدولهای کنار باغچه در صورتی که شکستگی نداشته باشند. یا کاشی های سالم در زیر زمین که نو بودنشان زیاد اساسی نیست.

 

در بازسازی منزل کجا صرفه جویی نکنیم ؟

حواستان به سیستم لوله کشی و برق کشیو گاز کشی منزل باشد!

سیستم گاز کشی، لوله کشی و برق کشی  خانه‌های قدیمی  خیلی حساس بوده و به راحتی آسیب می‌بینند. بهتر است به فکر تعویض این موارد باشید اما برای خانه های با عمر کم، تخریب نادرست می‌تواند آسیب رسان باشد. حتما با نظر کارشناس اقدام به کاری در این مورد کنید.

پولت را هزینه برند نکن!

اگر چه اجناس برند باکیفیتند اما این دلیل نمی شود صرف برند بودن مصالح از اجناس با کیفیت دیگر غافل شودید. شما می توانید بجای اینکه پول برند پرداخت کنید, اجناس  باکیفیت و غیربرند پیدا کنید که از لحاظ کیفیت با برند مشهور همان جنس برابری کنند!

در انتخاب جنس با کیفیت صرفه جویی نکنید.

کارکرد جنس با کیفیت خیلی بیشتر از جنس بی کیفیت است.  مصالح با کیفیت در طول مدت زمان استفاده هزینه جانبی و تعمیرات نا خواسته ندارند. یعنی اگر زمان انتخاب جنس خوب بگیرید، خیالتان راحت است که در طی عمر استفاده از آن محصول، هزینه خرید اولیه بارها جبران می شود.

تخریب بیجا و اشتباه انجام ندهید.

اگر به هنگام تخریب نزدیک  آشپزخانه لوله ای بشکند، برای تعویض لوله آسیب دیده، باید کف آشپزخانه هم تخریب شود. تخریب غیر اصولی، در هر قسمت از خانه باشد، میتواند هزینه ها را چند برابر کند. اول برنامه دقیقی طراحی کنید سپس طبق برنامه تقدم و تاخر را رعایت کنید.

بدون استعلام قیمت از چند جای مختلف خرید نکنید.

به هنگام خرید فقط به قیمت یک فروشگاه   بسنده نکنید. افت اخیر اقتصاد کشور باعث نوسانات متحیر کننده قیمتها در عرصه های مختلف جامعه شده است. مخصوصا  مصالح ساختمانی که بخش زیادی از هزینه ها را در بر میگیرد. توجه داشته باشید که پیدا کردن مناسبترین قیمت از قدم های اولیه صرفه جویی است.

 

بازدیدها: 50

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *